Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

communie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • communie

    hallo bd
    ik werk met een nikon d90 18-105vr
    en ik ben zaterdag gevraagt voor communiefoto's te gaan trekken
    geeft er iemand een tip hoe ik best mijn kodak instel het zou normaal voor buiten zijn als het weer meevalt en anders in een indoor speeltuin
    zet ik hem niet beter op de A & iso 200 & de af ook op A
    of hoe stel ik hem best in
    vriendelijk grts
    shooter

  • #2
    Re: communie

    gebruik zoeken en gij zult vinden.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: communie

      is nog maar net een topic over geweest als ik me niet vergis ;-)

      Comment


      • #4
        Re: communie

        Dit zou ik doen;

        -koop een compact camera en leer daar eerst mee fotograferen
        -koop pas een reflex als je weet wat je nodig hebt qua shutterspeed/diafragma en iso in elke situatie.
        -zoek een echte fotograaf die die communie kan fotograferen en leer bij door ook foto's te trekken als 2de fotograaf.

        Het is niet omdat je een relfex koopt dat je daarom ook een beter fotograaf bent en dat je huwelijken en communies kan trekken.
        Sorry voor wat ik zeg maar het is zo, die mensen willen een momentopname van iets dat maar weinig gebeurt en willen daarvan de beste herinnering die ze kunnen krijgen.

        Comment


        • #5
          Re: communie

          Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
          Dit zou ik doen;

          -koop een compact camera en leer daar eerst mee fotograferen
          -koop pas een reflex als je weet wat je nodig hebt qua shutterspeed/diafragma en iso in elke situatie.
          -zoek een echte fotograaf die die communie kan fotograferen en leer bij door ook foto's te trekken als 2de fotograaf.

          Het is niet omdat je een relfex koopt dat je daarom ook een beter fotograaf bent en dat je huwelijken en communies kan trekken.
          Sorry voor wat ik zeg maar het is zo, die mensen willen een momentopname van iets dat maar weinig gebeurt en willen daarvan de beste herinnering die ze kunnen krijgen.
          sorry , maar op een vriendelijke manier kon dat ook wel he
          tenslotte het zijn wel vrienden van mij die het al een hele tijd vragen omdat ze weten wat ze in de kuip hebben, zij hebben al mijn kunst werk al gezien
          en ik denk dat ik hier ook al genoeg heb bewijzen met foto's van mij hier op deze site te zettenen altijd al goede en vriendelijk reaktie gehad, je bent hier heel zeldzaam denk ik, ik vraag hier gewoon wat tips
          toch al bedankt

          Comment


          • #6
            Re: communie

            Een Nikon een Kodak noemen...da's durven !
            Toch maar eens even kijken naar de beginselen van de fotografie,een basiskennis heb je wel nodig.Toch maar oppassen als je zo'n opdracht aanvaard,stel dat het allemaal slechte foto's zijn.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: communie

              Heb even naar je foto's gaan kijken,communiefoto's nemen is toch nog wel iets anders hoor !!!
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: communie

                Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                sorry , maar op een vriendelijke manier kon dat ook wel he
                tenslotte het zijn wel vrienden van mij die het al een hele tijd vragen omdat ze weten wat ze in de kuip hebben, zij hebben al mijn kunst werk al gezien
                en ik denk dat ik hier ook al genoeg heb bewijzen met foto's van mij hier op deze site te zettenen altijd al goede en vriendelijk reaktie gehad, je bent hier heel zeldzaam denk ik, ik vraag hier gewoon wat tips
                toch al bedankt
                Als je nog niet weet welke standen je nodig hebt voor wat en welke iso je best kan gebruiken dan denk ik dat ik helemaal niet zo onvriendelijk ben.
                Ik ben gewoon realistisch, ik zou niemand zo'n opdracht alleen laten doen als ie nog niet weet dat je pas kan weten wat je moet doen met je fototoestel als je daar bent.
                En als je zo'n goeie fotograaf was dan zou je toch ook weten wat voor iso/shutterspeed/diafragma zou nodig hebben voor elke omstandigheid.
                Het is niet omdat je af en toe een goeie foto trekt je ook een heel communiefeest kan volgen en portreteren, dan steel je gewoon het geld van echte fotografen waarvan het hun job is.

                Comment


                • #9
                  Re: communie

                  Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                  Als je nog niet weet welke standen je nodig hebt voor wat en welke iso je best kan gebruiken dan denk ik dat ik helemaal niet zo onvriendelijk ben.
                  Ik ben gewoon realistisch, ik zou niemand zo'n opdracht alleen laten doen als ie nog niet weet dat je pas kan weten wat je moet doen met je fototoestel als je daar bent.
                  En als je zo'n goeie fotograaf was dan zou je toch ook weten wat voor iso/shutterspeed/diafragma zou nodig hebben voor elke omstandigheid.
                  Het is niet omdat je af en toe een goeie foto trekt je ook een heel communiefeest kan volgen en portreteren, dan steel je gewoon het geld van echte fotografen waarvan het hun job is.
                  wie spreekt er hier over geld???
                  het zijn zij die het aan mij vragen he, dat zal ook wel zijn redenen hebben
                  niet vergeten het is een hobby & het zijn vrienden
                  en het is niet dat ze prof fotograaf zijn dat ze ook alles weten of kunnen die leren ook alsmaar bij
                  ik ben maar een beginner al zeggen ze soms van niet , ik weet ook dat er mooie foto's gaan tussen zitten als het weer wat meevalt
                  maar alle tips zijn welkom dat wou ik gewoon weten

                  Comment


                  • #10
                    Re: communie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    Heb even naar je foto's gaan kijken,communiefoto's nemen is toch nog wel iets anders hoor !!!
                    ja dat klopt
                    ik zal er hier wel een paar opzetten, ik hoop met wat goeie reaktie na dit gesprek hier pff

                    Comment


                    • #11
                      Re: communie

                      Jemig, er vraagt iemand advies!

                      Ok, wat ik van een hele goede fotograaf heb vernomen (en hij fotografeert heel veel bruiloften) is dat hij binnen in principe instelt op 1/10 + flitser, in zijn exif heb ik gezien dat de iso op 200-400 ligt.
                      Wat licht betreft zijn zijn foto's echt super! zowel alle wit- als zwartgedeeltes zijn perfect doorwerkt.

                      Nou heb ik dat ook uitgeprobeerd - en heb ik er totaal niets van gebakken!
                      Dus het blijft wel oefenen!

                      Comment


                      • #12
                        Re: communie

                        Trouwens - ik begrijp wel dat huwelijken - echt wat anders zijn... maar daar heb je ook te maken met moeilijk licht en veel mensen die allemaal netjes op de foto moeten... dus vandaar de vergelijking.

                        Comment


                        • #13
                          Re: communie

                          Ik geef aradillon gelijk.

                          Hij is ook nergens onbeleefd geweest en ik denk ook helemaal niet dat het zijn bedoeling was u te kwetsen of onvriendelijk te zijn.

                          Maar het is een feit dat sinds de digitale fotografie vele mensen denken dat elke vriend of vriendin met een (compact) fototoestel foto's kan maken.
                          Maar waar ze niet aan denken is de gevolgen als de foto's niet goed zijn?
                          Stel dat de foto's nu echt slecht zouden zijn? Dan ben jij de pineut..

                          Soms komt de waarheid hard aan.. maar als je niet weet waar je aan begint kan je soms beter nee zeggen.
                          poof

                          Comment


                          • #14
                            Re: communie

                            Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                            hallo bd
                            ik werk met een nikon d90 18-105vr
                            en ik ben zaterdag gevraagt voor communiefoto's te gaan trekken
                            geeft er iemand een tip hoe ik best mijn kodak instel het zou normaal voor buiten zijn als het weer meevalt en anders in een indoor speeltuin
                            zet ik hem niet beter op de A & iso 200 & de af ook op A
                            of hoe stel ik hem best in
                            vriendelijk grts
                            shooter

                            Door deze vraag op deze manier te stellen wek je allessinds de illusie dat je beter je toestel op "automatisch" zou zetten en ook laten staan (een Mercedes, BMW, enz...bestaan ook in automaatversie en rijden daarom ook niet minder dan de handgeschakelde).
                            Vorige antwoorden zijn geensinds slecht bedoeld maar zouden je eerder tot nadenken moeten stemmen.
                            Enkele dagen op voorhand deze vragen komen stellen doen mij ook eerder de wenkbrauwen fronsen..
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                            Comment


                            • #15
                              Re: communie

                              Het maakt me eigenlijk niet uit dat je denkt dat ik onvriendelijk ben, ik probeer gewoon de waarheid te zeggen en als dat je kwets dan zal er wel een zeker waarheid in zitten he. (van daar de zegswijze 'De waarheid komt hard aan")
                              Ik zou gewoon niet willen dat er mensen slechtere foto's krijgen dan ze zouden kunnen krijgen, trouwens ik heb 2 huwelijken als 2de fotograaf getrokken gewoon omdat ikzelf niet wou de schuld krijgen als ik niet aan de verwachtingen kon volstaan.
                              Je neemt zelfs betere foto's als je als 2de fotograaf werkt omdat je dan relaxed bent en je meer kan zoeken wat je wilt fotograferen want je weet dat er nog iemand is die de noodzakelijke foto's trekt.
                              Ikzelf zou ook nog geen communie willen trekken zonder het daarvoor te hebben gedaan als 2de fotograaf, dus als er iemand mij dit zou vragen zou ik dat ook durven zeggen.
                              Ik heb dan wel al huwelijken gedaan maar dat is toch nog helemaal anders (kinderen bewegen heel snel en zitten niet veel stil.
                              En nu ik eens naar al je foto's heb gezien in dit forum het zijn allemaal foto's die niets met een communie te maken hebben.
                              In een communie heb je geen tijd om veel te veranderen aan je toestel of je licht wat je wel kon doen op je andere foto's. (snelheid is echt belangrijk bij kinderen)

                              Comment

                              Working...
                              X