Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke 35mm film?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke 35mm film?

    Ben eigenlijk voornamelijk kodachrome 400 gewend, maar momenteel ben ik driftig aan het experimenteren... en op zoek naar andere 35mm film dan die kodachrome 400..

    heb er momenteel kodak Tmax100 in zitten, en heb een 'redelijke grote' bestelling gedaan voor tri-x 320 en 400.. (het zal in een pakske komen, omwikkeld met krimpfolie... )

    ilford 400 delta heb ik nog ff mee gewacht, al ben ik er ook wel in geinteresseerd..

    fuji velvia is ook nog leverbaar, maar wordt wat minder makkelijk..( maar via bepaalde wegen kan ik er nog aankomen )

    mss zijn er nog andere suggesties en tips van de kenners??

    alvast bedankt!

    groetjes, Alex!

  • #2
    Re: welke 35mm film?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
    Ben eigenlijk voornamelijk kodachrome 400 gewend, maar momenteel ben ik driftig aan het experimenteren... en op zoek naar andere 35mm film dan die kodachrome 400..

    heb er momenteel kodak Tmax100 in zitten, en heb een 'redelijke grote' bestelling gedaan voor tri-x 320 en 400.. (het zal in een pakske komen, omwikkeld met krimpfolie... )

    ilford 400 delta heb ik nog ff mee gewacht, al ben ik er ook wel in geinteresseerd..

    fuji velvia is ook nog leverbaar, maar wordt wat minder makkelijk..( maar via bepaalde wegen kan ik er nog aankomen )

    mss zijn er nog andere suggesties en tips van de kenners??

    alvast bedankt!

    groetjes, Alex!

    Bij mijn weten bestaat TriX320 niet als 35mm variant. (is een portretfilm btw)
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: welke 35mm film?

      Ik ben zelf een grote fan van Neopan400 (fuji)
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: welke 35mm film?

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Bij mijn weten bestaat TriX320 niet als 35mm variant. (is een portretfilm btw)
        wotdt ff overleggen met de fotoboer, (hij wordt wat ouder, hihihihi) het is zoveel uitgezoek momenteel...volgens mij heb je gelijk hoor, ik zie wel grotere formaten, en geen 35mm met die 320.... ThX!!

        Comment


        • #5
          Re: welke 35mm film?

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Ik ben zelf een grote fan van Neopan400 (fuji)
          THX!! (ga ik ook meteen opzoeken!)

          Comment


          • #6
            Re: welke 35mm film?

            Ik trek met Fuji Reala 100, en zeer tevreden van.

            Ik zoek wel een nieuwe foto afdrukdienst in het Gentse, want niet altijd even tevreden.
            Heb ook es dia's geprobeerd(Sensia van Fuji). kwamen heel mooi uit als transparant, maar alweer waren de scans echt niet goed

            Goede film dus, niet altijd tevreden over ontwikkelservice

            Comment


            • #7
              Re: welke 35mm film?

              Z-W hou ik van Ilford H5! Het geeft echt mooie grijstinten.

              Comment


              • #8
                Re: welke 35mm film?

                dankjulliewel allemaal voor de goede tips!!! het wordt veel experimenteren voor mij... (maar da's ook weer erg lekker!! )

                Comment


                • #9
                  Re: welke 35mm film?

                  Fuji Reala 100, niet duur en heel fijn
                  Fuji Pro 160S, zeer mooi
                  Fuji Neopan 100 Acros en 400 Pro voor B&W

                  Kodak Portra 160NC en VC (voor kleursaturatie)
                  Kodak BW 400CN voor B&W (maar Tri-X blijft ook een favoriet)

                  allemaal per stuk te vinden in fotozaken met een frigo'ke ;-)
                  .: Simplicity is the ultimate sophistication :.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke 35mm film?

                    Thx!! :g

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke 35mm film?

                      qua flexibiliteit in ZW werk ik graag met HP5+. (toycameras en andere situaties met sunny 16)
                      Heb ik de kans om de externe spotmeter te gebruiken, dan ga ik voor een minder gevoelige film.

                      Nerdifiant kan gelijk hebben met het formaat van TriX320, ik heb die enkel op 4x5" gebruikt.
                      Fuji Velvia voor kleur ook alleen in 8x10" maar dat wordt een dure zaak :-) Kleinere formaten op Provia RDP III 100ASA of de Velvia 100F (minder gesatureerd dan de 50ASA versie maar toch nog teveel naar de smaak van sommigen ...).

                      Kodak films heb ik nooit gebruikt.

                      G
                      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                      Comment

                      Working...
                      X