Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini laptop op bruidsreportage?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mini laptop op bruidsreportage?

Voor wat het waard is: bij mij gaat een 15" laptop altijd mee op huwelijksreportage. Tijdens het avondfeest is er altijd wel een "dood moment" waarop ik de kans heb om backups te maken (intussen kan ik uiteraard gewoon door fotograferen). Hiernaast gaat er ook altijd een imagetank mee om tijdens de rest van de dag backups te maken (meestal in de auto of dergelijke). 's avonds kan ook die imagetank dan "geleegd" worden op de laptop. Beelden bewerken doe ik echter nooit tijdens de reportage of avondfeest.

Terug in de studio wordt de Lightroom-catalog van de laptop dan geïmporteerd in mijn desktop computer en tegelijkertijd backup gemaakt naar externe HDD.
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

Comment

een CULV laptopje (geen 10"), met 4 GB geheugen, daar kan je toch wel heeeeeel veel mee doen al. Past ook in de meeste fotorugzakken die een voorziening hebben. AL gaat een 15" daar mits wat 'werken' ook in.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Ik zou wel afraden om van 'netbooks' af te blijven of alles wat draait op een intel Atom processor of VIA variant. Die dingen zijn niet veel krachtiger dan een iPhone 3G en niet geschikt om grote foto's op te laten zien. Dit werkt echt frustrerend langzaam.

Persoonlijk vind ik zoeken naar de goedkoopste netbook een beetje geldverspilling omdat deze niet echt veel mogelijkheden heeft. Als je iets koopt kan je het beter zelf doen. Als je een budget tussen de 400 en 900€ hebt, dan zou ik het ook nog durven kopen als ik dikwijls in het buitenland reportages deed of heel snel iets moeten kunnen laten zien.

Als je een compacte, degelijke laptop met respectabele processorpower wil aankopen, kan je onderandere bij dell zijn (meestal goedkoper omdat die geen tussenhandelaars hebben, kopen is rechtstreeks via www.dell.be).

Dell 11z = 399€ - 11 inch laptopje met Celeron ULV processor. Minimum
        Dell 11Z = 549€ - 11 inch met dual core pentium, en witte LED backlight (komt vooral batterijleven en schermkwaliteit ten goede). Beste prijs/kwaliteit, aanrader.
        Dell Studio 13 = 960€ - 13 inch, Ik verwacht wel een korter batterijleven, maar je kan als optie een zwaardere accu kiezen. de krachtigste minilaptop die je zal vinden.

Uiteraard, hoe je niet bij dit merk te blijven, andere merken hebben soortgelijke laptops. Dell is vooral strikt zonder gagdets en poespas een meestal vrij goedkoop. Wat je ook koopt, laat vooral speeltjes met een intel Atom CPU liggen...

Comment

En de Dell Alienware M11X met de 335M gpu? Die rekent ook mee hé (in CS toch);
          Voor pzkweg 900 €.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wasda Bekijk bericht
            Mischien niet echt een antwoord op je vraag maar...

Is mischien een handige tip, men verplaatst zich meestal met auto, wil je echter niet dat je materiaal bloot licht voor iedereen op een feest kan je nog steeds een goede omvormer kopen voor in je auto, hiermee heb je dan 230v in je wagen. Handig voor het printen en je laptop op spanning te houden. Let wel op de vermogen van de omvormer.

M.v.g.
            Lander
            Waarom zou je 230v nodig hebben voor een laptop ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
              Waarom zou je 230v nodig hebben voor een laptop ?
              voor als je batterij plat is

omvormerke ligt bij mij altijd in de auto
              Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Mijn belangrijkste "eis" als ik onderweg of ter plaatse al dingen moet bewerken, is dat dat vlot gaat. En naar mijn beperkte ervaring met minilaptops... beperkt en veel trager.

Zo'n dingen doe ik dus toch liever met een laptop. Het bewerken beperk ik meestal tot lightroom-presets of photoshop-actions. Al de rest laat ik liever voor thuis.

PhotoShop op zo'n minilaptop kan, maar hou wel rekening met de minimale vereisten van je photoshop. NIet elke minilaptop haalt de vereiste minimumresolutie, bijvoorbeeld.

Comment

Working...
                X