Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini laptop op bruidsreportage?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mini laptop op bruidsreportage?

Ik moet binnenkort een aantal bruidsreportages shooten en moet daarbij ook dezelfde dag afdrukken klaar hebben.
    Nu wilde ik een laptop meenemen, maar dat is zo'n groot en onhandig ding.
    Misschien is zo'n mini laptop handig? oke, kleuren zijn niet goed te beoordelen, maar dat is zowieso moeilijk als je op de dag zelf iets moet zien te regelen (kan niet naar huis naar mijn eigen pc).
    Zo'n minilaptop is veel gemakkelijker mee te nemen.
    Heeft iemand daar ervaring mee?
    Is dat een beetje te doen?
    Ook om PS te draaien en ff wat kleine dingetjes na te bewerken?

Hoor het graag.
    Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
    Sigma 18mm - 125mm

Re: Mini laptop op bruidsreportage?

Ik heb een Samsung NC 10, de kleuren op dit scherm zijn zeer goed, eveneens de autonomie van 5 tot 7 uur, photoshop CS draait er bij mij op, maar echt bewerken doe ik op mijn desktop. Dit gebruik ik voor het (Mobiel) internet en is een kleine slideshow, maar moet normaal kunne volstaan voor wat je wenst te doen.

MVG, Jeff
    Last edited by Digipics357; 21 juli 2009, 10:33.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Gewoon de laptop & printer mee, doe ik ook altijd wanneer ik geen tijd heb om snel over en weer te rijden en/of moet blijven voor de openingsdans.

G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Dus de grote laptop gewoon mee en niet een kleintje?
        Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
        Sigma 18mm - 125mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maartje Bekijk bericht
          Dus de grote laptop gewoon mee en niet een kleintje?
          de grote, ja. Ik zie me op een kleintje nog niet direct met photoshop werken.

G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Mischien niet echt een antwoord op je vraag maar...

Is mischien een handige tip, men verplaatst zich meestal met auto, wil je echter niet dat je materiaal bloot licht voor iedereen op een feest kan je nog steeds een goede omvormer kopen voor in je auto, hiermee heb je dan 230v in je wagen. Handig voor het printen en je laptop op spanning te houden. Let wel op de vermogen van de omvormer.

M.v.g.
            Lander

Comment

Als je hoopt dat iemand zou zeggen " ja, zo'n kleine laptop is super handig op een trouw " omdat je een excuus zou hebben om er één te mogen kopen van uw vrouw, dan wil ik je wel helpen hoor...

Ja, zo'n kleine laptop is onmisbaar op een trouw !!!

Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

snap persoonlijk niet dat een grote laptop te veel rompslomp geeft bij een bruidsreportage , als je een printer en een deftige licht instalatie reeds mee moet nemen , maar ja heb zelf een EEE pc maar dit om foto's up te loaden en te sky-pen op congee ik zou er personelijk geen pro bewerkingen mee doen op fotografisch gebied ,Tenzij je een printer hebt die gekallibreert is op dat scherm ,.
                De eee pc kan fotoshop elements draaien en dit is welliswaar genoeg om kleine retouches te doen , .

Comment

Persoonlijk vind ik een trouw fotograferen al een drukke dag,om dan nog de tussendoor te photoshoppen.
                  voorberieding bruid,aankomst bruidegom met boeket,huwelijksvoltrekking;locatiefotos,inzegenin g kerk,receptie,bruidstaart,groepsfotos aan tafel,enz.Wanneer tijd om te photoshoppen.... Geen herkansing momenten moeten direct goed zijn.Laptop dient om backup te maken.

Comment

hp mini zeer handig toestel
                    ik hep hem onlangs aan gekocht
                    en de prijs valt goed mee voor voor maar 299 € kan men hem al kopen
                    groetjes pierre

Comment

toevallig heb ik gisteren op zo een acer internetbook gezeten 751 ofzoiets. Echt prachtig ding,heel licht,heel klein ( toch wel 11" scherm) 7-8 uur autonomie en 78 u in standby ofzoiets.Enig probleem dat ik ermee ondervond is dat ik mijn externe HDD er niet op kon aansluiten. Niet dat ik die nodig zou hebben op zo een klein laptopje,want ik dacht zelf ook om zoiets te gebruiken om mijn foto's beter te beoordelen ter plaatse.
                      Handig hebbedingetjes die laptopjes,maar geef mij toch maar iets zwaarder waar ik sommige fotootjes de final touch kan geven
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door black fotografie Bekijk bericht
                        Persoonlijk vind ik een trouw fotograferen al een drukke dag,om dan nog de tussendoor te photoshoppen.
                        voorberieding bruid,aankomst bruidegom met boeket,huwelijksvoltrekking;locatiefotos,inzegenin g kerk,receptie,bruidstaart,groepsfotos aan tafel,enz.Wanneer tijd om te photoshoppen.... Geen herkansing momenten moeten direct goed zijn.Laptop dient om backup te maken.

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Ik heb ook al enkele repotrtages gemaakt en er schiet echt niet veel tijd over hoor.

Comment

@oli: acer is eigenlijk een beetje een no-no. Om één of andere reden willen die altijd speciaal doen en stoppen ze er wel érgens een minderwaardig onderdeel in. In gevalle netbooks/mini-laptops meestal de processor, maar ook het moederbord... (en de ketting is maar zo sterk...)
                          [i](wat ik bvb aan slecht vind aan de Asus'en is dat ze vaak max 1gb ram aankunnen. Is niet weinig voor zo'n kleintje, maar 2gb is toch net iets ruimer... (en foto's willen wel eens veel geheugen vragen...)
                          Dat je je externe HDD niet kon aansluiten snap ik niet goed. Geen usb dan?

@All: Ikzelf heb ene Asus Eee PC 1000HE, erg tevreden over. lees meer HIER in een vorige post.

@TS: het klein formaat is erg leuk en handig, maar vergeet niet dat dit ook betekent dat je scherm ook veel kleiner is. Ok, klinkt stom-logisch, maar wat dit ook impliceert is: de meeste software heeft bovenaan wat werkbalken en dan links en rechts eventueel nog wat blokken met knoppen en opties. Op een klein schermpje (de mijne bvb 10.5") blijft dan écht niet veel plaats meer over voor de foto zelf... (iets groter dan op je fototoestel zelf, dat wel).

De schermen/kleuren zijn meestal wél goed...
                          Niet geschoten is altijd mis!

Comment

jah dat mini ding had 3 usb poorten,ik kon wel werken met een usb stick maar niet met een externe hdd die zelfs gee nstroom gebruikt. Zo een compacte hdd.
                            Nuja mijn zorg niet,ik koop zoiets toch nooit. Geef mij maar een deftige laptop en dan nog, ik trek foto's en bezie die thuis dan wel eens. Veel tijd blijft er niet over als je je foto'snog gauw wilt nakijken of bewerken,dat bewerken doe ik liever op een deftige computer.
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Ja, bewerken op zo'n kleintje is toch maar prutsen hoor, zelfs op een laptop vind ik...

Ik gebruik het ding vooral voor meerdaagse trips. Leuk om ter plaatse toch al eens te zien wat je getrokken hebt 's avonds zonder een zware laptop mee te zeulen... En gebruik het ook voor andere zaken; email, skype,...

Bruidsreportage lijkt mij idd ook niet echt een geschikte toepassing...
                              Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Working...
                              X