Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijk, gemeentehuis, kerk enz...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Huwelijk, gemeentehuis, kerk enz...

    Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
    ISO omhoog en flits thuislaten.
    Manuele witbalans in kerk en stadhuis helpt ook altijd. Zorg dus dat je voor het paar binnen bent.

    G

    Mja,toeval wil,heb net een huwelijk in een kerk gezien,daar was een professionele fotografe ingehuurd ( werkte trouwens met de Canon 1DsMIII ),maar die gebruikte overal flits hoor.
    Ik denk ISO omhoog met een D70=RAMP.
    Met de d300:tot ongeveer ISO 1250 geen probleem( Maar dat is vaak nog ontoereikend in een donkere kerk )
    Mijns inziens gaat de TS nog het meest gebaat zijn met een goed flitsapparaat....




    Walter
    D850

    Comment


    • #17
      Re: Huwelijk, gemeentehuis, kerk enz...

      De drie huwelijken die ik "getrokken" heb was toch telkens met flits - zeker in de kerk. Natuurlijk niet alles geflitst, en altijd in samenspraak met de pastoor.

      Helpt overigens veel als je op voorhand (en niet de dag zelf!) met de pastoor gaat spreken, en het stadhuis verkent.

      Bij één kerkelijk huwelijk mocht niet geflitst worden, maar dat was in een baptistenkerk in Florida, met glazen dakramen, om 2u 's middags. Dus daar was een flits niet nodig

      Comment


      • #18
        Re: Huwelijk, gemeentehuis, kerk enz...

        Mijn inziens zijn er echt wel momenten waar een flits zeker van pas komt hoor.
        Ik heb een 70 200 op een 5D voor de teleshots meestal zonder flits en een cropcam met 17-55 2.8 met flits die ik door elkaar gebruik. Naar gelang het moment werk ik in AVmodus (breedhoekshot van groep mensen bvb.) of M-modus met flits. Typisch is dat ik ik in de M-modus mijn sluitersnelheid tot 1/30 zet en diafragma op f4 (ISO 800) in combinatie met een flits die ingesteld is met -1 belichtingscompensatie (zo hou je een beetje van de sfeer in de foto zonder dat je platflitst). Van deze waarden kan je nog lichtjes afwijken: nog langere sluiter en eventueel heb je teveel bewogen foto's, f2.8 te weinig scherptediepte voor meerdere mensen, spelen met de flitsbelichtingcompensatie om de kracht van de flits te temperen.

        Kijk hier even :

        Website http://www.kristofpattyn.be

        a lotta canonstuff

        Comment


        • #19
          Re: Huwelijk, gemeentehuis, kerk enz...

          Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
          Mag ik zo indiscreet zijn te vragen welke opleiding dit was?
          nuja...kheb de opleiding op 1jaar moeten doen, dagopleiding, wat de andere op 3jaar avondonderwijs doen. Dusja...voor ons was de opleiding zeer intensief en het ging over van alles en nog wat. Ik weet wel van inflitsen en dergelijke, ook kwa lichtsterke opjectieven enz.....maar omdat ik er totaal nog geen ervaring mee heb en ik op dat gebied nogal onzeker....vraag ik het natuurlijk liever eerst aan ervaren mensen!

          grtz
          Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

          Comment


          • #20
            Re: Huwelijk, gemeentehuis, kerk enz...

            Ik heb onlangs met m'n 50D en de 70-300 (4-5.6) aan het experimentren geweest om binnen foto's te trekken.

            Ik heb zoals hierboven al aangegeven de ISO opgetrokken en de flits geminderd,
            camera en flits op manueel. Dit gaf zeer aardige resultaten! Ik moet in oktober een gouden bruiloft schieten en in de kerk ga ik het weer zo doen. In het stadhuis kan ik bouncen tegen het plafond en zal dat niet nodig zijn, mss probeer ik toch even het verschil tussen de twee daar in het stadhuis.

            Suc6 ermee!
            Peeke
            ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

            Comment


            • #21
              Re: Huwelijk, gemeentehuis, kerk enz...

              Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
              Ik heb onlangs met m'n 50D en de 70-300 (4-5.6) aan het experimentren geweest om binnen foto's te trekken.

              Ik heb zoals hierboven al aangegeven de ISO opgetrokken en de flits geminderd,
              camera en flits op manueel. Dit gaf zeer aardige resultaten! Ik moet in oktober een gouden bruiloft schieten en in de kerk ga ik het weer zo doen. In het stadhuis kan ik bouncen tegen het plafond en zal dat niet nodig zijn, mss probeer ik toch even het verschil tussen de twee daar in het stadhuis.

              Suc6 ermee!
              Peeke
              Thx Peeke,
              Jij ook veel suc6
              grtz
              Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

              Comment


              • #22
                Re: Huwelijk, gemeentehuis, kerk enz...

                Ik probeer in een kerk altijd zo min mogelijk te flitsen, maar dan moet uiteraard de ISO omhoog. Dit om de sfeer te behouden. Uiteraard kan het ook voorkomen dat het echt niet anders kan. De flitsinstelling steekt nogal secuur, oppassen met over- en onderbelichten dus.
                Last edited by CH Photography; 11 augustus 2009, 12:38. Reden: Reclame

                Comment


                • #23
                  Re: Huwelijk, gemeentehuis, kerk enz...

                  Als flitsen toegestaan is, zie ik geen reden om het niet te doen in een kerk?? Staafflitsers naast de camera zien er mss niet zo hip uit, maar ze zijn krachtig, voor geen geld 2ndhand te koop en strooien een mooi naturel licht wanneer (schuin) naar boven gericht (zelfs met hoge kerkplafonds win je aan helderheid en snelheid)

                  En storend tja... zolang je niet als paparazzi tekeer gaat... bij fotograferen hoort nu eenmaal soms links en rechts een flitslicht....

                  ISO naar omhoog...? Ik vrees dat je zonder flits met een D70 toch echt niet zoveel kan doen in een doorsnee kerk/gemeentehuis; hou het maar bij de D300 en het meest lichtsterke glas dat je hebt dan...
                  .: Simplicity is the ultimate sophistication :.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Huwelijk, gemeentehuis, kerk enz...

                    Het is onderdertussen al achter de rug. Het was idd niet simpel, kheb gelukkig veel foto's kunnen maken, zodat ik hen er zekere enkele kan geven van in de kerk. Maar als je inzoomt zie je soms wel wat (bewegings)onscherpte....ma op het eerste zicht valt het nog allemaal goed mee. Kben best tevreden, hopen dat zij ook nog alles goed vinden.

                    Hoogst waarschijnlijk omdat ik m'n iso niet durfde omhoog gooien (400), kheb zo'n bang gekregen ervan sinds ik m'n D70s es na 400 heb gegooid en allemaal ruis had.

                    Maar heb weer een goede les achter de rug nu en kan er alleen maar van leren!

                    Iedereen erg bedankt voor de reacties.
                    Grtz
                    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

                    Comment

                    Working...
                    X