Sorry als dit onderwerp al veel behandeld zou zijn, maar ik zie door de bomen het bos niet meer echt.
Hebben jullie tips voor mij om met een f/3,5 - 5,6 lens toch nog mooie foto's te maken in slechte lichtomstandigheden van bewegende mensen?
Ik had graag het uiterste uit deze lens gehaald voor wat concerten te fotograferen als ik zelf op tour ben.
Op dit moment wil ik geen honderden euro's uitgeven aan een lichtgevoelige lens. de 18-105 3.5 - 5.6 VR lens die ik heb is goed voor de meeste omstandigheden waarin ik het toestel voorlopig gebruik, maar toch zou ik graag wat tips hebben hoe ik toch nog mooie en scherpe fotos kan maken.
Tips die ik verwacht zijn ondermeer:
Zo hoog mogelijke ISO als dat de ruis en het toestel toelaat.
Het diafragma zo groot mogelijk (in mijn geval 3,5 of 5,6 als ik inzoom)
De sluiter zo lang mogelijk openlaten met toch nog scherpe foto's.
Zoveel mogelijk hopen op gele spots.
Maar zijn er nog trucks die jullie toepassen zodat de resultaten mooier zijn?
Groeten, Dries
Hebben jullie tips voor mij om met een f/3,5 - 5,6 lens toch nog mooie foto's te maken in slechte lichtomstandigheden van bewegende mensen?
Ik had graag het uiterste uit deze lens gehaald voor wat concerten te fotograferen als ik zelf op tour ben.
Op dit moment wil ik geen honderden euro's uitgeven aan een lichtgevoelige lens. de 18-105 3.5 - 5.6 VR lens die ik heb is goed voor de meeste omstandigheden waarin ik het toestel voorlopig gebruik, maar toch zou ik graag wat tips hebben hoe ik toch nog mooie en scherpe fotos kan maken.
Tips die ik verwacht zijn ondermeer:
Zo hoog mogelijke ISO als dat de ruis en het toestel toelaat.
Het diafragma zo groot mogelijk (in mijn geval 3,5 of 5,6 als ik inzoom)
De sluiter zo lang mogelijk openlaten met toch nog scherpe foto's.
Zoveel mogelijk hopen op gele spots.
Maar zijn er nog trucks die jullie toepassen zodat de resultaten mooier zijn?
Groeten, Dries
Comment