Re: Nachtfotografie. (aantal vragen)
Toch een kleine bemerking hierbij. Als er weinig verkeer is en je werkt met "korte" sluitertijden, loop je het risico dat er lichtstrepen halfweg stoppen. Dat vind ik er dan niet zo geslaagd uitzien. Als er geen kruispunten/afritten in de buurt zijn zullen auto's ook niet zo vaak van hun lijn afwijken en is het niet zo'n wirwar.
Rens, probeer verschillende locaties en sluitertijden en kijk welk effect je verkiest. Enkele links naar probeersels van mij bij wijze van voorbeeld:
Voor de rest kan ik enkel aanbevelen om de tips te volgen die eerder al gegeven zijn en de resultaten goed te bestuderen. Veel succes.
Oorspronkelijk geplaatst door berto
Bekijk bericht
Rens, probeer verschillende locaties en sluitertijden en kijk welk effect je verkiest. Enkele links naar probeersels van mij bij wijze van voorbeeld:
- Boven de snelweg: redelijk rustig (slechts 2 vakken gebruikt), oprit/afrit achter mij en geen verlichting op de snelweg. Sluitertijd: 1 minuut.
- In de stad: veel minder verkeer, maar je krijg meer gebogen lijnen. Dit is langs een kluifrotonde, vandaar de S-vorm.
Voor de rest kan ik enkel aanbevelen om de tips te volgen die eerder al gegeven zijn en de resultaten goed te bestuderen. Veel succes.
Comment