Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's voor aan de gevel van een kapperszaak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto's voor aan de gevel van een kapperszaak

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
    De kapperszaak zijn mensen die bevriend zijn met ons, en ze wilden mij dit laten doen om ervaring op te doen.
    Met alle respect voor de situatie, maar bijleren kun je beter op je eentje in alle rust, met vallen en opstaan, maar niet als de druk meteen groot is. En die is groot, want jij wil mooi werk leveren aan die vrienden. 't probleem is dat die vrienden denken: mens + camera = fotograaf = goede foto's. Wat ze niet zien is dat fotografie telkens een probleemsituatie (licht, compositie, pose, kleurgebruik,...enz) is die de fotograaf moet oplossen, en zoiets oplossen kan enkel als die fotograaf ervaring genoeg heeft met de tak van de fotografie waar zich de problemen voordoen.
    Hier een topic openen waarin de forumleden zomaar eventjes jaren ervaring in gaan posten werkt ook niet. 't is nog altijd een forum, geen toverhoed waar je zomaar alles kunt uithalen. Zoals ik al zei: 't is vallen en opstaan. 'k ben nu zelf al jaren bezig met modellenfotografie -al dan niet met visagisten erbij- en bij iedere shoot leer ik nog steeds bij, na iedere shoot merk ik nog steeds fouten. Maar al die beelden die ik maak zijn als portfoliovulling voor het model, visagist en mezelf. Commercieel gebruik ligt echter nog een stapje verder, voor velen blijft het zelfs onbereikbaar...

In ieder geval succes. Ben net zoals Rob benieuwd naar resultaten en bevindingen achteraf!

Mvg,
    Frederic

Comment

Bedankt voor je serieuze antwoord Frederic (is niet ironisch hoor).
      Ik verwachtte absoluut niet dat jullie hier alle ervaringen zouden gaan neerpennen, want 1. jullie werken vaak met off-camera flash (heb ik nog niet) 2. jullie hebben natuurlijk een competitief voordeel, door het zelf te ontdekken over de jaren heen, en dus álles gaan neerpennen hier is nogal dom.

Waar ik enkel dacht op te hopen, waren een paar kleine tips over hoe het er toch goed vanaf te brengen met mijn materiaal. 50mm lens, reflectieschermen (2, met oa wit, zilver, goud), en shoot-through 'kader' om licht diffuser te maken, ik heb ook een witte achtergrond die ik kan gaan gebruiken.
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

Comment

waarom ben je nu niet met je setup aan het oefenen ipv hier op het forum te zitten?

G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

bewolkt weer hehe, en ik ben wel wat aan het prutsen hoor, ik ben aan het proberen tethered foto's te kunnen nemen. Deze namiddag ga ik naar het salon al een wat testfoto's nemen
          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
          BLOG

Comment

ok, a bit off topic, but this applys to the 100's of topics like this..

what lens to I need, what gear do I need, how do I ...
            shooting a friends wedding..
            need to make a portrait.
            the list goes on and on and all these topics go the same way. People get upset and people nobody gets anything.

You say workshops are expensive, but I get huge numbers asking me..
            "when are you going to give a workshop!"
            Even colleague "pro's" ask it!

What is the price people would pay? I really do wonder.

I'm talking basics here, skip the technical nuts and bolts stuff, that's easy once you've been shown. I mean a workshop on how to approach this type of situations, the right questions to ask. Not pure pixelwork or specifications, shooting on instinct, how to see the situation and capture it. How to walk into a situation and make a good job of it in confidence.

No, this isn't an advert for a commercial workshop; yet.. that wouldn't be allowed on BD

Comment

Nog eventjes iets dat niets met lenzen en camera's enzo te maken, maar waarmee dit soort foto's staan of vallen: visagie en styling. Een haarscherpe perfect belichte pukkel blijft storend. Een outfit die vloekt met het interieur evenzeer.
              Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                what lens to I need, what gear do I need, how do I ...
                Er zijn inderdaad veel te veel topics over welke nieuwe camera of welke lens. Dat vind ik zelf ook. Hoewel ik moet zeggen dat 'hoe maak ik zo'n foto', ik toch van een andere catergorie vind, en dus wel moet kunnen. Het volgende is 100% subjectief, maar mijn vraag vind ik ook heel nauw omgeschreven, zeker niet algemeen, en dus wel het vragen waard.. 'hoe een goede foto nemen, op locatie, met het gegeven materiaal'

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                You say workshops are expensive, but I get huge numbers asking me..
                "when are you going to give a workshop!"
                Even colleague "pro's" ask it!

What is the price people would pay? I really do wonder.
                Och ja, welke prijs men wil betalen is niet zo moeilijk, dit is pure economie. Binnen een paar jaar wil ik er gerust de gevraagde prijs voor betalen, enkel is dit als student zijnde niet doenbaar, that's all.
                BLOG

Comment

Terug on-topic:

Wie wil me enkele tips geven om het er zo goed mogelijk vanaf te brengen, met volgend materiaal: 50mm lens, flitser, reflectieschermen (2, met oa wit, zilver, goud), en shoot-through 'kader' om licht diffuser te maken, ik heb ook een witte achtergrond die ik kan gaan gebruiken.

alvast bedankt!
                  BLOG

Comment

Laat al eens weten van welke regio je bent,mss is er wel iemand in de buurt die........
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

iemand die het in mijn plaats kan doen zeker

Ik vraag me af, als ik niets van een kapperszaak had gezegd. En gewoon tips had gevraagd over hoe met reflectieschermen etc een zo goed mogelijke foto maken, of er dan ook zo gereageerd zou zijn...
                      BLOG

Comment

Ik vraag me af, als ik niets van een kapperszaak had gezegd. En gewoon tips had gevraagd over hoe met reflectieschermen etc een zo goed mogelijke foto maken, of er dan ook zo gereageerd zou zijn...
                        Je bedoelt daarmee dus dat voor jou de resultaten 'just for fun' en 'voor commerciële doeleinden' op hetzelfde neerkomen...?

Dat zegt al voldoende over het feit dat je het niet wilt inzien dat die moeilijkheidsgraad zo hoog is...

Mvg,
                        Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          Je bedoelt daarmee dus dat voor jou de resultaten 'just for fun' en 'voor commerciële doeleinden' op hetzelfde neerkomen...?
                          Dat bedoel ik helemaal niet... De eisen die bij commerciele doeleinden worden gesteld zijn pakken hoger, dat weet ik ook wel. Ik vraag me enkel af, dat ik de vraag had gesteld naar tips, en niets had gezegd van die commerciele doeleinden, dat men dan ook ze had gereageerd. Dat is iets volledig anders. Simpel gezegd: ik vraag tips over reflectieschermgebruik bij portret, dat is al, en zeg niets over een kapperszaak. 100% zeker dat de reacties een andere richting zouden zijn uitgegaan.

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          Dat zegt al voldoende over het feit dat je het niet wilt inzien dat die moeilijkheidsgraad zo hoog is...
                          In mijn vorige posts heb ik al duidelijk aangegeven dat ik goed genoeg weet dat de moeilijkheidsgraad zéér hoog ligt.

Het enige dat ik wil is bijleren.
                          BLOG

Comment

Dat bedoel ik helemaal niet... De eisen die bij commerciele doeleinden worden gesteld zijn pakken hoger, dat weet ik ook wel. Ik vraag me enkel af, dat ik de vraag had gesteld naar tips, en niets had gezegd van die commerciele doeleinden, dat men dan ook ze had gereageerd. Dat is iets volledig anders. Simpel gezegd: ik vraag tips over reflectieschermgebruik bij portret, dat is al, en zeg niets over een kapperszaak. 100% zeker dat de reacties een andere richting zouden zijn uitgegaan.
                            Daarin begreep ik je volledig hoor, maar met wat jij als uitrusting/kennis hebt denk ik niet echt dat er tips kunnen gegeven worden voor het doeleinde dat je ermee wilt bekomen, snap je?

Klinkt zoals: ik heb een oude roestige fiets zonder versnellingen, een drinkfles en een weinig aan conditie. Nu zou ik graag meerijden in de ronde van Frankrijk en toch een behoorlijke prestatie neerzetten. Welke tips kunnen jullie me geven...?

'k zou dus zeggen: bedank die kennisen voor het aanbod, wees eerlijk en zeg dat je er totaal geen ervaring noch het materiaal voor hebt. Heb je toch interesse om zoiets in de toekomst te kunnen doen, verdiep je dan in die fotografie, maak een profiel aan op één of meerdere modellensites, en zoek modellen waarmee je jezelf kunt bijschaven en stapje voor stapje je niveau opkrikken. Remember: Rome isn't build in one day!

Veel succes

Mvg,
                            Frederic

Comment

Oké foute interpretatie van mijn kant dus, mijn excuses!

Ik begrijp je volkomen, alleen zou ik er even op willen doorgaan, niet om je tegen te spreken, alleen om er meer over te leren: in het filmje van Lime, met Pieter van Impe, gebruikt Pieter ook enkel een reflectiescherm. Is het dan echt niet mogelijk, of is die fotoshoot (voor een verloving dacht ik), van een heel andere categorie/doel dan wat ik hier wil...

Nu, mij aanmelden op dergelijke modellensites, daar heb ik ook al aan gedacht. Maar dan kom ik denk ik terug op een deel van mijn originele vraag: kan ik zoiets met enkel reflectiescherm, of toch maar bijkomende aankopen doen (en wat dan, cactustriggers, paraplu's, en nog extra flash denk ik dan). Want om modellenshoots te gaan doen, daar heb ik dan eigenlijk net dezelfde tips voor nodig als die ik eigenlijk hier vraag (denk ik toch) Klopt deze redenering zo'n beetje, of zit ik ernaast.
                              Last edited by Mr.Magic; 14 februari 2009, 17:22.
                              BLOG

Comment

Ik begrijp je volkomen, alleen zou ik er even op willen doorgaan, niet om je tegen te spreken, alleen om er meer over te leren: in het filmje van Lime, met Pieter van Impe, gebruikt Pieter ook enkel een reflectiescherm. Is het dan echt niet mogelijk, of is die fotoshoot (voor een verloving dacht ik), van een heel andere categorie/doel dan wat ik hier wil...
                                Dat is inderdaad een volledig andere categorie. Verlovingen fotograferen, dat is als 't ware gevoelens vastleggen op beeld. Dat koppel moet ook niks verkopen met die beelden. Maar de beelden voor zo'n kapsalon draaien zuiver om de belichting en om die goed te doen heb je materiaal nodig, en kom je nergens met zo'n flitsertje. Je zal de kapsels superelegant in beeld moeten weten te brengen. Lichtje hier, lichtje daar, reflectiescherm... enz Je zal ook rekening moeten houden met make-up, styling, het geschikte model voor het geschikte kapsel, modellen met de nodige uitstraling... enz Kortom, al een pak meer zorgen dan verlovingsbeelden maken, waarmee ik zeker niet wil neerkijken op die tak van de fotografie, want zoiets is ook niet iedere fotograaf gegeven! 't komt altijd op hetzelfde neer: ervaring opdoen en je skills blijven bijschaven.
                                'k begrijp je best van die filmpjes op internet, maar die komen toch makkelijker over dan ze in werkelijkheid zijn. 'k bekijk ze zelf ook graag en wil dan vaak ook die zaken uitproberen, met in gedachten dat ik meteen die techniek zal beheersen ('t lijkt immers zo makkelijk), maar telkens is de bekoeling er toch als de resultaten bekeken worden. Dan is 't aan jezelf om er aan te werken.

Een model zoeken en die gaan shooten is ook maar de basis. Zo'n fotografie kan vanalles zijn, van portret tot fashion, beauty of naakt... Kapsalonfoto's zijn 1 klein onderdeel ervan, maar waarin de fotograaf zich echt verdiept en bijgeschoold heeft, en naast het nodige materiaal ook bakken ervaring opgedaan heeft....

Mvg,
                                Frederic

Comment

Working...
                                X