Re: Foto's voor aan de gevel van een kapperszaak
Met alle respect voor de situatie, maar bijleren kun je beter op je eentje in alle rust, met vallen en opstaan, maar niet als de druk meteen groot is. En die is groot, want jij wil mooi werk leveren aan die vrienden. 't probleem is dat die vrienden denken: mens + camera = fotograaf = goede foto's. Wat ze niet zien is dat fotografie telkens een probleemsituatie (licht, compositie, pose, kleurgebruik,...enz) is die de fotograaf moet oplossen, en zoiets oplossen kan enkel als die fotograaf ervaring genoeg heeft met de tak van de fotografie waar zich de problemen voordoen.
Hier een topic openen waarin de forumleden zomaar eventjes jaren ervaring in gaan posten werkt ook niet. 't is nog altijd een forum, geen toverhoed waar je zomaar alles kunt uithalen. Zoals ik al zei: 't is vallen en opstaan. 'k ben nu zelf al jaren bezig met modellenfotografie -al dan niet met visagisten erbij- en bij iedere shoot leer ik nog steeds bij, na iedere shoot merk ik nog steeds fouten. Maar al die beelden die ik maak zijn als portfoliovulling voor het model, visagist en mezelf. Commercieel gebruik ligt echter nog een stapje verder, voor velen blijft het zelfs onbereikbaar...
In ieder geval succes. Ben net zoals Rob benieuwd naar resultaten en bevindingen achteraf!
Mvg,
Frederic
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic
Bekijk bericht
Hier een topic openen waarin de forumleden zomaar eventjes jaren ervaring in gaan posten werkt ook niet. 't is nog altijd een forum, geen toverhoed waar je zomaar alles kunt uithalen. Zoals ik al zei: 't is vallen en opstaan. 'k ben nu zelf al jaren bezig met modellenfotografie -al dan niet met visagisten erbij- en bij iedere shoot leer ik nog steeds bij, na iedere shoot merk ik nog steeds fouten. Maar al die beelden die ik maak zijn als portfoliovulling voor het model, visagist en mezelf. Commercieel gebruik ligt echter nog een stapje verder, voor velen blijft het zelfs onbereikbaar...
In ieder geval succes. Ben net zoals Rob benieuwd naar resultaten en bevindingen achteraf!
Mvg,
Frederic
Comment