Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's voor aan de gevel van een kapperszaak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's voor aan de gevel van een kapperszaak

Binnenkort mag ik voor een kapperszaak een geweldige opdracht doen, alleen zou ik wat tips van jullie willen om het er zo goed mogelijk vanaf te brengen.
    Het is de bedoeling dat ik van drie net geknipte personen een foto neem, welke dat op canvas wordt gedrukt op A1 formaat, en die dan alledrie aan de gevel vooraan worden gehangen. Best wel belangrijk dat de foto's dus goed zijn!

Ik ben van plan mijn 50mm te gebruiken, op minstens f4 ofzo. Naargelang de omstandigheden. Nu mijn vraag, hoe kan ik best het licht gaan regelen, dit maakt of kraakt volgens mij namelijk een foto. Ik heb enkel een flitser (metz 48) voor op de camera, met omnibounce, en dan een groot reflectiescherm.

Hoe zouden jullie dit aanpakken, of is het nodig iets bij te kopen? Of misschien best voor een dag een 5DII met bijhorende lens gaan huren?

Mijn 2 opties die ik al in m'n hoofd heb
    - buiten foto's nemen bij lage zon, zodat ik een haarlicht creëer, met reflectiescherm dan invullen
    - in de zaak zelf, gewoon flash bouncen naar links of rechts

Alvast enorm bedankt allemaal!

groetjes, Dennis
    Last edited by Mr.Magic; 11 februari 2009, 14:53.
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Re: Foto's voor aan de gevel van een kapperszaak

Technisch zal je kamera en lens wel voldoen.

Ikzelf zou de foto’s in een studio nemen.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Daar heb ik ook aan gedacht. Het is de bedoeling het in het salon zelf te doen, zodat er ook enkele foto's van tijdens de kapbeurten kunnen genomen worden, voor achteraf in een klein album.
      Ik moet dus een studio-effect zien te krijgen zonder studio
      Vandaar mijn vraag van hoe het beste met licht spelen 'op locatie'. Flitser, reflectiescherm etc.
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

Comment

Zelf zou ik er niet aan durven beginnen als m'n kennis zo klein was.
        Hierop een klaar en duidelijk antwoord op geven vraagt enkele uren schrijfwerk,uitleg en oefening....denk ik.Toch veel sucses gewenst.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

euhm mss es zien of je de flitsset van't forum mag lenen!
          weet nie meer juist bij wie je moet zijn, maar ik weet dat die mogelijkheid er is.

Je kan gebruik maken van de BD Flits-set.
          (Reserveren via Hesy) is eigenlijk voor leden, maar met vragen kan je niks verkeerds doen.
          nikon stuff

Comment

Niet genoeg kennis... niet echt, ik kan wel omgaan met een studioset en dergelijke, maar veel ervaring heb ik idd niet, en ik heb gewoon het materiaal niet. En vandaar mijn vraag of met mijn materiaal het voldoende zal zijn, of ik toch genoodzaakt ben bijkomende aankopen te doen.

Zo denk ik van bij lage zon een haarlicht te creëeren, het gezicht dan in te vullen via het reflectiescherm.
            Een ander scenario, met aankoop, is mijn flitser via cactus triggers op statief achter de persoon te zetten, en dan via reflectiescherm ook. Een bijkomende flash kopen zie ik dan weer niet echt zitten...
            Last edited by Mr.Magic; 12 februari 2009, 10:47.
            BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              Zelf zou ik er niet aan durven beginnen als m'n kennis zo klein was.
              Hierop een klaar en duidelijk antwoord op geven vraagt enkele uren schrijfwerk,uitleg en oefening....denk ik.Toch veel sucses gewenst.
              Hierin volg ik volledig.

@David_ve: Zelfs met een geleende flitsset zal het niet volstaan. Of dacht je soms dat iedereen met zo'n flitsset ineens super foto's kan maken die als commerciële ondersteuning voor een handelszaak moeten dienen...?
              Dream on!

Daarom mijn raad: pollen af, laat zoiets doen door iemand met ervaring in dat soort beelden. Nog beter is het om de standaardfoto's te gebruiken die verdeeld worden bij kapsalons dan zelf foto's te maken die maar zus en zo zijn.
              Eerst verschillende jaren deftig oefenen, pas dan zullen je skills misschien op het niveau zijn de beelden te maken die je nu denkt te kunnen maken.

Mvg,
              Frederic

Comment

Ik zou hiervoor mijn Lastolite collapsible achtergrond gebruiken, en mijn 2 SB-600's door mijn hama paraplu en lumiquest softbox laten flitsen.
                Hiermee kom je toch al aardig in de buurt van basis-studiowerk
                Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                Foto-Alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                  Hierin volg ik volledig.

@David_ve: Zelfs met een geleende flitsset zal het niet volstaan. Of dacht je soms dat iedereen met zo'n flitsset ineens super foto's kan maken die als commerciële ondersteuning voor een handelszaak moeten dienen...?
                  Dream on!

Mvg,
                  Frederic
                  was maar een tip hé, is idd nie makkelijk!
                  nikon stuff

Comment

En op deze manier... hier dacht ik eerst aan..

en dit: http://www.squeezethelime.com/video-...ght-portraits/

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Nog beter is het om de standaardfoto's te gebruiken die verdeeld worden bij kapsalons dan zelf foto's te maken die maar zus en zo zijn.
                    Het zouden foto's van haar twee kindjes en nichtje zijn.
                    Last edited by Mr.Magic; 13 februari 2009, 09:42.
                    BLOG

Comment

I am Soooooooo curious to see the results!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                        'k heb zo pas ook deze video bekeken. 't probleem is dat met zo'n video's alles er zeer makkelijk uit ziet, alsof dat resultaat gegarandeerd is. Die fotograaf heeft zoals je merkt massa's ervaring, want hij leidt z'n modellen perfect en weet hoe hij ze in beeld wil brengen. Don't think that's easy! Eer je je modellen echt kunt leiden moet je totaal vertrouwd zijn met wat je bezig bent, maar ja, proberen kan je altijd hé, maar mik alvast niet op dezelfde resultaten. De teleurstelling zou groot kunnen zijn...

Mvg,
                        Frederic

Comment

Het geweldige aan dit alles, ik wéét echt zelf wel dat ik hier nog niks ervaring in heb, ik had alleen gedacht van toch een beetje tips te krijgen van wat ik met mijn materiaal kan doen, ipv 'het gaat nooit lukken'. En ja, Pieter van Impe, Tom Museeuw, Bert Stephani, en ook jij Frederic, dat zijn grote voorbeelden, en ja, alles lijkt daar enorm simpel, en ik zou er ook geweldig van willen bijleren, zoals naar een workshop gaan (alleen is dat in het studentenleven veel te duur).
                          Misschien moet ik de omstandigheden even schetsen. De kapperszaak zijn mensen die bevriend zijn met ons, en ze wilden mij dit laten doen om ervaring op te doen. De mevrouw in kwestie liet me enkele foto's zien die zij mooi vond, en daar zaten er toch bij die niet echt geweldig waren (geen haarlicht, onderbelichte gezichten). Vandaar dat ik denk dat het wel redelijk zal lukken. In raw foto's nemen, en met belichting kan ik in photoshop eventueel nog spelen.. achja.
                          Last edited by Mr.Magic; 13 februari 2009, 10:25. Reden: overbodig woord gewist
                          BLOG

Comment

/me really doesn't know whether to laugh or cry.

Still, good luck, you have nothing to lose. They do though.

I'm even MORE curious to see the results now, can you post the address of the salon so we can all go look afterwards?

BTW, I do agree that a lot of photos in hairdressers windows aren't fantastic. I know why too. It's not easy. Like food photography, it's almost a profession apart. One that takes more than a few videos and tips from a forum.

Oh yeah, I love the closing bit about photoshop!
                            Never forget though, photography isn't all about praying, grabbing an image on sensor and then fixing it on post!

Comment

Ik ben wel niet van zin een foto te baseren op 80% PS hoor, zelfs geen 30%, enkel basisbijstellingen. Exposure, burn hier en daar, vignet misschien dan nog, zoals hier: http://www.squeezethelime.com/video-...ement-session/ (en nu gaat het natuurlijk terugkomen dat eerst compositie, poseren etc goed moet zijn voor je dit kan gaan doen, ja dat weet ik, en dat bij die mannen het er allemaal zo simpel uitziet)
                              BLOG

Comment

Working...
                              X