Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's maken grijze lucht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's maken grijze lucht

    Ben nog een beginner; als ik mijn canon 450 op manueel zet kan ik geen foto's maken, sluitertijd is te lang om met de "vaste hand" foto's, wat doe ik verkeerd?

  • #2
    Re: foto's maken grijze lucht

    Oorspronkelijk geplaatst door Liever Bekijk bericht
    Ben nog een beginner; als ik mijn canon 450 op manueel zet kan ik geen foto's maken, sluitertijd is te lang om met de "vaste hand" foto's, wat doe ik verkeerd?
    Op manueel, dus in de M stand ? Dan bepaal je toch zelf de sluiterijd (afhankelijk van het beschikbare licht, gebruikte diafragma en iso uiteraard).
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: foto's maken grijze lucht

      Met deze vraag geef je aan dat je fout is: de camera op M zetten.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: foto's maken grijze lucht

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Met deze vraag geef je aan dat je fout is: de camera op M zetten.
        Damned....Is dat zo?? dan werk ik altijd foutief...

        Neen, nu even serieus. Op de 'M' stand werken is totaal niet verkeerd, maar je moet dan wel weten waar je mee bezig bent. Je moet zelf gebruik maken van een lichtmeter (want die schakelde je uit op je toestel) en aan de hand van die waarden je camera instellen. In dat geval is er niks verkeerd aan het gebruik van de 'M' stand, integendeel. Je kunt er meestal veel correcter mee belichten.

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: foto's maken grijze lucht

          Ik zeg ook niet dat werken op M verkeerd is, maar dat als je zo'n vraag stelt, je niet begrijpt hoe het allemaal in elkaar zit en dat het dan dus fout is.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: foto's maken grijze lucht

            Geweldig toepasselijke titel ook, voor deze thread.

            Comment


            • #7
              Re: foto's maken grijze lucht

              ok bij zulke vragen kan je beter meteen zeggen wat je dan WEL moet doen ipv ervan uit te gaan dat je hier met een pro te doen hebt. GEwoon op automatisch zetten ! Meestal een groen icoontje op dat wieltje waar je ook M, Av en die andere icoontjes hebt staan. En handleiding lezen want zelfs ik kan daar nog veel uit leren (maar ik heb het al lang niet meer gedaan )

              Een goeie sluitertijd voor buiten zal alvast +-1/60e zijn en niet lager (zoals 1/10 of zo)
              (en ik laat even statiefgebruik en zo ertussenuit)
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

              Comment

              Working...
              X