Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groepsfoto in een donker voetbalstadion

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groepsfoto in een donker voetbalstadion

    Hallo!

    Ik ben pas begonnen met het 'amateur fotograferen'. Ik heb een Panasonic FZ8 (bridge) camera gekocht(meer budget was er toen niet) en heb al behoorlijk wat leuke foto's kunnen schieten.

    Er is mij vandaag gevraagd of ik a.s. zondagavond een paar groepsfoto's kan maken van verschillende voetbalteams(7man) op het hoofdveld van een(nederlandse eredivisie) voetbalstadion. Helaas mogen de stadionlampen niet aan. Er is wel beveiligingslicht aanwezig.

    Ik zit hiermee dus met een behoorlijk beperkt licht en zit me af te vragen op welke manier ik het beste deze foto kan belichten. Mijn flits kan (volgens boekje) tot 6 meter reiken, ik zal dus sowieso binnen deze 6 meter moeten blijven(afstand spelers/camera). Dit lijkt mij wel haalbaar voor een groep van maximaal 11 man(teams van 7 spelers ex.reserves)

    Ik heb een statief tot mijn beschikking dus sluitertijden kunnen rustig naar 1/2e seconde.
    Mijn Diafragma heeft een bereik van 2.8 tot 8.1.
    Ik neig naar een F2.8 ivm licht, anderzijds ook naar iets hoger in verband met de fotoscherpte.

    Is de flits icm met een hoge sluitertijd en een ISO van 400-800 voldoende om hier een goede foto uit te krijgen?


    Graag jullie advies in deze, wat voor instellingen zouden jullie gebruiken?
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

  • #2
    Re: Groepsfoto in een donker voetbalstadion

    2 bouwlampen op statief zetten ?
    Of tenminste je camera op statief zetten..