Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen met de volgende vraag??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie kan mij helpen met de volgende vraag??

Hallo,

Ik zit met het volgende
    Ik ben al een lange tijd op zoek naar een goede fotograaf die mij kan vertellen hoe ik deze foto's kan krijgen. het is (waarschijnlijk) gemaakt met een Canon EOS 40d en een Canon 70-200mm f2.8 IS. weet dat dit geen gemakkelijke vraag is maar ik zou graag willen weten hoe ik die scherpte, mooie gloed en vooral diezelfde glans krijg. hoop dat iemand mij echt kan helpen!
    Hier een actiefoto : http://www.sjoert.com/gallery/displa...&cat=-3&pos=22
    Hier een portretfoto : http://www.sjoert.com/gallery/displa...up&cat=4&pos=2
    Hier een zwarte achtergrond foto : http://www.sjoert.com/gallery/displa...&cat=-6&pos=28

Groetyjes,
    Amanda vd Hoog
    Last edited by amandavdhoog; 17 november 2008, 00:05.

Re: Wie kan mij helpen met de volgende vraag??

Topic verplaatst van 'Fotobeoordeling sport' naar 'Tips & trucs'.
    Fotobeoordeling dient voor het plaatsen van foto's welke je ter beoordeling wil tonen.
    Mvg Tim

Comment

Het heeft weinig zin telkens dezelfde vraag te stellen als je de antwoorden niet leest. Zie #3 hier: http://forum.belgiumdigital.com/f15/...ie-237373.html

Comment

Amanda

Eigenlijk vraag je hier: "Hoe moet ik fotograferen en hoe moet ik werken met Photoshop?"
        Dat kan je niet zomaar uitleggen. Dit is een lang leerproces met vallen opstaan.
        Wat is je kennis over fotografie en al wat daar bij komt zien? Welk materiaal heb je?

De beste raad die ik je kan geven is: zorg dat je een degelijk toestel hebt en ga zoveel mogelijk foto's nemen zodat je ervaring opdoet. Koop een aantal boeken over fotografie en vooral blijf dit forum volgen. Je kan hier heel wat opsteken, maar dan zal je meer gerichtere vragen moeten stellen.
        Wat Photoshop betreft, op het Internet kan je allerlei tips, trucs, cursussen en allerlei andere dingen hierover vinden. En dan het voornaamste: veel tijd aan besteden.

Ik weet dat je hiermee niet direct geholpen bent, maar ja, wat wil je. Je vraagt heel veel en het zijn inderdaad prachtige foto's van die paarden.

Suc6

Comment

Degelijk toestel: als dat synoniem is voor D-SLR ben ik mee. Maar een instap model is voldoende. Glas en techniek zijn zo veel meer belangrijk dan megapixels en dynamische range of ruisniveaus.

Wat je aan deze foto’s kan opmerken is dat de achtergrond rustig en onscherp zijn. Dat kan je op meerdere manieren bereiken. Hoe groter het diafragma (klein getal bv f/2.8), hoe dichter het onderwerp bij de lens, hoe verder het onderwerp van de achtergrond, dragen daar allemaal toe bij.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

tja zoals ik al zovaak gezegd heb: een compactcamera kan soms ook wel wat moois toveren hoor. Tis de mens die de foto moet bedenken en niet de camera.

Ook al zal je met die leuke L-lens (die ik gisteren toevallig op de kop heb getikt o joy) het wrs iets gemakkelijker hebben om die onscherpe achtergrond, snelle scherpstelling en scherpte te behalen. MAar nogmaals: de foto maakt zichzelf niet.

Hoe deze fotos concreet gemaakt zijn: met veel oefenen.
            Ik heb zelf paarden proberen te fotograferen terwijl ze zonder ruiter rondliepen maar dat was een complete ramp. Die beesten stonden me maar wat aan te gapen en met veel zweepgedreig liepen ze dan een rondje om dan terug naast me te komen staan

Voor elke gang moet je op een moment afdrukken (zie voorbeeldfotos van die vent) zodat de foto zoveel mogelijk actie en elegantie uitstraalt.
            De portretten moet je -geloof ik- maken zodat je zijn ene oog helemal ziet en het andere oog een beetje nog zichtbar is.
            Paard met zwarte achtergrond maak je in de stal met paard dat zijn hoofd wat naar buiten steekt. Rest maak je zwart in photoshop of zo.

En zoek maar op in google hoe je paardenfoto's moet maken. er zijn websites waar dit uitgelegd wordt door liefhebbers!
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
              tja zoals ik al zovaak gezegd heb: een compactcamera kan soms ook wel wat moois toveren hoor. Tis de mens die de foto moet bedenken en niet de camera.

Ook al zal je met die leuke L-lens (die ik gisteren toevallig op de kop heb getikt o joy) het wrs iets gemakkelijker hebben om die onscherpe achtergrond, snelle scherpstelling en scherpte te behalen. MAar nogmaals: de foto maakt zichzelf niet.

Hoe deze fotos concreet gemaakt zijn: met veel oefenen.
              Ik heb zelf paarden proberen te fotograferen terwijl ze zonder ruiter rondliepen maar dat was een complete ramp. Die beesten stonden me maar wat aan te gapen en met veel zweepgedreig liepen ze dan een rondje om dan terug naast me te komen staan

Voor elke gang moet je op een moment afdrukken (zie voorbeeldfotos van die vent) zodat de foto zoveel mogelijk actie en elegantie uitstraalt.
              De portretten moet je -geloof ik- maken zodat je zijn ene oog helemal ziet en het andere oog een beetje nog zichtbar is.
              Paard met zwarte achtergrond maak je in de stal met paard dat zijn hoofd wat naar buiten steekt. Rest maak je zwart in photoshop of zo.

En zoek maar op in google hoe je paardenfoto's moet maken. er zijn websites waar dit uitgelegd wordt door liefhebbers!
              Bedankt voor de vele informatie, daar word opzeker wat mee gedaan!!
              Bedankt.

Amanda.

Comment

die mooie blinkende vacht op foto 2 is voornamelijk zweet,zoals je ziet staan de neusgaten van het paard erg fel open en zie je dus dat het paard zware arbeid vericht heeft...(wat mensen maar niet doen voor een mooie foto)
                foto 3 is een heel schoon gepoetst paard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Emike Bekijk bericht
                  die mooie blinkende vacht op foto 2 is voornamelijk zweet,zoals je ziet staan de neusgaten van het paard erg fel open en zie je dus dat het paard zware arbeid vericht heeft...(wat mensen maar niet doen voor een mooie foto)
                  foto 3 is een heel schoon gepoetst paard
                  '

Foto 2 is geen zweet, het is gewoon de vacht van het paard. Deze paarden zijn in top conditie en hebben een super dun velletje, daardoor ook dat het LIJKT op zweet maar dat is het zeker niet. Het paard is zeker in beweging gefotografeerd.

Amanda.

Comment

idd, dat is geen zweet , is wel een prachtig paard feitelijk!
                    mja was het maar zo makkelijk heh even vragen hoe het moet en dan het zelf kunnen...
                    Zoals met elk vak wat ik tot nu toe geleerd heb..niets komt vanzelf !
                    Al kende ik nu alles van fotografie etc en had een camera die alles perfect zelf kon , waren mijn foto's allicht nog mislukt zonder enige inzicht en ervaring , alleh ik bedoel maar ...OEFENEN !

ps: en probeer je als beginner niet vast te pinnen op 1 soort van fotografie , er zijn zoveel interressante objecten die je goed helpen bij te leren.

Vooral VEEL klikken die handel ! ..ik heb vandaag bv maar 2x 16Gb bijgekocht..kwam eergisteren niet toe met 4Gb dankzij me gesukkel.(wel in full raw-format)

Mvg
                    Last edited by looneycooney; 23 december 2008, 02:33.
                    Canon EOS 450D (15/12/08)
                    Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                    Statief : Velbon Sherpa 450R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door looneycooney Bekijk bericht
                      mja was het maar zo makkelijk heh even vragen hoe het moet en dan het zelf kunnen...
                      Al kende ik nu alles van fotografie etc en had een camera die alles perfect zelf kon , waren mijn foto's allicht nog mislukt zonder enige inzicht en ervaring , alleh ik bedoel maar ...OEFENEN !

ps: en probeer je als beginner niet vast te pinnen op 1 soort van fotografie , er zijn zoveel interressante objecten die je goed helpen bij te leren.

Vooral VEEL klikken die handel ! ..ik heb vandaag bv maar 2x 16Gb bijgekocht..kwam eergisteren niet toe met 4Gb dankzij me gesukkel.(wel in full raw-format)

Mvg
                      '

Ja, das waar.. Ik zal gewoon veel moeten oefenen, oefenen en nog eens oefenen. ik zal ook zeker ff een kaartje erbij kopen das toch wel erg handig, heb nu een 2gb en that's it. we gaan vandaag maar weer eens op pad..

Bedankt voor de uitleg.

Amanda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door looneycooney Bekijk bericht

Mvg

veel klikken, akkoord... zo dacht ik er ook over en gelijk heb je maaaaaaarr....
                        probeer elke klik doordacht te doen, weet wat je probeert en weet welke instelling je hebt gebruikt. Neem je tijd en concentreer je. Heb je je klik gehad? ga dan meteen na of ie het gewenste resultaat heeft bereikt. zoniet, probeer opnieuw en tracht je instellingen te verbeteren. Werk doordacht. Je hoeft niet direkt te weten wat het resultaat gaat worden als je een instelling veranderd, zo levert het je je plaatje misschien op die je net wou bereiken. Maar dan moet je wel weten wat je gedaan hebt.

Dus mijn raad:
                        veel klikken én weten hoe je klikt. Desnoods: schrijf het op en vergelijk de resultaten.

veel succes
                        Als je denkt dat de perfecte foto bestaat, dan wordt het tijd dat je ermee stopt.

Comment

Working...
                        X