Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrond studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Achtergrond studio

Dag iedereen, ik heb ondertussen al eens serieus door het forum gelezen, maar raak er niet uit...
    Wij maken hier kleine meubeltjes, hiervan nemen we altijd een foto voordat de modellen (meubels dus :P) naar de klant gaan. Om dit zo mooi mogelijk te doen willen we een foto hoek maken die dienst doet als studio.

Ik heb hier al een Nikon D70s, een statief, 2 flitsers met paraplu, 1 flitser voor accenten.
    Het gebouw waarin ik dit zal doen begint in de afwerkingsfase te komen, dus ik moet gaan doorgeven wat ik wil.
    Zou ik gewoon een hoek in het wit laten schilderen of koop ik toch beter een papieren rol aan?
    Momenteel heb ik een soort van foto hoek in het oude gebouw, maar ik ben er niet echt blij mee.
    De flitsers laat ik nu optisch afgaan op het ingebouwde flitsertje, is het aankopen van een externe flitser en/of kabeltje de moeite denken jullie.
    BTW, ik ben CAD tekenaar die gebombardeerd is tot fotograaf, maar ken er jammer genoeg zo goed als niets van...

Re: Achtergrond studio

Hangt er allemaal vanaf wat je wil bereiken...
    laat ons zeggen dat je alles rond het meubel egaal wit wil zodat het meubel echt afsteekt dan zou ik gaan voor een papier of doek achtergrond.. 2 flitsen op je onderwerp en 1 of 2 flitsen op je achtergrond om alles mooi wit uit te flitsen.

uiteraard zou ik gaan voor een draadloos systeem om alles te besturen.. desnoods met een kabel, maar niet met je ingebouwde flitser :-)

je kan de elinchrom skyport eens bekijken of de meer professionele pocket wizards of de goedkoper cactus triggers...

Ikzelf gebruik de elinchrom triggers en tot nu toe ben ik hierover tevreden...
    poof

Comment

Een achtergrond die doorloopt op de grond (Infini) is onmisbaar, dus ofwel rollen papier of een afwasbare vinyl achtergrond voordeel is verwisselbaar.
      Indien de ruimte je vaste studio wordt voor de opnames kanb je kiezen voor haken tegen het plafond en een expander van Manfrotto. Aldus kan je de rol terug oprollen en afrollen
      door aan een ketting te trekken. Dit vermijd het onstaan van plooien kreuken en scheuren in de rol papier.

Aankoop van een externe infrarood trigger voor de flisen is zeker aan te raden .
      Een flitsmeter kan ook nuttig zijn.

En dan nog wat ervaring opdoen hé.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Dat is al veel info op zo'n korte tijd!

De bedoeling is inderdaad om een infini achtergrond te verkrijgen.
        Normaal gezien krijg ik een vast hoekje, dus lijkt het plaatsen van een papieren rol aan haken mij wel goed haalbaar.
        De flitsers zijn van het merk elinchrom: 2 x 750 W en 1 x 500W.
        Ik zal eens wat beginnen zoeken naar plaatsen waar ik zo'n trigger kan aanschaffen en een papier rol.

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Comment

bij servix hebben ze alles wat je nodig hebt, en zij verdelen ook elinchrom.
          Dus een elinchrom skyport setje ga je daar best kunnen aanschaffen.
          Met die 2x 750 heb je meer dan genoeg om de meeste meubels te belichten en je kan de 500 gebruiken om de achtergrond uit te lichten.

Je zet dan je achtergrond bv. 1 stop harder dan je belichting op je onderwerp.
          Zie wel dat je de achtergrond flits juist zet en niet te hard om flare op het onderwerp te vermijden.
          poof

Comment

Ik was mis, we hebben 2x500 en 1x750.
            Ondertussen heb ik al contact gehad met de mensen van servix. Daar werd me aangeraden om naast het setje ook oftboxen te kopen ipv onze paraplu's te gebruiken. Ook papier en de houders hiervoor zullen aangekocht worden.
            Ik kan niet wachten tot ik erachter mag en kan beginnen te testen.
            Jullie horen nog van mij.

Comment

Ik ben ondertussen terug van servix.
              Ik ben er triggers gaan halen, 2 softboxen, een rol papier en de nodige houders.

De triggers communiseren wel, maar het fototoestel niet met de transmitter...

Zou het kunnen dat een nikonD70s een extra adapter nodig heeft om tussen de transmitter en toestel te steken?

Comment

Working...
              X