Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eten fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eten fotografie

Heeft er iemand ervaring of tips om eten te fotograferen ?
    En dan bedoel ik niet je biefstuk van in de middag, maar texturas en andere schuimpjes enz.
    Zoals in ambiance enz....?
    Wat met die borden enz kan flitsen bv voor problemen zorgen?

bv.

En zou je dit best macro trekken of gewoon met standaardlens
    Last edited by Foantje; 17 oktober 2008, 17:57.
    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

Re: Eten fotografie

Een macrolens heb je alleen nodig als je echt de details wil laten zien, en dat lijkt mij niet de bedoeling.
    Tenzij er zo weinig op het bord ligt dat je toch een macrolens nodig hebt om dat ene erwtje en worteltje groot genoeg in beeld te krijgen.

De belichting zal niet zo gemakkelijk zijn (schaduwen, reflecties, uitgebrande delen...), maar ook de witbalans moet helemaal juist zijn.

Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, er zal hier wel ergens een expert zitten die juist kan uitleggen wat je wil weten.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

ik heb al er een paar aan het werk gezien (op school en nu ook redelijk vaak op mijn werk). OP mijn school gebruikten ze een telelens

De laatste keer dat ik er eentje aan het werk had gezien Gebruikte hij een softbox en spiegeltjes om zijn product mooi te belichten samen met een tilt/shift lens

edit: ik denk dat deze topic nuttig voor je kan zijn

Ik heb al een paar keer op BD reeds verschillende soorten ministudio's gezien. De meeste werden gemaakt van kartonnen dozen met vensters erin uitgesneden.Daarna werden in deze vensters papier geplakt. Misschien is de versie van mij totaal overbodig en hebben de meesten reeds zulk een ministudio gemaakt. Benodigdheden ; 2
      Last edited by tonyt; 17 oktober 2008, 23:07.

Comment

het gaat om het eten...
        Ik werk altijd zonder bord.. en met effe witte achtergrond...
        Macrolens kan handig zijn maar moet niet, hangt af van het uiteindelijke beeld dat je wil bekomen.
        poof

Comment

Zelf heb ik in mijn analoge tijd het met een Technische camera 13 x 18 cm gedaan,en dit met Symmar 210 mm
          een standaard lens dus voor 13 x 18 cm.
          Maar door de verstelmogelijkheden van de het toestel had je met één lens veel meer mogelijkheden !
          Ik gebruikte studio flitsen met softboxen,spiegels,reflextie schermen enz.
          Nu digitaal zou ik opteren voor een 105 mm ,als je meer gaat nemen 150 of 180 mm ga veel te ver van uw onderwerp moeten gaan staan en daar is niet altijd ruimte genoeg voor.
          Als je een 50 mm gaat gebruiken zal je in veel gevallen te kort op het onderwerp zitten en weinig ruimte hebben om uw verlichting te plaatsen!
          Ik gebruikte steeds als hoofdverlichting een grote softbox van 1 X 1 meter die boven het onderwerp hing aan een railsysteem
          de rest van de verlichting werd daarna aangepast.
          Het is raadzaam om alles 'leeg' eerst op te stellen éénmaal het eten erin moet het vlug gaan!
          veel succes met dit boeiend onderwerp!

Comment

Working...
          X