Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omgekeerde DOF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Omgekeerde DOF

    Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
    of dit

    Link
    Dat kennen we wel allemaal denk ik, maar daar vind je niet echt een antwoord op de vraag welk diafragma bij op voorhand bepaalde scherptediepterange.

    Comment


    • #17
      Re: Omgekeerde DOF

      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      Wow en wow
      Wist niet dat iemand nog platinotype en/of opvolger deed.
      Nu begrijp ik ten volle je probleem.
      Bij een 1:1 opname met focaal 300mm en CoC = 0.2 moet je onderwerp op 60 cm afstand zijn en bedraagt de dieptescherpte 3.62 cm (58.2 tot 61.9 cm) dit is 1.76 cm voor het instelpunt en 1.87 cm achter het instelpunt.
      Succes. Kunnen we ergens je originelen bewonderen en/of heb je ook ingescande versies (digitale repro) ervan die we hier kunnen zien.
      Hartelijk dank en veel succes.

      Henri

      Een hibride foto van mij staat op de Academie van Hasselt - een Ektachrome 8x10 (Kodachrome bestaat niet in 8x10 )
      Platinumchloride ed. is wat duur momenteel met een prijs van $45 per gram, palladium is hier wat goedkoper me $16per gram. Ik experimenteer wat rond maar met €250 per 50 blad tMax wordt er beter precies gewerkt.

      greetz, Marc

      NB: Ik kan tot f90 gaan ... alleen de flits installatie trekt dat niet
      Last edited by Nerdifant; 6 september 2008, 19:37.
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #18
        Re: Omgekeerde DOF

        Canon
        Last edited by Maxell-X; 9 september 2008, 22:55.

        Comment


        • #19
          Re: Omgekeerde DOF

          Oorspronkelijk geplaatst door Maxell-X Bekijk bericht
          Dat kennen we allemaal denk ik enzovoorts...

          Comment


          • #20
            Re: Omgekeerde DOF

            Mijn excuus daar voor :enzovoorts...

            Comment


            • #21
              Re: Omgekeerde DOF

              Ik heb hier ook een prog. gevonden miss. kan dat iemand van nut zijn

              Comment


              • #22
                Re: Omgekeerde DOF

                Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                Ik heb hier ook een prog. gevonden miss. kan dat iemand van nut zijn

                http://focustestchart.com/focus21.pdf
                Geweldige vondst!

                Misschien zou je de thread ook een keer moeten lezen.

                Comment


                • #23
                  Re: Omgekeerde DOF

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Geweldige vondst!

                  Misschien zou je de thread ook een keer moeten lezen.
                  hoe bedoel je ? misschien slaat het niet helemaal op die post ,maar het heeft er mee te maken en miss hebben anderen er wat aan
                  Last edited by koen1950; 28 oktober 2008, 19:44.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Omgekeerde DOF

                    Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                    hoe bedoel je ? misschien slaat het niet helemaal op die post ,maar het heeft er mee te maken en miss hebben anderen er wat aan
                    OK, ik begrijp dat je blijkbaar ergens in een oude thread een plekje zocht om je vondst te melden? Dat zal waarschijnlijk niet meegevallen zijn want dofmaster (en de pdf) is hier al zo vaak genoemd...

                    Als je #18 e.v. leest en ontcijfert zie je dat je zelfs hier niet de eerste bent.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Omgekeerde DOF

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      OK, ik begrijp dat je blijkbaar ergens in een oude thread een plekje zocht om je vondst te melden? Dat zal waarschijnlijk niet meegevallen zijn want dofmaster (en de pdf) is hier al zo vaak genoemd...

                      Als je #18 e.v. leest en ontcijfert zie je dat je zelfs hier niet de eerste bent.
                      ok dan, maar het stond in een hedendaags tijdschrift

                      Comment


                      • #26
                        Re: Omgekeerde DOF

                        Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                        ok dan, maar het stond in een hedendaags tijdschrift
                        Oh, hedendaags, OK, dan is het goed.
                        Last edited by Leonidas; 28 oktober 2008, 21:43.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Omgekeerde DOF

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Oh, hedendaags, OK, dan is het goed.
                          als ik een oen ben dan zijn de mannen van de redactie van cameramagazine ook oenen, er kan maar één de slimste zijn

                          Comment


                          • #28
                            Re: Omgekeerde DOF

                            Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                            als ik een oen ben dan zijn de mannen van de redactie van cameramagazine ook oenen, er kan maar één de slimste zijn
                            Sorry maar dan begrijp je me verkeerd, hoor. Ik heb het helemaal niet over oenen en slimmer zijn. Ik vroeg me gewoon af waarom je dit topic uitgekozen hebt om het neer te zetten, temeer het door iemand anders al geplaatst was en weer verwijderd vanwege niet relevant hier. Ik trok dus de conclusie dat je deze thread helemaal niet (goed) gelezen had. En waarschijnlijk terecht. Je had dan m.i. beter een nieuw topic geopend.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Omgekeerde DOF

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Sorry maar dan begrijp je me verkeerd, hoor. Ik heb het helemaal niet over oenen en slimmer zijn. Ik vroeg me gewoon af waarom je dit topic uitgekozen hebt om het neer te zetten, temeer het door iemand anders al geplaatst was en weer verwijderd vanwege niet relevant hier. Ik trok dus de conclusie dat je deze thread helemaal niet (goed) gelezen had. En waarschijnlijk terecht. Je had dan m.i. beter een nieuw topic geopend.
                              ik dacht gewoon dat ik er iemand van dienst zou kunnen mee zijn , ik had geen vraag daarover , ik reageerde zo , omdat jij zo spottend reagerde daarop, of was dat niet zo, ik weet ook niet wat hier allemaal al gepasseerd is
                              Last edited by koen1950; 29 oktober 2008, 08:28.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Omgekeerde DOF

                                Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                                ik weet ook niet wat hier allemaal al gepasseerd is
                                Vandaar mijn reactie "Misschien zou je de thread ook een keer moeten lezen. " in #22. we zijn eruit, denk ik.

                                Comment

                                Working...
                                X