Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoboeken laten maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotoboeken laten maken

Oorspronkelijk geplaatst door jako_yellow Bekijk bericht
    Ik twijfel eigenlijk ook enorm op dit moment, ik heb het idee opgevat om eens een boek te maken met tal van HDR bewerkingen die ik zelf maakte. Blurb leek me eerst zeker interessant, nu zijn de meningen heel anders verdeeld, toch heb ik hen nog niet afgeschreven. Blurb is idd enkel met creditcard te betalen, wat ik persoonlijk wel jammer vind, ...

Asuka dan, ... blijkbaar doen die het alleen voor de prof? Ik zie idd ook dat die formaten kleiner zijn, ... is er info over de papiergrammages die zij gebruiken? Betaal mogelijkheden? Voordeel blijkt hier dan weer wel de kwaliteit te zijn?

Ik vind het een zeer boeiende materie, maar tegelijkertijd toch ook erg moelijk. Ik heb profiel van blurb al afgehaald om daarna ns te testen, ...

Het book of fame, werd natuurlijk in zoveel exemplaren gedrukt, maar dat vond ik best goed eruit komen hoor, maar wss is dit al echt een offsetdrukkerij waar dit gedaan werd ...?
    Als je even geduld hebt, dan geef ik vanavond nog wat links door . Het betreft boeken die ik zelf gezien heb op Photokina...en waarvan ik serieus onder de indruk van was (ik herinner mij één afdrukservice waar men gebruik maakte van de durst lambda).

JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Ondertussen is ons eerste werkje binnen via Pixum. Best een mooi resultaat. Enkel de uitlijning bleek niet altijd overeen te stemmen met wat vooraf opgsteld geweest is, maar volgens mij komt dat omdat ik geen gecalibreerde monitor heb en geen printerprofielen gebruikt heb, waardoor ik denk dat mijn vriendin zich een beetje miskeken heeft bij het opstellen.. Al bij al valt het kleurverschil zeer goed mee.
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
        Als je even geduld hebt, dan geef ik vanavond nog wat links door . Het betreft boeken die ik zelf gezien heb op Photokina...en waarvan ik serieus onder de indruk van was (ik herinner mij één afdrukservice waar men gebruik maakte van de durst lambda).

JanMetDePet
        Uiteraard, steeds welkom!!!

Anderzijds ben ik ook nog steeds op zoek naar extra informatie betreffende theemotiancompany.com firma, site, werking.
        Helaas hebben zij geen telnr zo blijkt, ze zijn in Brugge gevestigd.

Comment

Ik had beloofd nog enkele links door te geven, waarvan ik de boeken op photokina heb gezien:

1. http://www.floricolor.pt
            Prachtige albums, vooral gericht naar huwelijken. Je hebt veel mogelijkheden ...zoals bedrukte kaft ...of zelfs lederen kaften. Voor de kenners...ze maken gebruik van "Durst Theta 51", "Fuji Frontier 350" en "Tek Storm"
            De website stelt niks voor...je neemt best contact met hen op, zodat ze een brochure kunnen sturen.
          2. http://www.sempre-id.com
            Kwalitatiefvolle albums (afdrukken met durst lambda). Spijtig genoeg stelt ook deze website niet veel voor...denk dat het een beginnend bedrijf is.
          3. http://www.excite-pro.com
            Ook hier zal je ze moeten contacteren. Als ik me niet vergis zijn ze gevestigd in Australie. De boeken zijn welliswaar de beste die ik ooit gezien heb...doch ook wel prijzig. Ik heb hier een brochure liggen ( die je ook wel bij hen kan aanvragen) met voorbeelden van boeken. Ze gaan zeer ver in hun boeken...triple fold pages ... flip-out pages...lederen covers met foto in verwerkt ... cover met laser foto's in verwerkt enz... alleszins, dingen die ik nog nergens anders gezien heb. Tijdens ons gesprek legden ze de nadruk op de kwaliteit van hun "papier" dat gemaakt was van een soort van pvc, vergelijkbaar met het materiaal van een bankkaart .
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jako_yellow Bekijk bericht
            Uiteraard, steeds welkom!!!

Anderzijds ben ik ook nog steeds op zoek naar extra informatie betreffende theemotiancompany.com firma, site, werking.
            Helaas hebben zij geen telnr zo blijkt, ze zijn in Brugge gevestigd.
            The Emotion Company zit blijkbaar samen met de NV Litto - en ze tekenen hun briefwisseling met KODAK Images Service Center --> een zelfde site zelfs http://www.photolitto.be/nl/easyphotobook/ dus dit is weer een gecentraliseerde zaak vermoedelijk.

Blijkbaar is de betaling ook slechts enkel per bankkaart mogelijk. Ze gebruiken geen printprofielen maar op regelmatige basis worden er testen uitgevoerd en de druk zelf wordt volgens een welbepaalde kwaliteitsnorm uitgevoerd. Afbeeldingen worden afgedrukt op 300 dpi. Indien er een foto in het boek wordt gemonteerd met onvoldoende dpi, wordt dit meteen kenbaar gemaakt.

Het blijft boeiend vind ik, echter, in deze toch al doorgevoerde discutie op het forum, werd nog niet een keer naar deze service gemeld, dat baart me een beetje zorgen, zomaar een testje laten uitvoeren wordt natuurlijk al een dure grap, bvb 30*30 cm minimaal 32 bladzijden, gaat al naar de 60 euro (exclu tranpsort en btw veronderstel ik).

Wat me wel aanstaat is hun software, die ziet er aardig uit, alsook de dikte van de blz voor een 30*30 of 40*30cm boek, 240 grams.

Wat is uw kijk op deze feiten?

@janmetdepet, bedankt voor de info, maar dit is allemaal evengoed in het buitenland, ik ben geen prof, ik wil een deftig tot goed resultaat halen, maar ik ga geen boeken bestellen in Australië vrees ik ... Toch bedankt voor de tips en de info. Misschien kunnen mede BD er wel meer uit halen?
            Last edited by jako_yellow; 30 oktober 2008, 16:36.

Comment

Ik gebruik steeds Albumprinter en ben daar vrij tevreden over.
              Ik maak wel mijn pagina's aan in photoshop (foto's schikken over een document van 30x30 cm als je boek dit formaat heeft. Dan inbrengen in de software van Albumprinter als 1 foto over gans de bladzijde.
              Geen problemen mee gehad en je kan de layout maken zoals je wil hé!
              WWW.JOPIX.BE
              Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                Ik gebruik steeds Albumprinter en ben daar vrij tevreden over.
                Ik maak wel mijn pagina's aan in photoshop (foto's schikken over een document van 30x30 cm als je boek dit formaat heeft. Dan inbrengen in de software van Albumprinter als 1 foto over gans de bladzijde.
                Geen problemen mee gehad en je kan de layout maken zoals je wil hé!
                Moet je dan niet iets groter voorzien Jonez?
                Als je zwarte pagina's wenst, dan moeten die aflopend zijn denk ik zo? Omdat die dan mooi bijgesneden kunnen worden, toch?

Comment

al mijn pagina's waren met zwarte achtergrond gemaakt en in de software stel je zelf ook zwart als achtergrond in. Gewoon zorgen dat de foto's zelf niet te dicht bij de rand komen van uw 30x30 bestand.
                  WWW.JOPIX.BE
                  Just one click away...

Comment

Een fotoboek laten afdrukken bij Kruidvat en een bij TicTac.
                    Beide leveren goed werk, al moet ik bekennen dat de kleuren bij TicTac veel fletser overkomen dan bij Kruidvat. De instelling van de afdrukmachine is dus niet vooraf te voorspellen.
                    Ook de (linnen) kaft is bij TicTac enkel te bedrukken met tekst, geen foto's.
                    1 hoekje van de harde kaft beschadigd bij Kruidvat (verzending naar winkel).
                    Ik overweeg een "testfoto" te maken met Photoshop (patroon met vaste kleurwaarden) en deze eerst als foto te laten afdrukken bij diverse diensten Heeft dit zin ?.
                    Canon G2 - Canon 400D met Sigma 105/2,8 DG Macro - Sigma 17-70 / 2,8-4,5 Macro - Sigma 18-200 F3,5-6,3 DC OS

Comment

BTW .. kan men bij die layout sjablonen die tekstvlakken eruit flikkeren ok kan dat gewoon niet ? .. Ik hoef nameijk geen tekst bij de fotos ... 't is voor een verjaardagsalbum (50 jaar) en iedereen van de familie weet onderhand wel over wat het gaat en wie wie is
                      TIA

Comment

Heb vandaag trouwalbum ontvangen van Blurb met nieuwe premium paper. De afdrukken op zich zijn best goed (zij het ietwat donker maar kan aan mij liggen), maar de voor- en achterkant zijn echt zéér slecht. In het zwart zijn allemaal strepen en grijze vlekken, en wat erger is, er zijn overal lijmsporen op de covers. Zeer verrassend tegenover vorig boek van zelfde formaat waar de covers zéér mooi afgewerkt waren.

Heb dan maar mailtje gestuurd naar Blurb met de opmerkingen, benieuwd of ze nieuw exemplaar zullen willen sturen. Toch beetje teleurstellend voor een boek dat me dik € 100 heeft gekost. Wordt vervolgd...
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

normaal moeten ze daar iets aan doen,
                          zoniet
                          WWW.JOPIX.BE
                          Just one click away...

Comment

Na mail naar support zeer snel mail terug met daarin code waarmee ik boek opnieuw kan bestellen, kost me dus niks. Zéér goede service dus, nu hopen dat boek nu wél goed is.
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

heb zelfde probleem es gehad met slechte kwaliteit vd cover. heb toen ook klacht doorgemaild, en een weekje later kreeg ik een nieuwe afdruk van het boek - kostenloos...

tweede versie was prima, (schade was te wijten aan de slechte verpakking of transport van UPS.) prima service om meteen te herdrukken !

Comment

ik heb er al verschillende laten maken bij Henzo en ben zeer tevreden over de kwaliteit
                                ook omdat ik vroeger Henzo albums gebruikte en de digitale herzelfde formaat hebben, vind ik een pluspunt.
                                Het duurt alleen een tweetal weken vooraleer je de boeken hebt. En een nadeel is het aantal pagina's peralbum, dat nogal beperkt is !
                                -------------------
                                Canon EOS450d + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                                Photoshop CS3 + Photoshop Lightroom II

Comment

Working...
                                X