Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar stapeltje foto's laten inscannen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar stapeltje foto's laten inscannen?

Ik heb hier een stapeltje van enkele honderden 10x15cm foto's liggen. Is er ergens een fotowinkel oid in het Antwerpse (of wat verder daarbuiten) die deze voor me kunnen inscannen en op een DVDtje branden. 1-voor-1 zelf inscannen gaat met iets te lang duren
    www.jurgengeys.be - www.apertura.be

Re: Waar stapeltje foto's laten inscannen?

Het is best mogelijk dat het laten scannen van die enkele honderden foto's duurder is dan de aankoop van een goede scanner.

Op mijn Canoscan 3200F (is al wat ouder) gaat dat zelfs nog vrij snel.

Er is een periode geweest dat je bij het ontwikkelen van analoge foto's kon kiezen om ze op een CD te laten zetten, maar die kwaliteit was alleen geschikt om ze op een tv-scherm te bekijken (en dan viel het zelfs nog tegen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

En het laten doen zal waarschijnlijk te duur zijn !

Dat heb je nu eenmaal met scannen het vraagt tijd en zolang je het niet zelf doet is tijd duur. Vraag is prijs bij Schelfout in Antwerpen, ik hoor zeggen dat het daar goed en goedkoop is.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

De meeste scanners hebben een speciale functie om foto's te scannen.
        Dan kan je zelfs twee foto's tegelijk op de glasplaat leggen en de scanner maakt er dan twee aparte jpeg-bestanden van.

Je gaat er dan rustig bij zitten, legt telkens twee foto's op de glasplaat, en je drukt op de knop. Als de foto's gescand zijn, dan doe je de volgende twee.

Als je dat laat doen, dan zal je de werkuren moeten betalen voor het scannen + eventueel bewerken (als je de foto's zo goed mogelijk wil dan moeten ze bewerkt worden), en dat kan voor zoveel foto's flink oplopen.

De snelheid waarmee de scanner werkt, die is afhankelijk van de gekozen resolutie, als je heel veel pixels wil, dan doet de scanner er langer over, en dan krijg je ook heel grote bestanden.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Je kunt ze ook reproduceren met een digitale camera; denk dat dit de snelst
          mogelijke manier is.

Comment

Er zijn scanners met een sheetfeeder voor foto's, ik heb wel geen weet van de kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JGeys Bekijk bericht
              Ik heb hier een stapeltje van enkele honderden 10x15cm foto's liggen. Is er ergens een fotowinkel oid in het Antwerpse (of wat verder daarbuiten) die deze voor me kunnen inscannen en op een DVDtje branden. 1-voor-1 zelf inscannen gaat met iets te lang duren
              ik zou ze toch zelf inscannen, bij ons vragen ze 7€50 per scan zonder retouche maal 100 ? duur... als je nog de negatieven zou hebben zou het allemaal wat goedkoper kunnen...
              smile ! ...it confuses people ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                En het laten doen zal waarschijnlijk te duur zijn !

Dat heb je nu eenmaal met scannen het vraagt tijd en zolang je het niet zelf doet is tijd duur. Vraag is prijs bij Schelfout in Antwerpen, ik hoor zeggen dat het daar goed en goedkoop is.

MVG, Jeff
                Hier staat hun prijslijst.
                Ik ben er steeds tevreden, misschien iets duurder dan de .com centrale's maar het geleverde werk is altijd goed.
                Last edited by photogRAF; 9 augustus 2008, 12:58.
                Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
                X