Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb hier een stapeltje van enkele honderden 10x15cm foto's liggen. Is er ergens een fotowinkel oid in het Antwerpse (of wat verder daarbuiten) die deze voor me kunnen inscannen en op een DVDtje branden. 1-voor-1 zelf inscannen gaat met iets te lang duren
Het is best mogelijk dat het laten scannen van die enkele honderden foto's duurder is dan de aankoop van een goede scanner.
Op mijn Canoscan 3200F (is al wat ouder) gaat dat zelfs nog vrij snel.
Er is een periode geweest dat je bij het ontwikkelen van analoge foto's kon kiezen om ze op een CD te laten zetten, maar die kwaliteit was alleen geschikt om ze op een tv-scherm te bekijken (en dan viel het zelfs nog tegen).
En het laten doen zal waarschijnlijk te duur zijn !
Dat heb je nu eenmaal met scannen het vraagt tijd en zolang je het niet zelf doet is tijd duur. Vraag is prijs bij Schelfout in Antwerpen, ik hoor zeggen dat het daar goed en goedkoop is.
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
De meeste scanners hebben een speciale functie om foto's te scannen.
Dan kan je zelfs twee foto's tegelijk op de glasplaat leggen en de scanner maakt er dan twee aparte jpeg-bestanden van.
Je gaat er dan rustig bij zitten, legt telkens twee foto's op de glasplaat, en je drukt op de knop. Als de foto's gescand zijn, dan doe je de volgende twee.
Als je dat laat doen, dan zal je de werkuren moeten betalen voor het scannen + eventueel bewerken (als je de foto's zo goed mogelijk wil dan moeten ze bewerkt worden), en dat kan voor zoveel foto's flink oplopen.
De snelheid waarmee de scanner werkt, die is afhankelijk van de gekozen resolutie, als je heel veel pixels wil, dan doet de scanner er langer over, en dan krijg je ook heel grote bestanden.
Ik heb hier een stapeltje van enkele honderden 10x15cm foto's liggen. Is er ergens een fotowinkel oid in het Antwerpse (of wat verder daarbuiten) die deze voor me kunnen inscannen en op een DVDtje branden. 1-voor-1 zelf inscannen gaat met iets te lang duren
ik zou ze toch zelf inscannen, bij ons vragen ze 7€50 per scan zonder retouche maal 100 ? duur... als je nog de negatieven zou hebben zou het allemaal wat goedkoper kunnen...
En het laten doen zal waarschijnlijk te duur zijn !
Dat heb je nu eenmaal met scannen het vraagt tijd en zolang je het niet zelf doet is tijd duur. Vraag is prijs bij Schelfout in Antwerpen, ik hoor zeggen dat het daar goed en goedkoop is.
MVG, Jeff
Hier staat hun prijslijst.
Ik ben er steeds tevreden, misschien iets duurder dan de .com centrale's maar het geleverde werk is altijd goed.
Comment