Zaterdag ben ik gevraagd als fotograaf voor een trouw wegens een andere hobbyist die verstek moet geven voor een overlijden. Het is mijn eerste trouw en ik heb het klaar en duidelijk gemaakt dat ik geen professional vervang zodat er geen misverstanden zijn. Bedankt alvast voor de tientallen tips die ik hier vond. Mijn 'shooting list' is zo goed als klaar gebaseerd op hun dagindeling.
Ik zal in het gemeentehuis in RAW+JPG Fine schieten en buiten enkel in JPG waarschijnlijk. Nu is mijn vraag, welke instellingen zijn bij de D200 aangeraden om minimale naverwerking te hebben met JPG's? Ik dacht aan volgende instellingen in 'Beeld Optimaliseren':
verscherping+1,
tooncompensatie automatisch,
Verzadiging Normaal,
Kleurindeling III
Ik neem mijn 17-55 lens voor thuis, de reportage en de receptie. In het gemeentehuis dacht ik de flits en 18-200 te nemen. Of enkel de 17-55 en 18-200?
Dank voor jullie opinie alvast!
Ik zal in het gemeentehuis in RAW+JPG Fine schieten en buiten enkel in JPG waarschijnlijk. Nu is mijn vraag, welke instellingen zijn bij de D200 aangeraden om minimale naverwerking te hebben met JPG's? Ik dacht aan volgende instellingen in 'Beeld Optimaliseren':
verscherping+1,
tooncompensatie automatisch,
Verzadiging Normaal,
Kleurindeling III
Ik neem mijn 17-55 lens voor thuis, de reportage en de receptie. In het gemeentehuis dacht ik de flits en 18-200 te nemen. Of enkel de 17-55 en 18-200?
Dank voor jullie opinie alvast!
Comment