Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zijn de beste fototips die je ooit kreeg?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat zijn de beste fototips die je ooit kreeg?

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Fotografeer op M
    Leer met photoshop werken.
    Daar ben ik niet echt mee akkoord: fotografeer in Av of Tv. En maak een goede foto voor hij op de computer staat :
    compositie, belichting... moeten toch al in orde zijn voor je een foto opend op de computer, anders moet je achteraf nog alles proberen 'goed' te krijgen.

-let op je histogram en gebruik je diafragmatestknopje
    ( k kan nie op de naam komen) zijn twee goede tips die ik een jaarenhalf geleden kreeg toen ik begon met fotograferen en ze hebben me al goed op weg geholpen
    groeten, Sebastiaan

Comment

Ik kan het niet in een oneliner verpakken
      Een goeie foto is een goeie foto, die kan photoshop alleen maar verknoeien. En van een slechte kan je nooit meer een goeie foto maken.

En dat je meer met je soms meer met je voeten moet leren fotograferen.

Comment

Beste tip die ik ooit kreeg ?
        Als fotografie je hobby is, vraag dan geen geld voor je foto's.
        Als je geld begint te vragen voor je foto's ben je een mooie hobby kwijt.
        fotosite

Comment

In de handtekening van een BD-lid (weet wel niet meer zo direct wie) las ik;

Good photography comes with experience. Experience comes from bad photography

En dat vat het allemaal samen.

GRoetjes,
          Yves
          Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan roes Bekijk bericht
            Daar ben ik niet echt mee akkoord: fotografeer in Av of Tv. En maak een goede foto voor hij op de computer staat :
            compositie, belichting... moeten toch al in orde zijn voor je een foto opend op de computer, anders moet je achteraf nog alles proberen 'goed' te krijgen.

-let op je histogram en gebruik je diafragmatestknopje
            ( k kan nie op de naam komen) zijn twee goede tips die ik een jaarenhalf geleden kreeg toen ik begon met fotograferen en ze hebben me al goed op weg geholpen
            En waarom dan niet op M? Dan regel je toch zowel je diaragma en je sluitertijd. Heb zo al veel foto's kunnen maken die je niet gemaakt krijgt op AV of TV.

Een goede foto (in raw) die uit u toestel komt is niet af, dus leer hem afwerken.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
              1000€ aan materiaal maakt niet dat je een fotograaf bent, het maakt dat je eruit ziet als een fotograaf.
              Met 1000€ aan materiaal zie je er zelfs niet uit als een fotograaf
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                En wat zijn jullie beste tips ooit ontvangen?
                Have fun.

Comment

Wat mij opvalt is wat voor de ene "een tip" is voor de andere weer "net iet waar" is in vele gevallen.
                  Last edited by vinstermik; 1 juni 2008, 14:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    hoe meer foto's/seconde, hoe minder resultaat...
                    Kan je ook uitleggen waarom dit zo "zou" zijn?

Comment

Je beste foto maak je morgen

Comment

Fotografeer wat je zelf mooi vind .Lees uw zoeker van links naar rechts.Laat fotoafdrukken maken in een goed fotolabo al betaal je er ook iets meer voor.

Comment

de perfecte foto is nog niet gemaakt, maar blijf in ieder geval proberen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                            Kan je ook uitleggen waarom dit zo "zou" zijn?
                            Omdat je dan niet meer weet wat je aan het vastleggen bent en maar aan het gokken in de hoop een goede foto te nemen. Pak dan een videocamera

Comment

Omdat je dan niet meer weet wat je aan het vastleggen bent en maar aan het gokken in de hoop een goede foto te nemen. Pak dan een videocamera
                              Ik volg hier voor 200%.
                              Bij mijn eerste studio shoot werkte ik met een model die gewend was om constant in beweging te zijn, volgens de reactie van de fotograaf.

Ik was goed voorbereid en had tijdens de eerste fase netjes afgewerkt wat in mijn hoofd zat. (+/- 10 posities afgewerkt met telkens een 4-tal foto's).
                              Nadien had ik mij even laten meeslepen door het model... 1 uur later had ik nog eens zo'n 400 foto's... (1uur = 60min = 3600 seconden = 9seconden/foto
                              Ik had inderdaad beter een videocamera gebruikt).
                              Die 400 shots heb ik nu nog op een dvd liggen .. van die 10-posities heb ik echter nog steeds 6 foto's op mijn pc staan.

Conclusie:
                              Neem je tijd voor een foto.
                              Denk na over wat je wil, hoe je het wil
                              en vooral ... wat staat er in de weg... Wat wil je niet
                              .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                              ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Nu, als je in macro vliegende insecten wil fotograferen, is het soms heel handig om den toerenteller eens omhoog te laten gaan.
                                Dat lukt gegarandeerd niet met one shot at a time...
                                Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Working...
                                X