Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudige witte kader rond foto's (CS3)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eenvoudige witte kader rond foto's (CS3)

Ik ben op zoek naar een plugin of ander eenvoudig hulpmiddel om bepaalde selecties te voorzien van een eenvoudige witte kader (moet wel aantal pixels kunnen bepalen).

Let wel, het is NIET de bedoeling een foto te openen en daar een kader rond te zetten (via canvas vergroten enz). Ik ben een trouwalbum aan het ontwerpen en per pagina zet ik dus een aantal foto's op één canvas. Het zijn die aparte foto's die ik wil omkaderen. Via stroke lukt het niet zo mooi omdat die, als je wat hoger gaat dan 10pixels, dan een afgerond rand krijgt ipv mooie rechte hoeken (tenzij ik die 'inside' zet maar dan verlies ik stuk van de foto)

Alvast bedankt voor de tips!
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Re: Eenvoudige witte kader rond foto's (CS3)

als je in lagen werkt heb je bv je achtergrond en een 3-tal lagen met een fotootje, selecteer dan een foto (door tegelijkertijd op ctrl en miniatuurtje te klikken) , transformeer de selectie tot de gewenste grootte, maak een nieuwe laag onder je foto en vul die selectie met wit (doe hetzelfde voor de andere )
    (wat ook kan is de canvasgrootte van de kleine fotootjes vergroten alvorens je sleept naar de achtergrond-foto) , mvg david

Comment

Working...
    X