Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hier kun je de de drie flitsen apart instellen(ingebouwd, greop a en groep b)
Nu de 2 flitsen op remote zetten(handleiding)
de ene op groep A zetten en de andere op groep b ook even zorgen dat camera en flitsen op het zelfde kanaal staan.
Je kan de pop-up ook uit zetten, hij geeft dan wel de pre-flashen om de SB's wakker te schudden en het licht te meten, maar flitst niet mee, MAAR hij geeft wel een sync flitsje af en dat kan soms verstorend werken(bv zonnenkap schaduw), oplossing: IR filter voor de pop-up SG 3IR niet geprijsd door Nikon lijkt het wel.
Soms moet één van de fitsen met zijn kop 180graden gedraaid worden, zodat het oogje weer op de camera gereicht staat.
Succes.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
wat is het verschiel tussen REMOTE en SU4 instelling op de SB800 van Nikon?
ik wil namelijk de 2 SB800 inzetten als slaaf en de opklapbare flits van de D200 gebruiken als aansturing.
Ik heb geen idee wat het verschil is met SU4 en CLS, maar SU4 staat beschreven op blz 84/88 van de SB800 manual. Met CLs kun je 2 SB800's aansturen, onafhankelijk van elkaar, door een D200 volledig in iTTL, zoals hierboven staat.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
SU4 is de stand "ik flits mee op alles wat flitst".
In auto stand meet de flitser het licht en op M moet je dit zelf instellen.
Niet te gebruiken met commander mode op het toestel aangezien de flits reageert op de voorflitsen van je toestel.
De remote stand icm de commander op het toestel laat je toe om vanaf je toestel je flitsers in te stellen.
Comment