Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breendonk (tipje gevraagd)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Breendonk (tipje gevraagd)

Hi all,

Denk eraan om dit weekend eens naar Fort Breendonk te rijden.
    Mijn vraag is ( gezien mijn gebrekkige kennis) in welke stand ik het best de foto's zou nemen, P, Av of Tv... van manual ga ik wel even wegblijven

Re: Breendonk (tipje gevraagd)

stand kies je zelf, maar neem zeker je statief mee...
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Mag je daar fotograferen?

Comment

Ik heb er toch al een paar keer foto's gaan nemen.
        I like it raw......with Nikon stuff

http://www.pixelpainter.be/

Comment

is toch ooit de BD-moto SD gepasseerd? zal dus wel een minimum aan fotografische opportuniteit in petto hebben.

sommige delen zijn buiten en daar kan je met daglicht fotograferen, maar binnen is het vechten tegen de afwezigheid van licht, maar je kan er zeker leuke shots maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Dat is geen probleem, als je daar aan de toezichters vraagt of je mag fotograferen krijg je als antwoord "zolang het respectvol is".

Zeker een statief meenemen, op de lokatie's binnen is het veelal onder moeilijke lichtomstandigheden. Probeer zo min mogelijk te flitsen maar gebruik te maken van het (weinige) licht dat aanwezig is.
            Hoe je je toestel insteld hangt af van wat jij verkiest, maar probeer zeker ook te letten hoe je het licht meet (spotmeting-matrixmeting).
            Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
              Mijn vraag is ( gezien mijn gebrekkige kennis) in welke stand ik het best de foto's zou nemen, P, Av of Tv... van manual ga ik wel even wegblijven
              Je kan altijd thuis nog wat oefenen om de verschillen te leren kennen.

Zelf zou ik op de P stand fotos nemen. Dan zie je wat de camera zelf voorstelt en kan je nog kiezen tussen enkele mogelijkheden (als de omstandigheden meezitten, als het heel donker is zal de camera misschien maar 1 optie voorstellen)..
              Bekijk de fotos die je hebt genomen, zie ook naar het histogram, op basis daarvan kan je nog beslissen of je in een andere stand wil experimenteren..
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Ja natuurlijk mag je dat, als je maar respect hebt en het grote bord leest als je het Fort binnen gaat ( Nederlands hangt rechts )

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                Dat is geen probleem, als je daar aan de toezichters vraagt of je mag fotograferen krijg je als antwoord "zolang het respectvol is".

Zeker een statief meenemen, op de lokatie's binnen is het veelal onder moeilijke lichtomstandigheden. Probeer zo min mogelijk te flitsen maar gebruik te maken van het (weinige) licht dat aanwezig is.
                Hoe je je toestel insteld hangt af van wat jij verkiest, maar probeer zeker ook te letten hoe je het licht meet (spotmeting-matrixmeting).
                Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                Je kan altijd thuis nog wat oefenen om de verschillen te leren kennen.

Zelf zou ik op de P stand fotos nemen. Dan zie je wat de camera zelf voorstelt en kan je nog kiezen tussen enkele mogelijkheden (als de omstandigheden meezitten, als het heel donker is zal de camera misschien maar 1 optie voorstellen)..
                Bekijk de fotos die je hebt genomen, zie ook naar het histogram, op basis daarvan kan je nog beslissen of je in een andere stand wil experimenteren..
                Statief gaat zéker mee, en idd het zal spelen worden zijn (wat totaal nieuw is voor mezelf) met licht en lichtomstandigheden. En het is er vrij schemerig.
                Ben er eens geweest vorig jaar, toen heb ik de foto's genomen met mijn sony op full auto(weet wel dat die altijd opteerde voor F8( de hoogste wat hij kon halen, en de flash heb ik bewust op off gezet)... nu zal het andere koek worden zijn :d (eerder koppijn)
                Het enige wat me bij bleef was hoe kil, vochtig, muf, en de schimmels... laat staan hoe je er moet 'overleven'.

Comment

Misschien wat onderbelichten? Omzetten in ZW, veel contrast. Om die grillige sfeer te behouden..

Comment

Working...
                  X