Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret met zwarte achtergrond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portret met zwarte achtergrond

Beste bd'ers

Ik vraag me af waar ik een zwarte doek kan kopen om als achtergrond te gebruiken bij portretten. En welke stof/doek ik hier het best voor gebruik.

Nog een apart vraagje: Weet iemand waar ik nog zwart-wit filmrolletjes kan kopen?

Bedankt alvast voor de reactie.

Re: Portret met zwarte achtergrond

zwart doek > de stoffenverkoper
    zw/w film > de fotoboer (bv verstraete in gent)

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik zou geen doek kopen maar een rol zwart achtergrondpapier.
      In een doek komen altijd plooien tevens blijf je de structuur van het doek zien.
      mvg
      antoine200

Comment

Bedankt voor de antwoorden.
        Waar kan ik die rol zwart achtergrondpapier kopen?

Comment

Een zwart doek in velours zal vlugger (beter) zwart geven dan een rol zwart papier. Maar alles heeft nog te maken met lichtmeting. Bij goeie lichtmeting kan
          een stuk grijze achtergrond even zwart zijn als een stuk zwarte stof.

Comment

In een doek komen altijd plooien tevens blijf je de structuur van het doek zien.
            Nu hangt dat er van af wat je wil. Soms vind ik dat net een voordeel dat je de plooien in het doek nog ziet. Bovendien is een doek ook te transporteren naar een locatie.
            Maar alles heeft nog te maken met lichtmeting. Bij goeie lichtmeting kan
            een stuk grijze achtergrond even zwart zijn als een stuk zwarte stof.
            Alles heeft te maken met de juiste belichting, dat klopt. Een grijze achtergrond of een zwart doek, kan je egaal zwart maken door voldoende te onderbelichten tegenover het model.
            Zo een rol of doek koop je in een profzaak, maar zelf werk ik met een zwart stuk stof uit de stoffenwinkel. Minder stevig maar wel veel goedkoper.

Comment

Lichtsterkte neemt af met het kwadraat van de afstand tot de lichtbron.
              Achtergrond 2 keer verder van lichtbron dan onderwerp = 4 keer donkerder dan onderwerp.
              Achtergrond 4 keer verder van lichtbron dan onderwerp = 16 keer donkerder dan onderwerp.
              ...

Soms heb je niet eens een zwarte achtrgrond nodig en volstaat de onderbelichting van je achtergrond om zwart te bekomen.
              Een gewone zwarte doek uit de stoffenwinkel volstaat dus in vele gevallen.

Gegroet,
              Tom.

Comment

Géén achtergrond
                Als je ruimte lang genoeg is (buiten tegen te avond is nog beter) de flitser heel wat hoger zetten als het omgevingslicht.
                Is de ruimte krap: zwart papier, mdf-plaat zwartverven (ben er net mee bezig), ..

Comment

Working...
                X