Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huwelijksreportage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• huwelijksreportage

Hallo,

Ik ben sinds gisteren nieuw op deze site en wil mij even voorstellen.
    ik ben dirk Moermans wonende te Tongeren in het mooie Haspengouw en ben 28 jaar oud.
    Ik beschik over een Canon 400D waar ik 2 objectieven bij heb nl. een standaardlensje 18-55 en een telelens 55-200 allebei Canon.
    tot nu toe ben ik zeer tevreden over dit toestel maar zit toch wel te denken aan extra lenzen.

Mijn eerste vraag hier is al dadelijk een zeer belangrijke voor mij.
    Een van mijn beste vrienden heeft mij namelijk gevraagd om foto's te maken van zijn burgerlijk huwelijk op het stadhuis in Tongeren.
    Nu zou ik aan jullie enkele tips en eventuele instellingen willen vragen die mij hier mee zouden kunnen helpen. Ik zou niet graag hebben dat deze foto's zouden mislukken.

Alvast bedankt...

Re: huwelijksreportage

Een externe flitser, heb je die?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Een externe flitser, heb je die?
      Nee maar als dat echt nodig is ga ik er eentje aanschaffen, met of zonder bouncer????

Comment

Voor de prijs van zo een setje moet je het ni laten...
        Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
        http://digital.raptor-tec.be

Comment

tot nu toe ben ik zeer tevreden over dit toestel maar zit toch wel te denken aan extra lenzen
          Wat bereik betreft zit je wel goed met de twee objectieven die je nu hebt. Van 18 tot 200mm. Als je extra objectieven bedoelt, zal je waarschijnlijk lichtsterkere exemplaren bedoelen.
          Een flits is niet altijd nodig, maar vaak zijn de stads- of gemeentehuizen niet altijd optimaal verlicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kris_vdm Bekijk bericht
            Voor de prijs van zo een setje moet je het ni laten...
            En zijn de Metz flitsers goed van prijs/kwaliteit????

Comment

Metz zal wel goed zijn (ze maken niet veel andere dingen dan flitsers).
              Ik zou in elk geval kiezen voor eentje die je zowel horizontaal als vertikaal kantelen kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                Metz zal wel goed zijn (ze maken niet veel andere dingen dan flitsers).
                Ik zou in elk geval kiezen voor eentje die je zowel horizontaal als vertikaal kantelen kan.
                Ah ok bedankt, dat zei mijn vader ook, welk richtgetal zou je dan moeten nemen???

Comment

Zo groot mogelijk richtgetal als je budget toelaat.
                  Licht heb je nooit te veel !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Zo groot mogelijk richtgetal als je budget toelaat.
                    Licht heb je nooit te veel !
                    Ok bedankt voor jullie reacties, laat nadien de foto's weel eens zien

Comment

Discussie verplaatst van 'Beginnershoek' naar 'Tips&tricks' waar ze meer op haar plaats is, naast vergelijkbare discussies zoals deze.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Ik gebruik in zo'n gevallen nooit de flitser want je flitst alle sfeer weg.

Kijk eens naar een lichtsterke lens en zet je ISO wat hoger. Dan kan je foto's nemen zonder flits.

Goedkopere alternatieven
                        Tamron 17-50 F/2.8
                        Sigma 17-50 F/2.8
                        Canon EF 85 F/1.8
                        Canon EF 50 F/1.8

Beste keuze:
                        Canon EF-S 17-55 F/2.8 IS USM
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                          Ik gebruik in zo'n gevallen nooit de flitser want je flitst alle sfeer weg.
                          Niet als je invulflitst op bv ISO 400. Ook kan je bouncen als het plafond (en de muren) dat toelaten. Of nog een omnibounce op je flits zetten, of zelf een reflectorkaartje maken.
                          Bovendien gaat het over reportagewerk in het stadhuis. Naar mijn smaak mag dat (niet te hard) geflitst worden.

Comment

Canon EF 50 F/1.8
                            -> deze heb ik 2 weken geleden gekocht voor 85 euro; Kan je bijna niet mis mee gaan en ik vind het een juweeltje
                            Je moet wel oppassen als je op f1.8 gaat fotograferen want het scherpe gedeelte is nogal .. euh.. smal.
                            De ISO ga je hoogstwaarschijnlijk wel omhoog moeten draaien. Ik heb eergisteren op een mini-feestje van kennissen fotos gemakt; Ik zat toch op 800 ISO maar een groot deel was tenmisnte wel scherp.

Ben zelf van Riemst maar van Tongeren afkomstig, aangenaam
                            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Vorig jaar heb ik een stukje op mijn weblog geschreven met tips voor bruidsfotografie. Wellicht heb je er wat aan.

In elk geval alvast veel succes!
                              Photofacts; weblog over fotografie..

Comment

Working...
                              X