Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's in zwembad (dringend)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's in zwembad (dringend)

Ik zou morgen (zondag) foto's willen nemen tijdens een zwemwedstrijd. Voor degenen die nog nooit naar een zwemwedstrijd zijn gegaan, het is daar een cocktail van warmte, chloor en vochtige lucht. Volgens mij niet echt aan te raden voor foto-apparatuur of maak ik mij zorgen om niets ?

Re: Foto's in zwembad (dringend)

Ik heb er geen ervaring, maar ik zou er inderdaad mijn toestel niet mee naar binnen nemen ...

Comment

Hangt er waarschijnlijk ook vanaf welk toestel je hebt.Wel zorgen dat je toestel zich kan aanpassen aan de luchtvochtigheid,dus tijdig op post zijn.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
        Hangt er waarschijnlijk ook vanaf welk toestel je hebt.Wel zorgen dat je toestel zich kan aanpassen aan de luchtvochtigheid,dus tijdig op post zijn.

D300 met 80-200 lens ...

Comment

Vooral zorgen dat je zelf (met jouw toestel) niet in het water valt, bij het zoeken naar een meestal dichtbij de waterkant en laag standpunt.

Verder zou ik me niet te veel zorgen maken om het Chloor, je ademt het zelf in, en is waarschijnlijk aan strikte regels gebonden, zodat er geen gevaar is voor corossie aan het toestel.

Ik vermoed dat een hele dag aan zee "gevaarlijker" is gezien het relatieve hoge zoutgehalte in de lucht, en de problemen met het zand nog niet meegerekend.

Uit voorzorg zou ik toch vermijden om van objectief te wisselen binnen het zwembadgebouw, en misschien toch een beschermfilter gebruiken om eventuele aantasting van de coating te vermijden.

H A P P Y S H O O T I N G

Je kan ook nog dit snel ffe kopen : Als er een D3 in past dan zeker wel een D300

Na de shoot toestel en objectief grondig reinigen met een stomende hogedrukreinigen.