Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afdrukken etiketten cd?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• afdrukken etiketten cd?

zijn er onder jullie die hun cd-etiketten zelf afdrukken?
    ik heb er waar 2 etiketten op één blad staan,hoe of met welk programma doe ik dit het best?
    kwestie van er niet te veel weg te moeten gooien!
    grts; M

Re: afdrukken etiketten cd?

Hello,

gebruikte zo'n bladen vroeger ook, en had een passende opmaak (template) gemaakt in PhotoShop. Gewoon de foto of achtergrond er in plakken en doordat ik een mask laag gemaakt had werkte dit prima.

Enig nadeel, dat materiaal is redelijk dik, heb nu de HP CD/DVD Tattoos eens gekocht, ziet er goed uit, is glanzend ... ben benieuwd wat het geeft, is wel een beetje duurder, 8 Euro voor 15 velletjes.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Hey juppekes

Mijn printer kan direct op cd printen

Alleen heb ik het nog nooit geprobeerd
      Bootjes

Comment

Ik heb de template in powerpoint gemaakt en werkt ook goed.

ik denk niet dat er 1 pakket/printer is die print op 1mm correct print dus voorzie wat speling. Druk de eerste keren af op een gewoon wit blad en neem een CD-sheet waar je de middelste cuts hebt uitgehaald, op die manier zie je of alles goed is uitgelijnd als je ze beide tegen het licht houdt.

Grtz
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

Comment

Hou er ook rekening mee dat wanneer die stickers ook maar een fractie uit het midden kleven en je cd op x-speed ronddraait er onbalans ontstaat met alle gevolgen vandien! Ik heb dat ooit een paar keer geprobeerd en dan het hele zooitje in de vuilbak gekieperd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
            Hey juppekes

Mijn printer kan direct op cd printen

Alleen heb ik het nog nooit geprobeerd

heb thuis een epson printer staan,
            deze kan zoals je zegt direct op cd printen (mits de gepaste blanco cd uiteraard). Hier doe je wel best je opmaak in photoshop en laat je gewoon Hres jpg van maken. Vervolgens in het progje gooien dat bij de printer meegeleverd is geweest en 3min later is je geprinte cd klaar.

Het werkt vlot en netjes, wel niet vergeten eerst te branden en dan pas te printen (anders loopt je inkt uit...)

succes!
            www.scalle.be/blog

Comment

nnnnnnnnnnnnnnnnnn
              Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 16:09. Reden: vvvvvvvvvvvvvvv

Comment

Kan bijvoorbeeld bij Nero (coverdisigner). Je moet in dat zelfde scherm ook je papiersoort in stellen.

Comment

is ondertussen gelukt,zat mis met die papiersoort!
                  thx allemaal !
                  grts; M

Comment

ik heb een canon printer die direct op cd/dvd kan printen. super resultaat.
                    als je rekent wat je betaald voor de stikkers en dan moet je ze ook nog plakken. ben je duurder uit met stikkers.
                    printertjevan canon die op cd/dvd kan drukken goedkoopste ongeveer 70 euro
                    cd/dvd's kosten het zelfde als gewone cd/dvd's.

mocht je toch willen blijven stikkeren dan kan ik je het programma
                    Mediaface 4 (fellowes, neato) aanbevelen. dit programma heeft alle standaard hoesjes en stikkers je hoeft niet meer te rekenen zodat je de juiste afmeting hebt. van cd label tot hoesje voor cassetebandjes en zipdrives, dvd hoezen, vhs hoezen, noem het maar op.

succes.

Comment

die stickers zijn vooral leuk als die na een tijdje los komen van die CD, vooral als die nog in de lezer zit .. of de reflectielaag van de CD gewoon meenemen ..

Comment

Voor labels op CD of DVD gebruik in NEATO MEDIAFACE Versie 4.2.
                        Je kan er ook DVD hoesjes mee maken of de hoes van een CD Doosje.

Om de labels op de CD of DVD te plakken is er een apparaat in de handel.
                        Eerst de label met de lijm naar boven hierop leggen dan de CD of DVD erop en dan met een speciale houder aandrukken.
                        Goede labels kopen als je twee op een vel hebt dan één label printen papier omdraaien en andere printen.
                        Je moet je printer calibreren voor je gaat printen dit is eenmalig.

Nooit meegemaakt dat de label los ging en ik heb heel wat DVD en CD labels gemaakt.
                        Voordeel van een label is dat de reflectie laag beschermd wordt.
                        Elk orgineel programma wordt hier gecopieerd en de orginele CD of DVD opgeborgen.
                        Vulpus pilum mutat, non mores.

Comment

oh maar dikwijls genoeg meegemaakt dat de labels loslieten .. ongeacht merk en type en kwaliteit .. en alle mogelijke kleefapparaten ten spijt .. de ganse reutemeteut weggeflikkerd na een paar keer CD lezers te moeten servicen wegen gemalen etiketten .. cd labels ? no thanks

Comment

Gekleefde CD/DVD labels zijn de killer van de schijfjes en van de drives.

Je kan die labels onmogelijk perfect in het midden kleven en als je weet dat die dingen best wat rpm maken ...

Ik gebruik printable DVDs in de plaats.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Gekleefde CD/DVD labels zijn de killer van de schijfjes en van de drives.

Je kan die labels onmogelijk perfect in het midden kleven en als je weet dat die dingen best wat rpm maken ...

Ik gebruik printable DVDs in de plaats.
                              Ik print eveneens op CD/DVD
                              Minder gedoe en het oogt professioneler
                              Je moet uiteraard wel de nodige hardware hebben.

Comment

Working...
                              X