Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret met minimale middelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portret met minimale middelen

Ahem, ik heb een vraagje voor de experts in portretfotografie hier.
    Voor de moederdag van mijn schoonmoeder zou ik graag een portret nemen van haar 3 kinderen samen. Mijn materiaal: Canon EOS 350D, lens (wss de 24-105L of de 50 1.8), Metz Mecablitz 44 + omnibounce. Achtergrond: egale muur of paravent. De flits kan ik bouncen op 't planfond (2m70 hoog).

Vraag: lijkt het haalbaar om hiermee een portert te nemen van 3 mensen (naast elkaar of schuin achter elkaar, allen gekleed in ongeveer hetzelfde - zwart hemd) zonder extra belichting? Zo ja: kan ik een werflamp gebruiken om bvb de achtergrond uit te lichten schaduwen te voorkomen? Kan ik lichtweerkaatsen op een vlak met alufolie (of is dat te fel)?
    Andere tips?
    http://www.dannydemeyer.be

Re: Portret met minimale middelen

Een hele gekke,

Al eens gedacht aan buiten met de 70-200 ?

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
      Een hele gekke,

is nog geen hele gekke hoor...

Werflamp lijkt me geen ideale manier voor extra licht omdat het licht anders is tov je flits (denk ik)
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
        Een hele gekke,

Greetz rich

Ha, neen eigenlijk niet. Klinkt idd wel goed. Probleem gaat dan zijn iedereen op een mooie (regenvrije en liefst zonvrije) dag samen te krijgen. Ze wonen niet niet precies naast elkaar Met de 24-105 zou dat ook wel gaan natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den D. Bekijk bericht
          Ha, neen eigenlijk niet. Klinkt idd wel goed. Probleem gaat dan zijn iedereen op een mooie (regenvrije en liefst zonvrije) dag samen te krijgen. Ze wonen niet niet precies naast elkaar Met de 24-105 zou dat ook wel gaan natuurlijk
          Zonvrij hoeft niet speciaal hoor.
          Tegenlicht en inflitsen bijv.
          Wijk eens af van het standaard idee van een foto voor familie.

En qua regenvrij, dat is er toch al wel vrij veel ?
          Anders een overdekte locatie proberen, daar is ook genoeg van te vinden.

Wees creatief

Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Vlug naar een plaats waar nu de krokussen in bloei staan in 't gras. Da's altijd wel mooi. Maar dan geen zwarte kleding...
            ______
            www.vue.photo

Comment

Zet ze voor een groot raam (laat de dunne gordijntjes dicht), en flits in. Dan heb je een witte achtergrond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                Zet ze voor een groot raam (laat de dunne gordijntjes dicht), en flits in. Dan heb je een witte achtergrond
                Allé man, rond deze tijd van 't jaar is een buitenportret toch zo mooi! 't gras is nog felgroen, krokussen, paaslelies... of misschien een shoot in de ochtend in een veld, met groothoek, waar je de mist nog ziet drijven, met de opkomende zon op de achtergrond... of aan zee... of... gewoon zien dat de achtergrond ofwel helemaal onscherp is, of van een egale kleur, of wel scherp maar eenvoudig.

Er zijn zoveel mogelijkheden. Gewoon een kwestie van eens goed nadenken
                ______
                www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Allé man, rond deze tijd van 't jaar is een buitenportret toch zo mooi! 't gras is nog felgroen, krokussen, paaslelies... of misschien een shoot in de ochtend in een veld, met groothoek, waar je de mist nog ziet drijven, met de opkomende zon op de achtergrond... of aan zee... of... gewoon zien dat de achtergrond ofwel helemaal onscherp is, of van een egale kleur, of wel scherp maar eenvoudig.

Er zijn zoveel mogelijkheden. Gewoon een kwestie van eens goed nadenken
                  inderdaad... deze morgen was ik op weg naar het werk en reed ik voorbij enkele velden waar de mist nog laag hing en een mooie rode ochtendzon achter stond. Jammer genoeg geen tijd gehad om te stoppen want de cam lag in de auto.
                  Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    inderdaad... deze morgen was ik op weg naar het werk en reed ik voorbij enkele velden waar de mist nog laag hing en een mooie rode ochtendzon achter stond. Jammer genoeg geen tijd gehad om te stoppen want de cam lag in de auto.
                    Woon je in Nazareth dan, want zo ben ik er ook tegengekomen :-)
                    Maar ja, dat bedoel ik dus. Beetje creatief denken doet wonderen
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Woon je in Nazareth dan, want zo ben ik er ook tegengekomen :-)
                      Maar ja, dat bedoel ik dus. Beetje creatief denken doet wonderen
                      nope, in wellen en ik reed op dat moment in st-truiden maar ik vermoed dat het wel dezelfde zon was... het veld met de mist niet vermoed ik
                      Nieuwe site

Comment

Bedankt voor jullie input
                        Vanuit creatief standpunt is veel mogelijk, praktisch om die mensen bvb bij de eerste zonnestralen ergens in een veld te droppen zal moeilijker zijn, zoals gezegd wonen ze niet direct bijelkaar en het weer is niet altijd wat jij wil op het moment dat voor iedereen lukt. Moest ik een foto moeten nemen van haar favoriete sanseveria, dat zou heel wat simpeler zijn
                        Toch bedankt, ik denk wel dat er iets leuks gaat uit komen.

Comment

trek gewoon een foto van die sanseveria en shop de rest er gewoon bij

post het resultaat van je shoot he want ne mens wordt benieuwd als hij zo een topic volgt... Veel succes!
                          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                            trek gewoon een foto van die sanseveria en shop de rest er gewoon bij

post het resultaat van je shoot he want ne mens wordt benieuwd als hij zo een topic volgt... Veel succes!
                            Ja, ik wil het resultaat ook wel eens zien.
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

Absoluut, wss volgende week of de week daarna zal de shoot plaatsvinden.

Comment

Working...
                              X