Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensorreiniging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sensorreiniging

Ja, inderdaad, de zoveelste post over sensorreiniging. Ik lees hier op het forum dat velen slechte ervaringen hebben met hun sensor te laten reinigen door een proffessional. Ook zelf de sensor reinigen zou vaak een slecht resultaat hebben.
    Mijn sensor (D50) zou ook moeten gereinigd worden, maar durf er zelf niet aan beginnen.

Ik las dat een zeker Roland dit zeer goed deed/doet (?). Kan ik die man nog contacteren of doet hij dit niet meer ?

Zijn er eventueel andere personen die hiervoor de techniek onder de knie hebben ?

Alvast bedankt,

Re: Sensorreiniging

Gaaf man

Comment

Ben vorige week bij de fotoboer om de hoek eens gaan vragen.
      Prijs? Gratis
      Altijd? vroeg ik.
      Oh, euhm, ... als het niet elke week is, grapte hij terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SpyFox Bekijk bericht
        Gaaf man
        huh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
          Ja, inderdaad, de zoveelste post over sensorreiniging. Ik lees hier op het forum dat velen slechte ervaringen hebben met hun sensor te laten reinigen door een proffessional. Ook zelf de sensor reinigen zou vaak een slecht resultaat hebben.
          Mijn sensor (D50) zou ook moeten gereinigd worden, maar durf er zelf niet aan beginnen.

Ik las dat een zeker Roland dit zeer goed deed/doet (?). Kan ik die man nog contacteren of doet hij dit niet meer ?

Zijn er eventueel andere personen die hiervoor de techniek onder de knie hebben ?

Alvast bedankt,
          Net geprobeerd om die van mij te swabben en met eclips etc .
          Verdomd moeilijk om er op een veilige manier bij te komen , je moet er je sensorswab bijna loodrecht in steken om niks anders ongewenst te raken .
          Een keer over en weer geswapped ... resultaat nog niks beter .
          Dan eens met de grote blaaspeer geprobeerd voorzichtig te blazen ... nog altijd even vuil ..
          Heb mezelf nu getroost met de gedachte .. om goeie fotookes te trekken moet er wat vuiligheid op hangen
          Ga het later nog eens met de swabs proberen want daarmee krassen maken, neen dat geloof ik dus niet !
          En als ik het goed kan dan ga ik met pensioen en doe ik niks anders meer dan sensors reinigen

Comment

Ik laat het me volgende week tonen door iemand die het kan

Ik durf er, voor de eerste keer althans, zelf toch niet aan beginnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
              Ik laat het me volgende week tonen door iemand die het kan

Ik durf er, voor de eerste keer althans, zelf toch niet aan beginnen.
              die sensor waat zit dat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                die sensor waaR zit dat
                Zit binnenin je toestel, maar bij jou FinePix S5600 kun je daar niet bij en is het niet nodig om te reinigen
                Mvg. Renzowoef
                Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Working...
                X