Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus fotografie bij CTT Limburg?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cursus fotografie bij CTT Limburg?

Ik zag een tijdje terug dat ze op het CTT Limburg in Waterschei (vlak bij Genk) een cursus Digitale Fotografie geven.

Links naar het cursus overzicht:
    - Module 1
    - Module 2
    - Module 3

Is er iemand die deze cursus al gevolgd heeft? Ik heb de indruk dat de nadruk meer ligt op het bewerken van foto's in Photoshop in plaats van op het gebruiken van een camera. Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb al twee mails verstuurd naar het CTT Limburg zelf, maar nog geen antwoord ontvangen.

Ik weet niet of deze topic hier op zijn plaats staat. Mijn excuses moest dat niet het geval zijn.

Re: Cursus fotografie bij CTT Limburg?

Ik ben ook al lang op zoek naar een degelijke cursus fotografie in de buurt (woon tegen Sint-Truiden).

Blijkt dat de haspengouwse academie een opleiding (in avondschool) fotokunst voorziet. Dit is eigenlijk een hogere kunstopleiding. Iets zwaarder dan een cursus en met examens en héél de bazaar. Uiteindelijk krijg je dus een diploma .

Ik denk dat ik deze volgend jaar ga volgen, al is't maar voor 1 jaar.

Misschien een tip ?

Much to learn I still have!

Comment

Bedankt voor de tip. Jammer genoeg is Sint-Truiden wat ver van Bree.
      Ik kan het ook niet meteen opmaken uit de site, maar die opleiding niet meer gericht op analoge fotografie? Ik zie namelijk dat ook doka-technieken aan bod komen.

Comment

Blijkbaar geven ze bij Syntra in Hasselt ook een opleiding fotografie: http://opleidingen.syntra-limburg.be...7&COLLIID=6334.

Als je de lessentabel bekijkt, dan lijkt me dat toch wel een cursus van een hoog niveau te zijn.

Ik ben ernstig aan het overwegen die te gaan volgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes Bekijk bericht
          Blijkbaar geven ze bij Syntra in Hasselt ook een opleiding fotografie: http://opleidingen.syntra-limburg.be...7&COLLIID=6334.

Als je de lessentabel bekijkt, dan lijkt me dat toch wel een cursus van een hoog niveau te zijn.

Ik ben ernstig aan het overwegen die te gaan volgen.

Nu je het zegt... ik twijfel sterk tussen de haspengouwse academie en syntra. Hasselt is voor mij 30Km, Sint-truiden 10Km, maar of ik dat nu moet laten meetellen in mijn beslissing ...
          Die in Hasselt is

Iemand ervaring met deze opleidingen ?
          Much to learn I still have!

Comment

Misschien ben je hier al iets mee, ik denk toch dat ik bij syntra de cursus ga volgen.
            Ben enkele weken geleden naar opendeurdag fotografie geweest in Hasselt. Wat me dadelijk opviel is dat er niet veel werk te bezichtigen was, enkele tafels met daarop wat foto's. Nu is mijn vraag, hoe zit het met de kwaliteit van die opleiding? Ben me af aan het vragen of het niet beter is om photoshop zeer goed te te beheersen
            NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

Comment

Ik begin met de 3e module bij CTT in september en ik kan alleen maar zeggen dat het een super cursus is!
              Geen overbodige tralala met photoshop!
              Module 1 is bijna volledig op de camera gericht!
              Syntra mensen komen bij ons de cursus volgen en weten van toeten of blazen, bij syntra jagen ze de 1 opdracht erdoor na de andere...
              Daarbij is het bij CTT goedkoper, en geloof me ook stukken beter!
              de cursus wordt gegeven door Johan Doumont een krak in zijn vak en daarbij kan hij ook nog eens goed lesgeven!
              Ik heb geen aandelen bij CTT maar ik kan deze cursus alleen maar aanraden!
              Snel zijn is wel de boodschap want de klassen zitten op enkele dagen volledig vol.
              Vragen? Let me know...
              Greetzz
              StijnDeGrauwe.be

Comment

Krijg je daar dan ook een diploma van fotografie van? Hoelang duurt deze opleiding vooraleer je deze 3 modules afgerond hebt? Kan je ook bijv. in module 2 instappen?

Comment

Je krijgt idd een certificaat. De 3 modules gaan over 1.5j.
                  Instappen in de 2e module is mogelijk mits het afleggen van een kleine proef.
                  Moet mij wel even corrigeren, ik vergeleek de cursus digitale fotografie van syntra en niet de opleiding fotograaf.
                  Maar toch, de cursus bij CTT is echt top!
                  StijnDeGrauwe.be

Comment

Juist ja, de cursus digitale fotografie in het Syntra stelt niet zo veel voor. De opleiding fotografie in 3 jaren is wel volledig OK.

Wij zijn in het eerste jaar gestart met analoge fotografie, zodat wel echt alles geleerd hebben over de technieken en de instellingen van het fototoestel.

Vergelijken met de opleiding in Waterschei kan ik spijtig genoeg niet.

Vanaf volgend academiejaar vervalt de analoge fotografie (spijtig genoeg) en dus moet de analoge doka plaats ruimen voor de digitale doka.
                    Canon spul

Comment

In syntra is het wel commercieel gericht heb ik vernomen, wordt er ook veel aandacht gegeven aan portret?
                      Wat is uw mening van de mensen die in de fotografieopleiding les geven, komen ze proffesioneel over bij u, hoe is hun manier van lesgeven?

Comment

In het eerste jaar is het zeker niet commercieel. Alle aspecten van het fotograferen komen aan bod.

Wat de lesgevers betreft doen zij het theoretisch en technisch zeer goed. Enig (klein) minpuntje: de lesgevers zeggen wel wanneer het niet goed is, maar zullen u niet direct helpen met de te volgen richting om de opdracht te verbeteren.

Voor de opleiding heb je wel veel creativiteit nodig. Dit is iets wat je niet in een les kan leren. Doordat je opdrachten krijgt en moet opleveren, ga je verder dan je eigenlijk gewoon bent. Door deze "gedwongen" manier van handelen verbeter je zelf en wordt je ook creatiever.
                        Canon spul

Comment

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden, koengabriels en Darth_Stijn.

Oh ja, Darth_Stijn, kan jij me misschien vertellen wat de kostprijs van de cursus fotografie aan het CTT Limburg is? Die vind ik nergens op de site.

Comment

Die ligt ergens rond de 80€ per module.
                            Je kan ook gebruik aken van de opleidingscheques.
                            Groeten
                            StijnDeGrauwe.be

Comment

Yup, daarom dat ik graag de prijs wilde weten: om opleidingscheques te bestellen. 80 euro valt heel goed mee. Bedankt voor de info!

Comment

Working...
                              X