Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's in stadhuis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's in stadhuis

beste mede BD'ers,
    graag had ik volgend vraagje:eind augustus moet ik voor een bevriend koppel de fotokes nemen van hun trouw.Het enige waar ik niet zo gerust in ben,is voor de foto's in het stadhuis,dat wordt een primeur voor mij.Nu ben ik me ervan bewust dat alle stadhuizen verschillend zijn maar misschien kan iemand mij wat tips geven ivm fotografie op zo'n locaties.Stadhuis=grote luchters=felle verlichting(denk ik)Zet ik dan best witbalans op kunstlicht?wat zouden nog andere struikelblokken kunnen zijn?Kortom,graag een beetje raad.
    dank
    het was liefde op het eerste gezicht....mijn Canon en ik.

Re: Foto's in stadhuis

Advies voor elke trouwreportage: locaties verkennen, het liefst op soortgelijke momenten qua licht. Als je het vriendelijk vraagt, zal de gemeente je wel 5 minuutjes gunnen in de trouwzaal.
    Ivm witbalans: trek in RAW (ook belichtingscorrectie zal hier beter mee lukken (overbelichte trouwjurken bijvoorbeeld))
    Via de ‘zoekfunctie’ op dit en andere fora kan je een massa info vinden, niet enkel ivm de technische kant, maar ook qua ideeën en composities.

Greetz

Sam Jae

Comment

Re: Foto's in stadhuis

Oorspronkelijk geplaatst door jasken Bekijk bericht
      beste mede BD'ers,
      Het enige waar ik niet zo gerust in ben,is ...
      den eersten trouw? bij uwen tweeden trouw zal je dan over meer dan één ding ongerust zijn

zorg dat je je toestel door en door kent, dat je weet hoe je het wilt instellen voor wat te bereiken. nen trouw is geen "repetitie" .. als de foto's mislukt zijn, zeg je toch niet ... "geen probleem, volgende week doen we het opnieuw voor schoon foto's"

er bestaat niet iets als "beste instelling" .. 't hangt ervanaf hoe jij de foto wilt maken, wat je wilt bereiken. Op nen trouw gaat alles snel, geen tijd om te twijfelen, en geen tijd of fouten te maken .. in de studio kan je je tijd nemen om alles in te stellen, en als't niet goed was, schiet je opnieuw .. op nen trouw is het voorbij, ongeacht of je foto gelukt is of niet
      ...

good luck! y'r gonna need it !

Comment

Working...
      X