Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus fotografie bij CTT Limburg?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cursus fotografie bij CTT Limburg?

weet je dan misschien ook de prijs bij syntra voor de fotograafopleiding?
    NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

Comment

Bij Syntra is het volgens de site 250 euro per module. Via mail heb ik van hen nog volgende materiaalvereisten gekregen:
      Met volgende dingen moet men zeker rekening houden: (basismateriaal) – prijzen zijn louter indicatief.
      • Een degelijke digitale spiegelreflexcamera (vanaf +/- 700 EURO met standaardobjectief)
      • Een standaardzoom objectief
      • Een externe cameraflitser (maar pas op het einde van het 1e jaar, of begin het 2e jaar) (+/- 300 EURO)
      • Voldoende geheugenkaartjes en batterijen (+/- 70 EURO)
      • Een stevig camerastatief (+/- 100 EURO)
      • Een degelijke fototas of fotorugzak (+/- 70 EURO)
      • Een degelijke computer, printer, etc
      • Photoshop (mag ook Photoshop Elements zijn)
      • Een handboek Photoshop - Digitale fotografie (50 tot 80 Euro)
      • Daar komt nog een budget bij om je werk te laten afdrukken op groot formaat. (+/- 200 tot 300 Euro)

Dit is het basismateriaal dat je zeker gaat nodig hebben. Natuurlijk is dit allemaal afhankelijk van wat je zelf wil, en wat je nodig hebt. Wil je die duurdere telelens, de duurdere body en snij je je passe-partouts bijvoorbeeld niet zelf, lopen de kosten natuurlijk meer op.

Je hoeft nu nog niet alles te kopen. De eerste les wordt er nog extra uitleg gegeven.
      Ik heb Koen Gabriels, die ook al in deze thread reageerde, via PM om wat meer uitleg over de opleiding in Hasselt gevraagd, en hij zei dat je moest rekenen op nog eens 100 euro kosten per maand.

Comment

Bij CTT heb je in module 1 geen opdrachten, module 2 zijn het er 6 alsook bij module 3.
        Er staat daar een a3+ printer en bij je inschrijvingsgeld van de 2e module zit een printerkaart twv 10 prints.
        Dat is natuurlijk al wat aanvaardbaarder dan 200 a 300 €...
        Groeten
        StijnDeGrauwe.be

Comment

Nu ik alle commentaren lees, wordt het alsmaar moeilijker om de knoop door te hakken welke van de 2 opleidingen ik ga volgen. Mijn eerste gedachte zegt syntra, omdat ik op termijn van plan ben om fotograaf in bijberoep te gaan uitoefenen.
          Kent er misschien iemand die in syntra opleiding gevolgd heeft en doorgegroeid is tot zelfstandig fotograaf?
          Ik heb dat op de opendeurdag ook gevraagd, enkele hadden een fotowinkel geopend.... Dat is totaal mijn bedoeling niet, daarvoor moet je, denk ik, ook niet 3j voor gaan les volgen om misschien wat pasfoto's te maken of af en toe eens een reportage.
          Mijn bedoeling is om reportages te maken, ik zal mijn licht nog eens gaan opsteken bij fotografen, en daar eens gaan informeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scooke Bekijk bericht
            Nu ik alle commentaren lees, wordt het alsmaar moeilijker om de knoop door te hakken welke van de 2 opleidingen ik ga volgen. Mijn eerste gedachte zegt syntra, omdat ik op termijn van plan ben om fotograaf in bijberoep te gaan uitoefenen.
            Kent er misschien iemand die in syntra opleiding gevolgd heeft en doorgegroeid is tot zelfstandig fotograaf?
            Ik heb dat op de opendeurdag ook gevraagd, enkele hadden een fotowinkel geopend.... Dat is totaal mijn bedoeling niet, daarvoor moet je, denk ik, ook niet 3j voor gaan les volgen om misschien wat pasfoto's te maken of af en toe eens een reportage.
            Mijn bedoeling is om reportages te maken, ik zal mijn licht nog eens gaan opsteken bij fotografen, en daar eens gaan informeren.
            Ik speel dus met dezelfde gedachte. En twijfelde tussen haspengouwse academie en de opleiding fotograaf Syntra.

Ik ken daarnaast wel zat fotografen die geen opleiding hebben gehad en het toch in bijberoep uitoefenen. Mij gaat het vooral in het "beter worden", "oog hebben voor" en daarnaast techniek aanleren (alhoewel dat laatste wel zal lukken met boeken).

Misschien moet je geboren worden met dat oog, en met talent ... maar als je echt iets wil bereiken ... ik denk dat ik hem gewoon ga volgen!
            Much to learn I still have!

Comment

Mij gaat het vooral in het "beter worden", "oog hebben voor" en daarnaast techniek aanleren
              Beter kon je mijn gedacht niet omschrijven Ik ga er voor gaan man, lukt het niet, kan ik het mezelf nooit kwalijk nemen.

Comment

In sommige gevallen is het beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan van iets dat je niet gedaan hebt.

Comment

Limburg is nogal veraf voor een Westvlaamse
                  maar ik heb me deze week (na lang twijfelen) ingeschreven voor de opleiding fotograaf bij Syntra (te Brugge) iemand ervaring mee ?
                  als ik zie wat die andere opleiding kost bij jullie, bij het CTT : dat is zeer interessant, wou dat het voor mij ook zo goedkoop was.

wat er aan extra kosten zal bijkomen voor mij weet ik niet, maar het basismateriaal dat ik nodig heb, heb ik al in mijn bezit, dus dat is zeker geen extra kost

het zal moeilijk te combineren zijn met mijn werk, maar ik ga het toch proberen...
                  wie niet waagt, niet wint !

succes aan iedereen die ook van plan is te starten of aan zij die er mee bezig zijn !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sankar Bekijk bericht
                    Limburg is nogal veraf voor een Westvlaamse
                    maar ik heb me deze week (na lang twijfelen) ingeschreven voor de opleiding fotograaf bij Syntra (te Brugge) iemand ervaring mee ?
                    als ik zie wat die andere opleiding kost bij jullie, bij het CTT : dat is zeer interessant, wou dat het voor mij ook zo goedkoop was.

wat er aan extra kosten zal bijkomen voor mij weet ik niet, maar het basismateriaal dat ik nodig heb, heb ik al in mijn bezit, dus dat is zeker geen extra kost

het zal moeilijk te combineren zijn met mijn werk, maar ik ga het toch proberen...
                    wie niet waagt, niet wint !

succes aan iedereen die ook van plan is te starten of aan zij die er mee bezig zijn !
                    Leuk, ik start in september ook met de cusrus bij syntra in Brugge...

Comment

Zijn er hier mensen met ervaring Syntra Hasselt?

Ik wil graag iets bijleren, maar besef zeer goed dat de lesgevers bepalend zijn voor de kwaliteit van de opleiding in dit "bedrijf".

Als iemand recent (schooljaar 2005-2006 of 2006-2007) les heeft gevolgd zou ik graag zijn/haar ervaringen vernemen.

Greetz

Comment

Working...
                      X