Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope en snelle ministudio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Goedkope en snelle ministudio

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    De foto's die men gebruikt heeft in het artikel heb ik hun bezorgd.
    In tegenstelling tot heel wat andere mensen ben ik er ook niet op uit om uit mijn beperkte kennis enige winst (procentjes) te halen. Men heeft me bij Shoot wel voorgesteld om me een vergoeding te betalen...welke ik geweigerd heb. Indien je snel genoeg je lidmaatschap op BD betaald krijg je het magazine shoot helemaal gratis....ook ik krijg het gratis in mijn brievenbus. Een gratis artikel en wat foto's aanleveren lijkt me dan ook een minieme tegenprestatie
    Dat vind ik mooi van jou, Rupselkopke!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

that"s my spirit to
      groetjes aline

Comment

mooie oplossing
        die bouwlampen (met statief) gaan toch wel heel wat meer als 8 euro kosten vrees ik alleen een kale bouwlamp zonder snoer en metalen omhulsel gaat hier voor die prijs weg (gamma karwei praxis)
        maar verders zeker een mooie oplossing, ik blijf erbij dat dit licht zelfs voldoende is voor mensen te fotografereren (wit paraplutje van 3 euro er voor en klaar)
        van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

Comment

Knap van je!
          Bietje http://bt.webklik.nl

Comment

Ik heb de bak van ikea!
            Nu nog bouwlampen maar heb met gewoon daglicht ook eens geprobeerd, trekt dat er een beetje op of haal ik toch beter nog 2 bouwlampen?

Comment

Niemand?

Comment

Voor beoordelingen best daar posten als je "sneller" reactie wil.

Resultaten zijn toch heel goed, niet? Kan er alleen niet bij dat je dergelijke schaduwen bekomt met enkel daglicht, maar ja. Foto kan bedriegen natuurlijk.

Je kan altijd eens zien met een extra spotje, je kan meer kanten op, maar om gewoon iets goed uit te belichten, is dit toch al goed imho.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Even terug oprakelen dit topic, als ik mag!

Binnenkort moet ik productfoto's voor een online webshop maken en ik was op zoek naar de "howto", toen ik hier uitkwam bij de prachtige ikea ministudio :-)

Mijn vrij simpele vraag aan diegene met pakken meer ervaring als mezelf:
                  - De bouwset van ikea vs de Konig ministudio

Qua kostprijs zal je +- aan hetzelfde zitten, maar wat denken jullie dat de mooiste foto's zal weergeven?

Alvast bedankt voor de hulp/tips!

Comment

Ik heb er geen ervaring maar, maar hier is die nog goedkoper te vinden :
                    vidaXL.nl - Alles voor thuis en in de tuin. Bestel meubelen, sportartikelen, hardware en speelgoed eenvoudig online. Snelle bezorging.
                    Fotografie is leren kijken.
                    http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Die heb ik,
                      meer dan een jaar in bezit, 3x gebruikt en alles werkt nog. nadeel is dat hij vrij klein is, maar de kwaliteid is niet heel slecht voor dat geld.
                      van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chaoske Bekijk bericht
                        Even terug oprakelen dit topic, als ik mag!

Binnenkort moet ik productfoto's voor een online webshop maken en ik was op zoek naar de "howto", toen ik hier uitkwam bij de prachtige ikea ministudio :-)

Mijn vrij simpele vraag aan diegene met pakken meer ervaring als mezelf:
                        - De bouwset van ikea vs de Konig ministudio

Qua kostprijs zal je +- aan hetzelfde zitten, maar wat denken jullie dat de mooiste foto's zal weergeven?

Alvast bedankt voor de hulp/tips!
                        Als het de bedoeling is om frequent product shoots te gaan doen. Zou ik toch investeren in een lightcube oid(80x80cm of groter). Zodat je wat meer ruimte hebt. Zowel de Konig of die ikea box zijn eerder geschikt om kleine voorwerpen te fotograferen. De bedenking die review websites hebben bij de Konig( bestaat ook onder tal van andere namen) is dat het statief niet geschikt is voor een dslr ...net goed voor een kleine compactkamera. Het statiefje bij die Konig kan je ook niet erg laag opstellen tenzij dat je nog een extra tafel erbij zet die wat lager is.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Bedankt voor de snelle reacties!

Het is vooral om doopsuikerartikelen te fotograferen, dus daarom dat ik de ministudio voor ogen had :-)

Zo'n fotocube ziet er wel spectaculair & degelijkuit, maar is voor wat wij nodig hebben momenteel een beetje overkill denk ik ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chaoske Bekijk bericht
                            Bedankt voor de snelle reacties!

Het is vooral om doopsuikerartikelen te fotograferen, dus daarom dat ik de ministudio voor ogen had :-)

Zo'n fotocube ziet er wel spectaculair & degelijkuit, maar is voor wat wij nodig hebben momenteel een beetje overkill denk ik ;-)
                            Ik wist niet wat het artikel was...inderdaad dat is nog beperkt in afmetingen en dan kan een kleinere goedkopere ministudio toereikend zijn.
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Toch maar effe een pluim op Rupselkopke zijn hoed zetten. Ik gebruik zijn idee al jaren, en het werkt perfect. Alleen doe ik het nu met flitsers in plaats van met bouwlampen, maar daarmee ging het ook uitstekend.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

Working...
                              X