Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope en snelle ministudio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Goedkope en snelle ministudio

zeker geen slecht idee, maar zoals het opgestelt is op de foto en dat met 2 spotten van 500w, ik weet niet goed hoor, die lampen geven heel veel warmte, ik zou al reserve boxen aanschaffen tegen het smelten, lijkt mij toch wel gevaarlijk

heb er thuis ook zo 2 op statief, dus ik kan het weten

grts en veel succes ermee

shooter

Comment

Hey Gurdy!

Thx voor de info!

Ben jammer genoeg nog niet bepaald thuis in de flitsermogelijkheden en flitsersets.

Kun je link naar die producten (of naam) eens doorsturen? Morgen ga ik namelijk naar Konijn en dan kan ik er ineens is naar kijken.

Thx!

David

Comment

Zou zoiets dan een betere optie zijn?

Maar das wel een serieus prijsverschil...

Shooter, jij zou dus de bouwlampen niet aanraden?

Comment

Wij gebruiken toch ook 2x500W* halogeen bouwlampen bij onze Leen Bakker ministudio. De bouwlampen staan op statief; zorg gewoon voor voldoende afstand en ventilatie.

-------
          * op het doosje staat 400W=500W, 20% energy saver
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
            Hey Gurdy!

Thx voor de info!

Ben jammer genoeg nog niet bepaald thuis in de flitsermogelijkheden en flitsersets.

Kun je link naar die producten (of naam) eens doorsturen? Morgen ga ik namelijk naar Konijn en dan kan ik er ineens is naar kijken.

Thx!

David
            Ik zei gewoon het konijn als voorbeeld, hoor, mogelijks vind je ergens een nog goedkopere sets... maar wat ik aanhaalde verschijnt op de homepagina van het konjin.
            Gurdy

Comment

een bouwlamp van 500w kost tegenwoordig echt geen E8,= meer , ik ben bij formido en de gamma geweest, een 400w is tegenwoordig E25,=

Comment

Rupselkopke, kwam dit idee eerst van u of heb je dit overgenomen van shoot?

Zie hier:

Groetjes,
                Bietje http://bt.webklik.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bietje Bekijk bericht

Zie hier:

Groetjes,
                  als je kijkt naar de data, zie je dat rupselkopke eerder was...
                  Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neleke Bekijk bericht
                    als je kijkt naar de data, zie je dat rupselkopke eerder was...
                    Dat had ik ook al gezien ja, maar ik vroeg me af of dat shoot dan aan de precies gelijkaardige opstelling komt van rupselkopke?
                    En zo ja, als rupselkopke daarvan op de hoogte is want dan denk ik zo dat er wel procentjes kunnen geëist worden...
                    Bietje http://bt.webklik.nl

Comment

Zie hier:

Groetjes,
                      Hij heeft het artikel zelf geschreven ...
                      Shoot werkt immers nauw samen met BelgiumDigital.
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

En wij weten meteen hoe RUPSELKOPKE irl heet!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          En wij weten meteen hoe RUPSELKOPKE irl heet!
                          Heb je dan nog nooit een Book of Fame aangeschaft ? Shame on you
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Juist, ja! (heb ze nl. alle drie)

Comment

Zie hier:

Groetjes,
                              Het idee van een studio (in allerlei vormen en materialen) voor kleine voorwerpen bestaat al langer. Het idee om het met een IKEA opbergbox te doen kwam van mij. Het artikel in shoot is een samenvatting van datgene wat je in het originele topic op BD kunt vinden.....men heeft me zelfs om te toelating gevraagd om een gedeelte van mijn uitleg te gebruiken.
                              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Dat had ik ook al gezien ja, maar ik vroeg me af of dat shoot dan aan de precies gelijkaardige opstelling komt van rupselkopke?
                                En zo ja, als rupselkopke daarvan op de hoogte is want dan denk ik zo dat er wel procentjes kunnen geëist worden...
                                De foto's die men gebruikt heeft in het artikel heb ik hun bezorgd.
                                In tegenstelling tot heel wat andere mensen ben ik er ook niet op uit om uit mijn beperkte kennis enige winst (procentjes) te halen. Men heeft me bij Shoot wel voorgesteld om me een vergoeding te betalen...welke ik geweigerd heb. Indien je snel genoeg je lidmaatschap op BD betaald krijg je het magazine shoot helemaal gratis....ook ik krijg het gratis in mijn brievenbus. Een gratis artikel en wat foto's aanleveren lijkt me dan ook een minieme tegenprestatie
                                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Working...
                                X