Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vliegende vogels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vliegende vogels

@dgdirk: zonder DSLR (en een snelle lens) kan je het eigenlijk wel vergeten om deftige foto's te krijgen van vliegende vogels. Hiervoor heb je een toestel nodig met een snelle autofocus die ook nog zijn focus kan bijhouden in de beweging.
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
      @dgdirk: zonder DSLR (en een snelle lens) kan je het eigenlijk wel vergeten om deftige foto's te krijgen van vliegende vogels. Hiervoor heb je een toestel nodig met een snelle autofocus die ook nog zijn focus kan bijhouden in de beweging.
      Daar begin ik stilaan achter te komen... Het toestel voldoet voor een aantal zaken en voor een aantal niet... Maar ik blijf wel nog even proberen, we zien wel wat er uitkomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
        Hier specificaties lens...

• 36-432mm equiv. (12x), F2.7-3.5
        • 1 aspherical element,
        • 1 UD element

Wat laatste twee betekenen, weet ik (ook) niet...
        Hoe kom jij aan die 36-432??

Comment

Bedoel je aan de lens of aan de cijfers ?

De lens zit op het toestel . Is een bridge met een sterke zoom...

Wat betreft de cijfers : 36-432 is het equivalent van de werkelijke waarden. Zie iets hoger in deze draad. Heb omzetting gehaald uit de bespreking van het toestel op dpreview.

Comment

Bedoel je aan de lens of aan de cijfers ?

De lens zit op het toestel . Is een bridge met een sterke zoom...

Wat betreft de cijfers : 36-432 is het equivalent van de werkelijke waarden. Zie iets hoger in deze draad. Heb omzetting gehaald uit de bespreking van het toestel op dpreview.
            bedoelde de cijfers.

Vind het vreemd dat zo'n klein cameraatje aan de 400mm komt...

Comment

Tja,

Ik zou je dat even laten zien, maar ik vind het zo'n gedoe om foto's te posten...

Als je me je mailadres geeft, kan ik je perfect illustreren hoe krachtig die lens is...Ook redelijk lichtsterk (f2.7-3.5) !

Maar de werkelijke afstanden zijn dus 6-72mm, wat uiteraard eenzelfde zoombereik vertegenwoordigt...

Dat was voor mij ook de reden om geen reflex te kopen : wel volledige manuele instellingen en een groot bereik, en beeldstabilisator. Wat kost dat niet als je zo'n lens wil op je reflex ?

En uiteraard heeft mijn toestel ook nadelen : ik weet dat het op een aantal andere punten totaal niet meekan met de reflexen en dat een aantal shots niet lukken...

Comment

Tja,

Ik zou je dat even laten zien, maar ik vind het zo'n gedoe om foto's te posten...

Als je me je mailadres geeft, kan ik je perfect illustreren hoe krachtig die lens is...Ook redelijk lichtsterk (f2.7-3.5) !

Maar de werkelijke afstanden zijn dus 6-72mm, wat uiteraard eenzelfde zoombereik vertegenwoordigt...

Dat was voor mij ook de reden om geen reflex te kopen : wel volledige manuele instellingen en een groot bereik, en beeldstabilisator. Wat kost dat niet als je zo'n lens wil op je reflex ?

En uiteraard heeft mijn toestel ook nadelen : ik weet dat het op een aantal andere punten totaal niet meekan met de reflexen en dat een aantal shots niet lukken...
                je hoeft me niets te laten zien aangezien ik de S3 IS zelf heb gehad

Ik weet niet precies hoe het zit met lichtsterkte bij compactcamera's, maar ik geloof dat 2.7 op een compact niet even lichtsterk is als 2.7 op een lens van een reflex... Ik kan in ieder geval in dezelfde lichtomstandigheden met de s3 op 2.8 niet een even korte sluitertijd gebruiken als met mijn 400D op 2.8 (met 50mm 1.4 lens).

Comment

Daar heb ik echt geen idee van...

Was je tevreden over je S3 ?

Comment

Daar heb ik echt geen idee van...

Was je tevreden over je S3 ?
                    Laten we zeggen, ik voelde me te beperkt. Is ook de reden waarom ik na 3 / 4 maanden naar een reflex ben overgestapt.

Bij een reflex bepaal je zelf welke brandpuntsafstanden je kan gebruiken, en hoe lichtsterk je lens is. En dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit...

Comment

Juist.

Ik ondervind zoals vermeld ook de beperkingen van mijn toestel. Maar voorlopoig kan ik er mee leven. Ik had vooraf wel goed nagedacht over wat ik wou en wat ik belangrijk vind en wat minder. En ook prijs speelt een rol !
                      Dus jij tevreden, ik tevreden, iedereen tevreden !

Comment

Juist.

Ik ondervind zoals vermeld ook de beperkingen van mijn toestel. Maar voorlopoig kan ik er mee leven. Ik had vooraf wel goed nagedacht over wat ik wou en wat ik belangrijk vind en wat minder. En ook prijs speelt een rol !
                        Dus jij tevreden, ik tevreden, iedereen tevreden !
                        Zo is het.

Comment

Working...
                        X