Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope flitsverzachter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Goedkope flitsverzachter

    Als iedereen nu eens begreep wat "licht" is... dan is dit gewoon kinderspel...
    Dan doen er sommigen (oa rupselkopke, kartix, ...) moeite om iets uit te leggen en is het ook weer niet goed.

    Moet men nu echt alles vertellen...?
    -=- Light is the key...

    Comment


    • #47
      Re: Goedkope flitsverzachter

      Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
      Ik denk dat Superbamboe verwijst naar de foto's van Rupselkopke als hij het over de vlieg heeft en daar werd al eens een antwoord op gegeven.
      Wie twijfelt stuur ik graag de RAW versie van mijn testfoto's op. Ik heb trouwens ook nog testfoto's met een vlieg, die bleef ook lekker zitten zonnen en trok zich niets aan van mijn geflits.

      't Is geen rocket science maar een stukske papier of plastiek waar ieder zijn voordeel kan uit halen hee mannen.
      Misschien kan ik Superbamboe overtuigen dat er helemaal geen bewerking op deze vliegenfoto's gemaakt is .Het waren gewoon 2 verschillende foto's net na elkaar gemaakt zoals deze;

      groter formaat; http://farm1.static.flickr.com/174/4...a234823e_o.jpg
      Deze 6 afbeeldingen zijn enkel om te bewijzen dat je wel degelijk meerdere foto's na elkaar kunt maken met een flits zonder dat de vlieg vertrekt.
      Moest er nog twijfel bestaan of ook deze gefoefeld zijn laat maar horen.... dan stuur ik de originele jpegs in hun originele formaat wel per e-mail naar de twijfelaars
      Last edited by RUPSELKOPKE; 23 april 2007, 14:32.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #48
        Re: Goedkope flitsverzachter

        dit bestaat ook kant en klaar,

        LUMIQUEST SOFT SCREEN FLASH DIFFUSER,

        Better photos in a snap. The soft screen slides into your cameras hot shoe and wraps around your pop-up flash for softer light guaranteed. Portable and simple.


        Comment


        • #49
          Re: Goedkope flitsverzachter

          Gisteren naar den Ikea geweest (Wilrijk) ze hebben er nog wel enkele over hoor

          Nog efkes langs den doe-het-zelf voor een extra bouwlamp en ik kan beginnen.

          Comment


          • #50
            Re: Goedkope flitsverzachter

            Goeie tip met bevredigend resultaat, bedankt.

            Comment


            • #51
              Re: Goedkope flitsverzachter

              Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
              Er zitten dan ook veel blinden en slechtzienden op een fotografie forum .
              Ik zou hier toch maar niet zo zeker van zijn
              ga hier maar eens kijken

              Comment


              • #52
                Re: Goedkope flitsverzachter

                ik vind dat dat simpele papiertje teveel lichtverlies heeft!

                het is een snelle oplossing, en natuurlijk ook een handige.

                de laatste tijd gebruik ik een gewone softbox uit karton maar dan zo lang dat het lichtoppervlak tot bij de zonnekap van men 180mm komt.
                foto als spiegel of als venster?

                Comment

                Working...
                X