Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hoezo, die vlieg bleef gewoon zitten?
Of is die opgezet? ;-)
Bij sommige exemplaren kan je een dozijn foto's nemen met flits......bij andere heb je enkel nog het uiteinde van hun pootjes op de foto. Ze zijn soms weg voordat de flits uitgedooft is.
Toch nog even meegeven dat deze oplossing het beste werkt bij close-up en macrofotografie. Zulke flitsverzachter is minder geschikt om grotere onderwerpen of ruimtes te fotograferen.Daar is een echte opzetflits een betere oplossing.
Toch nog even meegeven dat deze oplossing het beste werkt bij close-up en macrofotografie. Zulke flitsverzachter is minder geschikt om grotere onderwerpen of ruimtes te fotograferen.Daar is een echte opzetflits een betere oplossing.
toch niet hoor;
dé oplossing voor grotere onderwerpen is een groter flitsoppervlak zoals een softbox van 1m op 1m of zo.... Je moet het altijd in verhouding bekijken.
dé oplossing voor grotere onderwerpen is een groter flitsoppervlak zoals een softbox van 1m op 1m of zo.... Je moet het altijd in verhouding bekijken.
En wat gebruik je dan om de softbox genoeg licht te geven????? Ik kan me voorstellen dat een softbox 1x1meter wel wat meer kracht nodig heeft dan de ingebouwde cameraflits?? Wat ik wilde zeggen was dat het achterover gebogen papier en de ingebouwde flits niet toereikend zijn om verder van de camera en grotere voorwerpen te voorzien van voldoende licht.
En wat gebruik je dan om de softbox genoeg licht te geven????? Ik kan me voorstellen dat een softbox 1x1meter wel wat meer kracht nodig heeft dan de ingebouwde cameraflits?? Wat ik wilde zeggen was dat het achterover gebogen papier en de ingebouwde flits niet toereikend zijn om verder van de camera en grotere voorwerpen te voorzien van voldoende licht.
externe flits hé... Zelf gebruik ik softboxen tot 20cm voor macro's... Wat perfect is voor 1:1 tot 2,5:1. Voor vergrotingen meer dan 2,5:1 tot 10:1 is dan weer een kleinere softbox nodig omdat het onderwerp toch ook weer kleiner is. (verhoudingen hé )
En als het onderwerp 1mm groot is, kan je onmogelijk met je softbox van 20cm nog je onderwerp proper belichten omdat je lens <-> onderwerp te klein is...
externe flits hé... Zelf gebruik ik softboxen tot 20cm voor macro's... Wat perfect is voor 1:1 tot 2,5:1. Voor vergrotingen meer dan 2,5:1 tot 10:1 is dan weer een kleinere softbox nodig omdat het onderwerp toch ook weer kleiner is. (verhoudingen hé )
En als het onderwerp 1mm groot is, kan je onmogelijk met je softbox van 20cm nog je onderwerp proper belichten omdat je lens <-> onderwerp te klein is...
Lesley.
Dus gebruik je wel degelijk een grotere flits Lesley. Dat kan een opzetflits of externe flits zijn met een softbox. Bijgevolg is een opzetflits of externe flits dus wel de betere oplossing voor grotere onderwerpen. De ingebouwde flits is met papieren diffuser is dus enkel geschikt voor de kleinere onderwerpen kort bij de cameralens. Zoals ik hierboven reeds aangaf.
Als je dan wel veel geld uit gegeven hebt voor een goede extrene flitser krijg je (neem ik aan het) hetzelfde effect als je de witte kap op de flitskop set..?
Dan is het alleen nog een kwestie van de hardheid van de flits instellen.
Comment