Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwangere vrouw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zwangere vrouw

een vriendin van mijn vrouw heeft me gevraagt foto's te maken van haar buik
    foto's van haar alleen maar ook samen met haar echtgenoot
    ik ben nog maar een maand of 2 bezig met fotografie.
    ze weet dat maar vind het niet zo erg. ik doe het ook gratis.
    nu mijn vraag.

hoe kan ik me zo goed mogelijk voorbereiden.
    welke lenzen heb ik nodig enzv

alle tips zijn welkom. ik heb reeds verschillende dingen gelezen hier via de zoek functie maar wie weet komen er toch nog nieuwe dingen uit die ik niet gelezen heb

grtz stevy

Re: zwangere vrouw

Speel met belichting! Nooit te veel licht en één kant van de buik matig in de schaduw; zo worden rondingen extra geaccentueerd. Probeer flitsen dus zeker te vermijden, tenzij je een studio hebt en weet wat je doet.

Comment

Hier een foto die ik van m'n vrouw haar buik heb genomen. Een hand is van haar, andere is mijn hand.

Dit is ook niet geflitst, enkel met een lamp vanaf de zijkant wat bijgelicht.

mvg,

jorisd
      D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

Comment

Maak u niet al te druk om uw lenzen !!
        Maak u druk over het licht

( ik ga ervan uit dat je geen studio met flitsers hebt ).

Maak iets wat door kan gaan voor studio;
        maak een buis, borstelsteel, kobbejager, enz ergens vast waar je er een zwarte/witte doek kan overgooien zodat je een achtergrond hebt.
        Laat uw model redelijk ver van die doek staan ( ong 2a3 meter ).

Nu komt het.
        Neem iets wat redelijk veel licht maakt ( bouwlamp, andere lampen, bureau lamp, enz... )
        Plaats die lamp nooit zodanig dat ze direct op uw onderwerp licht ( tenzij je een harde schaduw wenst ), maar laat het licht refecteren op een plaat isomo, een branddeken uit de ehbo kist, een karton met zilverpapier op, enz...
        En richt die plaat zodanig dat die plaat licht geeft waar jij wenst.
        Gebruik die plaat dus niet echt als een reflectiescherm maar als een difuser/softbox die ervoor zal zorgen dat je een zacht licht hebt.

Speel met uw licht, probeer een klein tegenlichtje ( voor de contouren ).
        belicht uw onderwerp zodat je een zachte schaduw hebt.
        Belicht uw onderwerp niet alsof het een product is ( alles plat uitlichten ).
        Dus een kein beetje sfeer door schaduw zal zeker ten goede komen.
        Verplaats uw licht eens, wees niet vastgeroest met uw lamp.
        Laat haar vriend het " reflectiescherm " vast houden ( zo heb je er al één minder die zich overal gaat mee moeien

Zorg ZEKER voor een statief en waarschuw uw model voor de lange sluitertijd die je zal hebben, en dat ze perfect moet stil staan.

Maak voldoende opnamen

Maak een custom witbalans, want die lampen zullen voor veel te warme kleuren zorgen.

Zeg tegen uw model dat alle armbanden en uurwerken uit moeten.
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

als ik mijn foto's in raw maak dan kan ik de witbalans achterna nog aanpassen of heb ik het mis

ga al wat oefenen met mijn vrouw

Comment

Leuk gemaakt voor meter en peter !
            Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
              als ik mijn foto's in raw maak dan kan ik de witbalans achterna nog aanpassen
              Klopt volledig.
              Wat betreft de foto: het idee is zeker goed, maar je moet toch proberen om een zachte schaduw te creëren aan één kant van de buik; zo komt deze beter uit. Nu is het licht veel te "plat".
              Best ook rechts onderaan het stukje broek wegclonen.

Comment

Hoe waren ze eigenlijk de foto's ? Werd het iets ?
                Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
                Mijn foto's
                Mijn blogje

Comment

Working...
                X