Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

concertfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• concertfoto's

ik ga 26 december naar het concert van clouseau.
    Deze keer neem ik mijn fototoestel mee.
    Ik heb een canon eso350D en neem mijn 70-300 lens mee.
    Wie kan mij enkele tips geven ?
    Ik heb nog weinig ervaring met fotografie, dus graag simpele taal.

Thx

Koen

Re: concertfoto's

probeer hem heelhuids binnen te krijgen.
    ergen op dit forum las ik dat alle fototoestellen met verwisselbare lens niet toegelaten zijn
    Veel geluk
    Ben zelf al geweest, heel tevreden , mooi concert.
    Happy to be a MACcie
    Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Idd, simpel is het niet om een DSLR binnen te krijgen zonder toelating. Daarom heb ik mijn accreditatie aangevraagd en ze zijn nog goedgekeurd, 23 december is het zover, benieuwd, eerste keer dat ik concert ga fotograferen.
      Nikon Z9 - Nikon D5
      NIKON 14-24MM F/2.8G ED - 24-70MM VR F/2.8E ED - 70-200MM F/2.8E FL ED VR - 50MM F/1.8 - NIKON 500MM F5.6 PF - NIKON AF-S 200-500MM F/5.6E ED VR - SIGMA 85MM F/1.4 ART

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GuntherV Bekijk bericht
        Idd, simpel is het niet om een DSLR binnen te krijgen zonder toelating. Daarom heb ik mijn accreditatie aangevraagd en ze zijn nog goedgekeurd, 23 december is het zover, benieuwd, eerste keer dat ik concert ga fotograferen.

Connecties, of gewoon veel geluk gehad ?

(of echt in opdracht van...)

Comment

Awel, volgens mij waanzinnig veel geluk
          Ik ken wel iemand bij het sportpaleis , maar die kon mij niet helpen.
          Kga dus voor de fun gewoon wat fotokes maken niet in opdracht van iemand of zo. Ben echt benieuwd, als der 5 gelukt bij zijn zal ik al content zijn
          Nikon Z9 - Nikon D5
          NIKON 14-24MM F/2.8G ED - 24-70MM VR F/2.8E ED - 70-200MM F/2.8E FL ED VR - 50MM F/1.8 - NIKON 500MM F5.6 PF - NIKON AF-S 200-500MM F/5.6E ED VR - SIGMA 85MM F/1.4 ART

Comment

Leuke opdracht .
            Nu zal't een kwestie zijn van afdrukken op het goede moment hé

Comment

nee oke tis geen opdracht .. Okee leuke opdracht aan uzelf gegeven dan

Comment

hoge ISO (800+ tenzij belichting vree goe zou zijn)
                spot of cw metering
                kleinst mogelijke f-waarde

mss best ni flitsen want da valt op
                en mss krijg je 't dan aan de stok met security
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

idd spotmetering, gerust een stukje onderbelichten, in raw kan je dat nog optrekken. telelens bij de hand houden.
                  Probeer bij jou thuis eens in slechte lichtomstandigheden welke iso je nog aanvaardbaar vindt. Je kan dat op je schermpje op het moment zelf niet beoordelen. Meestal is 't wel goed tot iso800...

Comment

Ik heb de mijne voornamelijk met de 70-200 2.8 gemaakt , flitsloos en op iso 800 en 1600

Een f2.8 is eigelijk noodzakelijk

voorbeelden : http://www.klikkerdeklik.be/Peter/Po...au06/index.htm

meer tips :

-Aan de kant van blok 146 plakt de setlist op de buitenste catwalk , zo weet je wanneer je waar best kan gaan staan (op het blauwe gedeelte , valt bv net buiten foto 407 )

-Wees vriendelijk voor de zaalwachters

-Security mensen kunnen je toegang geven tot shortcuts zodat je niet telkens door honderden mensen moet baggeren om van punt A naar B te geraken

-Zie dat je een goede positie hebt als het begint , ierdereen staat recht en loopt naar voor als de ster naar beneden komt , het concert begint richting de blauwe kant.

-De meeste belichting komt niet onder een hoek van 65 graden (er zitten een 10-tal followers in de lichtbrug)

-Ik heb mijn sluitertijd bij veel foto's op 200 geblokkeerd en een 4-5 foto burst genomen bij snelle fases . (zie bv foto 450 -> bart en koen raken de grond niet) Reden : het licht verandert op zulke ADHD fases ook snel van kleur , met een burst maak je veel kans dat er een paar correct belichte foto's tussenzitten.

-Wees op tijd (vanaf 19u kan je langs de draaideur achteraan binnen) en ga eerst scouten , (sportpaleis is groot )en praat met de security mensen en zaalwachters zodat ze je al gezien hebben en tijdens concert niet tegenhouden of aanklampen omdat je badge niet goed zichtbaar is ofzo.

-Er is een pauze tijdens het concert . Een goed moment om kaartjes en batterijen te wisselen

Veel meer tips heb ik niet
                    www.Klikkerdeklik.be
                    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                      Ik heb de mijne voornamelijk met de 70-200 2.8 gemaakt , flitsloos en op iso 800 en 1600

Een f2.8 is eigelijk noodzakelijk

voorbeelden : http://www.klikkerdeklik.be/Peter/Po...au06/index.htm

meer tips :

-Aan de kant van blok 146 plakt de setlist op de buitenste catwalk , zo weet je wanneer je waar best kan gaan staan (op het blauwe gedeelte , valt bv net buiten foto 407 )

-Wees vriendelijk voor de zaalwachters

-Security mensen kunnen je toegang geven tot shortcuts zodat je niet telkens door honderden mensen moet baggeren om van punt A naar B te geraken

-Zie dat je een goede positie hebt als het begint , ierdereen staat recht en loopt naar voor als de ster naar beneden komt , het concert begint richting de blauwe kant.

-De meeste belichting komt niet onder een hoek van 65 graden (er zitten een 10-tal followers in de lichtbrug)

-Ik heb mijn sluitertijd bij veel foto's op 200 geblokkeerd en een 4-5 foto burst genomen bij snelle fases . (zie bv foto 450 -> bart en koen raken de grond niet) Reden : het licht verandert op zulke ADHD fases ook snel van kleur , met een burst maak je veel kans dat er een paar correct belichte foto's tussenzitten.

-Wees op tijd (vanaf 19u kan je langs de draaideur achteraan binnen) en ga eerst scouten , (sportpaleis is groot )en praat met de security mensen en zaalwachters zodat ze je al gezien hebben en tijdens concert niet tegenhouden of aanklampen omdat je badge niet goed zichtbaar is ofzo.

-Er is een pauze tijdens het concert . Een goed moment om kaartjes en batterijen te wisselen

Veel meer tips heb ik niet
                      AMAAI ; ZOVEEL GOEIE TIPS , IN 1 KEER !
                      ' tis dat ik zelf niet naar clouseau ga , maar na al deze tips zou ik gaan twijfelen
                      Nikon D80 + MBD80 + met twee zoomlenzen
                      http://www.flickr.com/photos/bellybouncer/

Comment

Ik heb de volgende belangrijke tip: werk in Raw
                        Oeps je hebt de concert al achter de rug, en heb je nog wat goed gelukte foto's?
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

Comment

Working...
                        X