Ik ben al wezen zoeken maar ik kan niet meer vinden wat ik hier een keer ben tegen gekomen...ik ben in het bezit van de Sony spiegelreflex camera en morgenavond is er hier een vuurwerk demonstratie en eens heb ik hier de instelling voor de camera gelezen ....wie o wie kan mij AUB tips geven over de instelling
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vuurwerk
Collapse
X
-
-
Re: Vuurwerk
Toestel op statief en een sluitertijd van 3a4 sec nemen.
Wil je verschillende vuurwerkpijlen op één foto ? Dan zet je uw toestel op bulp en hou je een stukje karton voor de lens tot wanneer er vuurwerk te zien is, dan terug karton ervoor tot wanneer de volgende komt, terug karton ervoor tot de volgende.
Wel opletten dat de foto niet te druk is !
Ook manueele focus gebruiken, anders zal uw toestel voor iedere opname proberen scherp te stellen en tegen dan is uw vuurwerk gaan vliegenMijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
-
Dankjewel voor de uitleg en nu nog 1 vraagje ben al wel druk opzoek op het forum...lens welke lens kan ik het beste gebruiken ik heb een 18/70 sony en een 70/300 sigma
statief neem ik mee het vuurwerk word op een voetbalveld afgestoken en ik wil graag met mijn camera op de gallerij van een flat gaan staan deze flat is tot 12 hoog en vrienden wonen op 8 hoog
Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk berichtToestel op statief en een sluitertijd van 3a4 sec nemen.
Wil je verschillende vuurwerkpijlen op één foto ? Dan zet je uw toestel op bulp en hou je een stukje karton voor de lens tot wanneer er vuurwerk te zien is, dan terug karton ervoor tot wanneer de volgende komt, terug karton ervoor tot de volgende.
Wel opletten dat de foto niet te druk is !
Ook manueele focus gebruiken, anders zal uw toestel voor iedere opname proberen scherp te stellen en tegen dan is uw vuurwerk gaan vliegen
Comment
-
Neem maar je 18/70, zo heb je meer ruimte om eventueel te croppen ...
Comment
-
Heb ook ergens gelezen dat je moet opletten dat je je focusvenster afdekt.Dit zou te maken hebben met eventueel licht dat langs daar, achter, zou kunnen binnen vallen.
Correct me if i'me wrong.Nikon D50 + kitlens + Nikkor 50 F1.8 + Tamron 100-300 + Monopod Marver + Starblitz 250-BAZ
Comment
-
-
blijft de Sony wel zo lang open.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
En ?
Waar blijven de foto's ?
Zit er iets tussen ?Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk berichtEn ?
Waar blijven de foto's ?
Zit er iets tussen ?
Comment
-
Nou ze zijn zo mooi geworden dat ik ze niet eens durf te showen
Omdat ik 12 hoog stond had ik eigenlijk van heel IJmuiden en op de achtergrond het licht van Corus, en onzettend veel wind ik had dus duidelijk beneden op het voetbalveld moeten gaan staan met de camera omhoog gericht.
Maar mogen er in dit topic foto's geplaatst worden van de mislukte vuurwerk foto's?
Comment
-
-
Bwah ...
Dat is toch niet mis ??
Vuurwerk is nu ook niet het simpelste om te fotograferen hoor.Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
Comment
Comment