Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera gegevens meegeven op foto Help AUB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera gegevens meegeven op foto Help AUB

Search is your friend.
    ff zoeken op "exif" en "script".
    Is al uitgebreid aan bod geweest.

Ik zie hier prachtige kaders met daarin vertikaal de belangrijkste info. Is daar een programma voor zodat je je plaatjes daar in kunt plakken en dat ie automatisch de Exif meeneemt of is dit allemaal handwerk? Thanks. MM

Via de automate-batch functie laat ik via een action al mijn foto's verkleinen tot webformaat en weer opslaan. Nu wil ik graag tekst (naam) toevoegen aan al die foto's maar wel op de goede plaats. Hoe kan ik in een action direct tekst op de goede plek laten komen (linksonder), onafhankelijk van het feit of de foto staand of

Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Ik heb bovenstaande topic's er nog eens op nagelezen maar ik kan geen oplossing vinden voor volgende probleem:

Het script werkt, enkel de exif-gegevens kan mijn Photoshop CS2 (NL) niet uit de foto halen terwijl deze er wel instaan als je gaat kijken bij bestandsinfo. Zo geeft hij bij waarden zoals F-number, Exposere, ... altijd "undefined".
      Mijn foto's worden genomen door een Canon 350D.

Met BDSizer lukt het me wel, maar ik zou graag met CS2 willen werken aangezien dit veel meer mogelijkheden biedt.
      melsen.be photography
      http://melsen.be

Comment

Tenzij je iemand vindt die deze scripts al gebruikt met een 350D, zal je de scripts moeten aanpassen (zoals ook in bovenstaande topics beschreven staat).

Dat zal je iig moeten doen, als je de 'veel meer mogelijkheden' van CS2 wilt benutten.

Zelf heb ik nikon toestellen, en kan je dus niet direct verder helpen.

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door brasco
        Ik heb bovenstaande topic's er nog eens op nagelezen maar ik kan geen oplossing vinden voor volgende probleem:

Het script werkt, enkel de exif-gegevens kan mijn Photoshop CS2 (NL) niet uit de foto halen terwijl deze er wel instaan als je gaat kijken bij bestandsinfo. Zo geeft hij bij waarden zoals F-number, Exposere, ... altijd "undefined".
        Mijn foto's worden genomen door een Canon 350D.

Met BDSizer lukt het me wel, maar ik zou graag met CS2 willen werken aangezien dit veel meer mogelijkheden biedt.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Ik geel het op het is mij niet gelukt 20 € kwijt
          Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip
            Ik geel het op het is mij niet gelukt 20 € kwijt
            Wat is er niet gelukt dan? Heb je dat password nog steeds niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
              Wat is er niet gelukt dan? Heb je dat password nog steeds niet?
              het passwoord is niet het probleem, maar.....

Mvg
              Luc
              Nieuwe website

Comment

En je hebt wel de bestanden op de juiste plek staan? Bij mij staan ze in:
                C:\Program Files\Adobe\Photoshop CS\Presets\Scripts
                en C:\Program Files\Adobe\Photoshop CS\Presets\Scripts\VariationsSuite\Watermark

De watermark-file is een tekstbestand dat in de laatste folder moet staan.

Misschien nog eens de instructies nakijken of anders contact opnemen met Roger. Mijn ervaring is dat hij snel reageert.

Comment

Ik heb al wat gemaild met Roger, en ik heb de handleiding nog eens doorgenomen. Het ziet er naar uit dat ik het volgende probleem heb: WatermarkVariations CS2 vindt de EXIF-informatie niet terug. Kijk maar eens op de bijgevoegde (bovenste) screenshot: er is bijna geen informatie aanwezig. Het rare is dat ik een foto heb doorgestuurd naar Roger, en hij is wel in staat om de informatie er automatisch bij te laten zetten. De bovenste screenshot is de mijne, de onderste die van Roger. Iemand enig idee hoe dit komt? Heeft iemand eigenlijk een werkende WatermarkVariations CS of CS2 met een Nederlandse versie van CS / CS2? Dit is het enige verschil dat er volgens mij nog kan zijn waar ik zo direct kan opkomen…

Mvg
                  Luc

Last edited by remip; 5 juni 2006, 19:37.
                  Nieuwe website

Comment

Heeft iemand eigenlijk een werkende WatermarkVariations CS of CS2 met een Nederlandse versie van CS / CS2?
                    Echt niemand die mij kan verder helpen
                    Nieuwe website

Comment

Nee, ik heb alles in het Engels. Maar ik kan me niet voorstellen dat Roger dit nog nooit verkocht heeft aan iemand die een lokale versie van CS heeft. Biedt hij verder geen ondersteuning behalve constateren dat het niet werkt? Als dat het geval is zou ik gewoon mijn geld terugvragen.

Comment

Nee, ik heb alles in het Engels. Maar ik kan me niet voorstellen dat Roger dit nog nooit verkocht heeft aan iemand die een lokale versie van CS heeft. Biedt hij verder geen ondersteuning behalve constateren dat het niet werkt? Als dat het geval is zou ik gewoon mijn geld terugvragen.
                        Blijkbaar niet, want hij geeft toe dat hij eerst nog naar een oplossing moet zoeken. Dus, moet ik nog even afwachten.....
                        Nieuwe website

Comment

En je hebt wel de bestanden op de juiste plek staan? Bij mij staan ze in:
                          C:\Program Files\Adobe\Photoshop CS\Presets\Scripts
                          en C:\Program Files\Adobe\Photoshop CS\Presets\Scripts\VariationsSuite\Watermark

De watermark-file is een tekstbestand dat in de laatste folder moet staan.

Misschien nog eens de instructies nakijken of anders contact opnemen met Roger. Mijn ervaring is dat hij snel reageert.
                          De directory Presets noemt in de nederlandse versie Voorinstellingen
                          Wanneer bij de installatie een directory Presets werd aangemaakt moet je de inhoud naar voorinstellingen verplaatsen.
                          Idem voor plugins --> Insteekmodules

Groetjes
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Dat is hij ook van plan. Gisteren heeft hij me hierover gemaild om mij te vragen welke taalversie ik gebruik. Ooit heeft hij dat ook gehad met een Franse versie van PS.

PS : dit is één van de redenen dat ik steeds de originele Engelse versie van een software pakket koop. Nooit compitibiliteitsproblemen met 3th part plugins of wat dan ook. Dit is duidelijk een bug in Photoshop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
                              De directory Presets noemt in de nederlandse versie Voorinstellingen
                              Wanneer bij de installatie een directory Presets werd aangemaakt moet je de inhoud naar voorinstellingen verplaatsen.
                              Idem voor plugins --> Insteekmodules

Groetjes

Werk jij met de nederlandse versie van CS2 ?

Mvg
                              Luc
                              Nieuwe website

Comment

Ja, nog niet zolang.
                                Maar ik heb wel niet de Watermark Variations
                                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
                                X