Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

    En toch is het juist, moet je maar is navragen, zie de techspecs van Elinchrom.

    Dat is ook de reden dat highspeed fotografie gedaan wordt met reportageflitsen op het minimale vermogen, met een reële flitsduur van om en bij 1/20.000ste van een sec

    Jeff C.
    Effe bij elinchrom gekeken. Vind iets terug bij de asymetrische aansluiting waar 2e flits op 1/3 vermogen zit.
    Flitsduur is bij 33% - 1/3000s en bij 100% - 1/1200s



    Indien ik verkeerd kijk, mag je me altijd laten weten waar ik zoeken moet.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #17
      Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      En toch is het juist, moet je maar is navragen, zie de techspecs van Elinchrom.

      Dat is ook de reden dat highspeed fotografie gedaan wordt met reportageflitsen op het minimale vermogen, met een reële flitsduur van om en bij 1/20.000ste van een sec

      Jeff C.
      neen hoor Jef! is net hetzelfde als bij reportage flitsen... hoe hoger het vermogen, hoe langer de flitsduur... ook bij elinchrom...

      een reportage flits gaat door zijn lagere vermogen nog een pak sneller als een studioflits.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

        en toch klopt het niet, de redenering van digipics klopt helemaal volgens mij.....
        bij reportage flitsers, hoe lager het vermogen hoe sneller
        bij studio flitsen net omgekeerd....

        zo heb ik het toch altijd geweten en das ook de mening van frank doorhof....
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #19
          Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

          Kijk als je de moeite wil doen kan je de handleiding van de elinchrom RX downloaden, in de tabel ga je dan de flitsduur aantreffen en die is :

          300 RX @ full 1/2850 @ 1/32 1/1350
          600 RX @ full 1/2050 @ 1/32 1/850
          1200 RX @ full 1/1450 @ 1/32 1/480

          De korste duur zit dus bij het maximum vermogen.
          Bij de Ranger set kan je kiezen voor A koppen die een nog kortere flitsduur hebben zowat 1/6000 ste van een seconde dit door het gebruik van een speciale flitsbuis met 4 elektroden in plaats van twee.

          Nu is er bij Alien Bees een type van studioflits te koop die werkt als een reportage flits en dus de kortste duur heeft op het laagste vermogen. Dat is het type Einstein E640 Flash Unit
          Dit is bij mijn weten de enige studioflits met de korste flitsduur op het laagste vermogen.
          In deze link vind je een uitgebreid artikel over het hoe en waarom dit zo is . http://www.scantips.com/speed2.html


          Dus mijne heren ik blijf bij mijn standpunt.

          MVG, Jeff C.
          Last edited by Digipics357; 23 februari 2012, 07:19.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #20
            Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

            Cool, bij je rangers heb je gelijk. Blijf het gek vinden (niet dat je gelijk hebt ;-) )

            Toch een heel groot deel van de studioflitsers werkt dan zoals een speedlight (en niet alleen de low budget)
            Hier een datasheet van Hensel:

            Op power 8: 1/7650 op power 10: 1/900
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #21
              Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

              Ja nu moet ik zeggen die datasheet is niet echt duidelijk, want ze hebben het hier ook over verschillende koppen , en ik heb geen kennis van hun materiaal.
              Het artikel dat ik onder link plaatse geeft meer duidelijkheid waarom het zo is.

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #22
                Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

                Haal een 50mm 1.8/1.4 of een 85mm 1.8/1.4 en dan je flits triggeren en dichterbij het paard zetten zo nodig.

                Ruis zie je goed terug als je erbij gaat flitsen. Flitser op M, vol vermogen en dan sluitertijd van 1/500e, iso terugbrengen naar 400-1000 ongeveer.
                portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

                Comment


                • #23
                  Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

                  De meeste fabrikanten geven de flitsduur bij 0.5T De werkelijke flitsduur is ca 3x trager.
                  Broncolor geeft wel de duur bij volledig gedoofde flits op.

                  BTW de Hypersync met de rangers etc.. gebruikt net het flits gedeelte na 0.5. Men laat de flits al ontsteken voor de sensor licht krijgt. Da's ook de reden waarom je in hypersync met een trage flitskop hogere synchronisaties aankan.
                  I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                  Comment


                  • #24
                    Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

                    bedankt jongens! Ga alvast nu zaterdag eens oefenen met mijn SB700 op de camera en bovenstaande voorstellen eens grondig testen

                    Nadien hoop ik meer inzicht te krijgen hoe ik met een studioflitser zou kunnen werken.. Veel paardenfotagrafen werken ermee op dergelijke evenementen maar het is voor mij nog steeds een raadsel hoe alles dan ingesteld staat maar na wat uitproberen hoop ik het toch te achterhalen..

                    Verdere tips nog steeds welkom uiteraard want flitsen is voor mij nog steeds een complex iets
                    Nikon D3s, D7000, D5000 & glas

                    Comment


                    • #25
                      Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

                      Om met een studioflitser te werken heb je buiten de flitser en een reflector ook een middel nodig om de flits te triggeren met je camera, een radiotrigger is voor uw toepassing aangewezen. Dat bestaat uit een zender en een ontvanger, de zender plaats je op je camera in de flitsschoen, de ontvanger verbindt je met de studioflits.

                      De camera op manueel , snelheid nooit hoger als 1/250ste, diafragma bepaal je door een meting met een flitsmeter of door proefopnames als je geen flitsmeter hebt.

                      MVG, Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #26
                        Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

                        Dit weekend dus gaan fotograferen met mijn Sb700 op statief naast de hindernis Flits getriggert en op M gezet, camera met f2.8 lensje gaf het beste resultaat rond ISO 500 en een sluitertijd van.. 1/320! hierbij géén zwarte band onderaan de foto.. Foto's te bekijken op mijn website www.fotoroyal.be
                        Nu nog uitzoeken dat dit met een studioflits ook kan lukken..
                        Nikon D3s, D7000, D5000 & glas

                        Comment


                        • #27
                          Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

                          ik ben gaan kijken naar de beelden, en persoonlijk vind ik de slagschaduw tegen de muur erg storend. Zou er geen mogelijkheid zijn om er een tweede flits bij te plaatsen om deze schaduw weg te werken?

                          MVG, Jeff C.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #28
                            Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            ik ben gaan kijken naar de beelden, en persoonlijk vind ik de slagschaduw tegen de muur erg storend. Zou er geen mogelijkheid zijn om er een tweede flits bij te plaatsen om deze schaduw weg te werken?

                            MVG, Jeff C.
                            jup lijkt me ook wel een noodzaak
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #29
                              Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

                              Bedankt voor de commentaar! ja de schaduw stoor idd wel erg, kan ik ev oplossen met een flits op mijn toestel en één aan de zijkant... Ik zou de flitser op statief ook hoger kunnen opstellen zodat de schaduw van het paard lager weergegeven wordt op de muur..
                              Wel ben ik nieuwsgierig wat wat de organisatie en deelnemers daar gaan van vinden want op die manier gaat er wel wat licht afgevuurd worden op de paarden

                              Het enige waar ik nu aan twijfel is dat mijn SB700 het zal halen als ik die op zo'n 20m naast de hindernis zou opstellen.. Nu stond ze 3m naast de hindernis maar meestal is dit onmogelijk! Volgende keer ook eens moeten testen
                              Nikon D3s, D7000, D5000 & glas

                              Comment


                              • #30
                                Re: snel flitsen met Nikon D7000 en studioflits?

                                Ja 20 meter is wel erg ver, maar als ik U was, zou ik is experimenteren met een grote light modifier, en dan denk ik hier concreet aan een parabool. Ik heb er zelf eentje van 164 cm doormeter, met netjes in focus van de parabool een 600 WS studioflits. Deze combinatie is bijzonder voor de langere afstanden, omdat om de een of andere reden het licht meer gebundeld blijft en dus (schijnbaar) zich niet meer gedraagt volgens de omgekeerde kwadraten wet. Je kan je wel voorstellen dat een lichtbron met een doormeter van 164 cm zich anders gedraagd dan een reportageflitser met een reflector van 7 cm.

                                Het plaatsen van deze lichtbron zal niet echt een probleem vormen, maar ik heb angst voor de reactie van de paarden. Want op je foto's te zien, is het wel erg donker waar ze rijden. Experimenteren is goed, daar hou ik van, maar ik hou nog meer van dieren en vind dat deze op de eerste plaats moeten komen.

                                MVG, Jeff c.
                                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                                Comment

                                Working...
                                X