Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitser voor Canon 5DmII?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke flitser voor Canon 5DmII?

Excuus hoor, ik heb de ballen verstand van externe fliters.
    aangzien ik op korte termijn een 5D MII ga aanschaffen heb ik een flitser nodig, in iedergeval te gebruiken als invullicht bij buitenportretten, maar ook om indirect te kunnen flitsen, bv tegen plafond of muur. (direkt flitsen vind ik echt niet mooi en doe ik nooit)
    Dus ik dacht: ik vraag het de strobisten, die weten dat vast

Welke flitser kan ik volgens jullie het beste aanschaffen. Het hoeft niet de uitgebreidste en duurste te zijn...het is zelden dat ik er gebruik van maak (maar dat komt ook door mijn onkunde)

Groetjes

Monica

Re: Welke flitser voor Canon 5DmII?

beste Monica,

lees de stickies hier eens in dit forum. hopelijk wordt je daar alvast wat wijzer uit...
    Voor portret fotografie is het raadzaam om je flits los van je toestel te kunnen zetten.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Het mooiste is een 580EX II... maar da's ook gelijk de duurste. Voordelen van deze flitser; Meeste vermogen, weathersealing, PC sync aansluiting en (misschien wel de belangrijkste key feature) te gebruiken als commander om meerdere Canon E-TTL flitsers draadloos digitaal aan te sturen. Dit laatste houdt dus in dat je met een 580EX II bijvoorbeeld een 430EX draadloos digitaal via E-TTL kunt aansturen. Voor portretfotografie kan dit zeker wel handig zijn.

Heb je weathersealing niet nodig, is iets minder vermogen ook voldoende en heb je geen behoeve om meerdere flitsers draadloos aan te sturen via E-TTL dan kun je ook een 430EX aanschaffen. Want die's gewoon een stuk goedkoper.

Ik heb zelf eerder gekozen voor een 430EX op basis van de prijs. Bijkomend voordeel van de 430EX is dat deze kleiner en lichter is dan een 580EX. Als ik gebruik wil maken van meerdere flitsers dan stuur ik ze (= 1x Canon 430EX & 2x Nikon SB-25's) wel manueel aan via radiogestuurde triggers. Dit werkt dan dus eigenlijk min of meer hetzelfde als studioflitsers.

Bovenstaand gezegd hebbende, als ik nog een flitser erbij aanschaf (wat op termijn zeker nog wel zal gebeuren) zal dit toch een 580EX II worden, om toch af en toe gebruik te kunnen maken van het E-TTL commander systeem.
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Alles hangt een beetje af van wat je juist wenst te doen, één ding is zeker met een 580 kan je nooit misdoen, en IMHO hoeft dat zelfs geen tweede generatie te zijn.
        Ik heb zelf 2 X 580 EX van de eerste generatie en die werken perfect op mijn drie Canon body's, maar ook los van de Canon body's, en ndat is misschien een logisch vervolg voor Uw fotografie.

MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

De FalconEyes DTP386AFZ-c op Canon prima en is een prima ETTL flitser. Bovendien een stuk goedkoper. Hij heeft zelfs een ingebouwde diffuser en een reflectie schermpje.
          Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
          Canon eos 7D Mijn site

Comment

Bedankt...hier kan ik veel mee. Ik kan nu wat gerichter gan kiezen, tx.
            De flitser zal alleen in donkere zaaltjes en in de toekomst voor bruiloften gebruikt worden, en om overdag bv in tegenlicht wat invullicht te kunnen geven.
            Ik vrees dat ik te dom ben om aan het strobistenwerk te beginnen, ik lees hier veel in het strobisten subforum, maar het meeste is Chinees voor me
            Ik doe het wel met mijn studiolampen

Heel erg bedankt!!

Comment

een 430 van canon is goed om te starten. De 580 heeft een groter flitsbereik en een draadloze functie als master. De 430 is enkel als slave te gebruiken en heeft een lager bereik. Maar voldoende voor jouw toepassingen. Koop er nog een difussertje bij om het flitslicht te versprijden. Zeker eens oefenen voordat je je aan het grote werk waagt.

Later kan je de 580 erbij nemen om deze als master de 430 draadloos aan te sturen.

Comment

tx

Nu zie ik bij Konijn dit setje staan: Canon Speedlite 430EXII Studio flitsset
                Is dit nu leuk om mee te stoeien of heb je niets aan die mini snoot, grids, dish etc?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  tx

Is dit nu leuk om mee te stoeien of heb je niets aan die mini snoot, grids, dish etc?
                  kijk eens naar dit draadje ivm. deze set....
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    tx

Tja monica, of je daar nu iets aan hebt ? Dit heeft pas zin als je met meerdere (lees minimim 2) flitsers werkt. Ze bootsen het lichteffect na van een snoot of dish. Zeer geschikt op lokatie. Maar natuurlijk licht met een reflectiescherm is even mooi hoor.
                    Dus een reflectiescherm en een flits, met meer zou ik niet starten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                      Tja monica, of je daar nu iets aan hebt ?
                      Het enige "nuttige" in die set is een snoot, en dan nog. De dish is veel te klein (erg hard licht).

Flitsen in een reflectiescherm zal voor een veel beter resultaat zorgen!
                      www.fotofolio.be

Comment

Okidoki Ik was er al bang voor dat het licht te hard zou zijn. omat het nogal altijd maar van 1, qua formaat, kleine lichtbron af komt.
                        Reflector en de 580 staan nu op mijn definitieve lijstje. TX again

Comment

Working...
                        X