Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke triggers ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke triggers ?

Hallo,

Op het ogenblik gebruik ik mijn ST-E2 om mijn 580EX II flashes te triggeren, maar zoals jullie wel weten heeft het infrarood zenden ook zijn nadelen indien ze niet in het zicht staan van de zender.
    Zodoende wil ik mij andere triggers aanschaffen maar er zijn zo veel soorten en er valt zoveel over te lezen, ook hier op de site, zowel negatief als positief dat ik het om den duur ook niet meer weet
    Daarmee hier de vraag, welke wireless triggers en waarom. Tevens ook graag voor- en/of nadelen.

In ieder geval al bedankt voor de reacties.

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Re: Welke triggers ?

Aan alles zijn voor en nadelen verbonden!
    Als goedkoopste alternatief de Cactus triggers V4 , ik heb ze maar er is een interfentie met de 5D van de eerste generatie, bij mijn weet niet met andere camera's.
    Een tweede mogelijkheid, erg goed maar duurder de Elynchrom Skyport , werk op 2.4 giga Hz, en geeft geen storing met de 5 D richtprijs 85 Euro voor 1 ontvanger of zender 155 Euro voor een set ontvanger en zender. Is degelijker gemaakt en ook zeer licht maar erg bedrijfszeker.
    De duurste oplossing zijn de nieuwe Pocket Wizards voor Canon, kan der niet echt ne uitleg van geven, ik vind het persoonlijk te duur voor wat het is, maar je hebt wel het behoudt van ETTL.

MVG, Jeff C
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

lees de sticky, die zal je een eind op weg helpen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

@ Digipics357, bedankt voor de info.

@ d_oracle, Sticky heb ik al verschillende keren gelezen maar helpt me niet om de knoop door te hakken, staat ook geen gebruikerservaring bij. In ieder geval bedankt voor de reactie.

mvg
        Sieg

Comment

Over de RF-602 zijn er heel positieve reacties.
          -goede bouwkwaliteit
          -betaalbaar (30 Dollar voor een tx/rx)
          -gaat verder dan 100m in open lucht
          -zeer weinig misfires
          -bruikbaar als camera trigger
          -batterijen inclu
          -wake up functie vr flash

nadeel:
          -geen pc sync kabel meegeleverd (kost 6USD)
          -de receiver kan je niet vastdraaien op je swivel zoals bij pt04
          -transmitter heeft geen lock
          -QC laat soms te wensen over

Heb ze zelf net en ben er voorlopig heel tevreden over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            @ Digipics357, bedankt voor de info.

@ d_oracle, Sticky heb ik al verschillende keren gelezen maar helpt me niet om de knoop door te hakken, staat ook geen gebruikerservaring bij. In ieder geval bedankt voor de reactie.

mvg
            Sieg
            heb een 10tal PT04 varianten... heel tevreden over... bouwkwaliteit is niet super, maar als er ééntje dood arriveert na bestelling, krijg ik er gratis eentje opnieuw toegestuurd... da's 't voordeel van ebay... ze zijn als de dood voor slechte feedback...
            gaan ruim 60 m ver... in feite erg vergelijkbaar met de V4's

ik denk dat de rf602's ook een goed alternatief zijn, ga me d'r binnenkort een setje beestellen voor m'n cursus strobisme...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Heb na enkele cactus-varianten geprobeert te hebben de alienbee cybersyncs gekocht....en ze werken perfect.
              Geen misfires ook hoge synchronisatiesnelheid (ism D70) en een behoorlijk grote werkafstand.

De cactus PT-04 varianten zullen naar mijn mening beter worden, maar elk jaar een nieuwe variant kopen, die misschien iets betrouwbaarder is zag ik niet zitten.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                Heb na enkele cactus-varianten geprobeert te hebben de alienbee cybersyncs gekocht....en ze werken perfect.
                Geen misfires ook hoge synchronisatiesnelheid (ism D70) en een behoorlijk grote werkafstand.
                Voorlopig geen verzendingen meer van Paul Buff naar Europa

Important Notice!
                10/29/09 We are pleased to announce our newly-formed partnership with 1st Line Digital Pty Ltd as an authorized dealer for Australia, New Zealand and the surrounding Pacific! Join us in welcoming them on board!
                Please visit Paul C. Buff Australia

10/16/09 We are no longer accepting orders from new customers outside USA, Canada and US Territories. Info for International Customers

bron:
                Excellent customer service, affordable, and durable equipment, combine to make Paul C. Buff, Inc. a leader in the photography lighting equipment industry.

Ben voorlopig zeer tevreden van mijn Yuongnuo RF602's

wel 2 kleine minpuntjes (persoonlijk weing last van):
                - ze maken m'n sb-600's niet wakker
                - bij gebruik van de (optionele) pc-sync kabels kan het zijn dat de pinnetjes van de receiver naar binnen worden geduwd. Het kan wel verholpen worden door de receiver even open te maken (en de kabels er op te laten nadien).
                Last edited by Sam Jae; 9 november 2009, 11:57.

Comment

Jammer...
                  ....want ze hebben interessante produkten.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ok, al bedankt iedereen voor de reacties.

Hoe zit het met de ervaring van de nieuwe PW's en de PW PlusII, want in deze andere thread komt men ook niet verder op gebied van ervaringen hieromtrent.

Zijn de PW's beter dan de reeds vernoemde systemen hierboven, het is wel een enorm prijsverschil

grts
                    Sieg

Comment

Hello,

de PW's zijn de Rolls Royce onder de triggers, het beste wat er is ... met het bijbehorende prijskaartje.
                      Als je de aankoopprijs kan verantwoorden moet je niet twijfelen en voor een set PW's gaan, maar ik vond ze toch ook een beetje duur voor het gebruik dat ik er van zou maken en daarom heb ik voor de Elinchrom SkyPorts gekozen.

De SkyPorts zijn nog altijd duur, maar ze werken feilloos, en wat belangrijker is : zonder storingen op mijn Eos40D (wat je van sommige eBay triggers niet kon zeggen ) ... enig minpuntje : ze zijn vrij duur en nogal moeilijk vast te krijgen in België, ik koop alles bij Studio73 in Geel en ze zitten al enkele maanden zonder SkyPorts nadat ik de laatste ontvanger gekocht heb

Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Heb zelf PW's en moet niks anders meer hebben
                        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          De SkyPorts zijn nog altijd duur, maar ze werken feilloos, en wat belangrijker is : zonder storingen op mijn Eos40D (wat je van sommige eBay triggers niet kon zeggen ) ... enig minpuntje : ze zijn vrij duur en nogal moeilijk vast te krijgen in België, ik koop alles bij Studio73 in Geel en ze zitten al enkele maanden zonder SkyPorts nadat ik de laatste ontvanger gekocht heb

Mark
                          Hier dezelfde ervaring met de Skyports. Ik heb zo nog niet zoveel gebruikt, maar die keren dat ik ze gebruikt heb, heb ik géén enkele misfire gehad En dat terwijl ik met die ebay (cactus) dingen continu misfires had, en m'n 430EX überhaupt niet kon gebruiken.

Ja, de Skyports kosten wel wat meer maar ze zijn het zeker wel waard. De PW's zijn natuurlijk nog mooier, wat mij betreft vooral omdat deze op AA batterijen werken, waar de Skyports een vaste ingebouwde accu hebben. Ook zijn de PW's wat degelijker. Maar of deze voordelen de meerprijs waard is, zul je voor jezelf moeten uitmaken. Ik zou het laten afhangen van het gebruik; Gebruik je ze iedere dag dan zou ik zeker de PW's kopen maar gebruik je ze, net als ik, slechts af en toe, dan voldoen mijns inziens de Skyports ook ruimschoots
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik ben zeer tevreden van de Cactus V4 triggers (gekocht via Foto Konijnenberg). Was er bij aanschaf vanuit gegaan te leren leven met een misfire af en toe, maar heb er na honderden flitsopnames nog geen enkele gehad! De ingebouwde schroefdraad is handig, en dat je ze als voetje kan gebruiken is ook mooi meegenomen.

Klein detail: de sync speed van mijn toestel is 1/250e, maar bij die snelheid is een smalle verdonkerde rand zichtbaar onderaan de foto, de flits gaat dus net iets te laat af. Sluitertijd van 1/200e geeft een perfecte belichting. Ik heb exact hetzelfde ervaren met de veel duurdere Skyports trouwens.
                            Groeten, David

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drd Bekijk bericht
                              Klein detail: de sync speed van mijn toestel is 1/250e, maar bij die snelheid is een smalle verdonkerde rand zichtbaar onderaan de foto, de flits gaat dus net iets te laat af. Sluitertijd van 1/200e geeft een perfecte belichting. Ik heb exact hetzelfde ervaren met de veel duurdere Skyports trouwens.
                              zou het dan niet eerder aan je toestel kunnen liggen? Ik sync op 1/1000 met m'n triggers...

Comment

Working...
                              X