Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke triggers ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke triggers ?

de nieuwe pocketwizard Flex TT5 heeft wel wat problemen met de EMI van de 580 EX II.
    Ze werken aan een soort van "schild" om tussen de PW en de flits te steken zodat de EMI van de flits de ontvanger niet kan storen. Je krijgt er geen misfires door maar je bereik wordt wel drastisch ingekort.

ECHTER !
    Dit geldt alleen voor de US versies. Deze zitten op frequenties rond de 340MHz als ik mij niet vergis. De europese versie zit rond de 433MHz en deze zouden géén last hebben van de EMI storing van de 580EX II.

Ik ben in elk geval overtuigd van de nieuwe PW's en ga me 2 FLEX TT5's aanschaffen met m'n nieuwjaarsgeld . Ik opteer voor ook een TT5 als zender aangezien daar ook AA batterijen ingaan, en geen knoopcel zoals in de mini. Prijsverschil is een 10€...
    Wel pittig natuurlijk met 400€ voor een zender en ontvanger, maar de E TTL II is echt wel handig !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      zou het dan niet eerder aan je toestel kunnen liggen? Ik sync op 1/1000 met m'n triggers...
      Dat dacht ik ook eerst, maar met de flitser op de hotshoe bevestigd is er geen enkel probleem op 1/250e.
      Groeten, David

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drd Bekijk bericht
        Dat dacht ik ook eerst, maar met de flitser op de hotshoe bevestigd is er geen enkel probleem op 1/250e.
        pas op! misschien gaat hij op de hotshoe gebruik maken van High Speed Sync
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xbake Bekijk bericht
          de nieuwe pocketwizard Flex TT5 heeft wel wat problemen met de EMI van de 580 EX II.
          Ze werken aan een soort van "schild" om tussen de PW en de flits te steken zodat de EMI van de flits de ontvanger niet kan storen. Je krijgt er geen misfires door maar je bereik wordt wel drastisch ingekort.

ECHTER !
          Dit geldt alleen voor de US versies. Deze zitten op frequenties rond de 340MHz als ik mij niet vergis. De europese versie zit rond de 433MHz en deze zouden géén last hebben van de EMI storing van de 580EX II.

Ik ben in elk geval overtuigd van de nieuwe PW's en ga me 2 FLEX TT5's aanschaffen met m'n nieuwjaarsgeld . Ik opteer voor ook een TT5 als zender aangezien daar ook AA batterijen ingaan, en geen knoopcel zoals in de mini. Prijsverschil is een 10€...
          Wel pittig natuurlijk met 400€ voor een zender en ontvanger, maar de E TTL II is echt wel handig !

Ja zoals ik in het verleden al schreef in dit topic vind ik de prijs buiten proportie, maar laat dit van geen invloed zijn op je beslissing hoor. Ik ben een eigenwijs baasje en doe ook lekker mijn zin, daarom kocht ik een set van de Quadra Ranger.
          En het is eerder in die optiek dat ik de nieuwe PW's te duur vind, want alles is picobello als je reportageflitsen zoals de 580 EX gaat gebruiken, dan heb je ETTL en je behoudt je ETTL ook los van de camera. Ik gebruik mijn triggers liefst dubbel of nog iets meer als het kan. Ik kocht dan ook in aanvulling op de Quadra 1 set skyports plus een ontvanger extra. Momenteel trigger ik daar dus mee :

- De Quadra
          - De 580 EX flitsen
          - De Studioflitsen

Of een combinatie van deze drie, en omdat ik enkel ETTL heb op de 580, blijf ik manueel werken, en zijn de nieuwe PW's voor mij niet echt interessant. En als je dan vergelijkt dat ik voor de extra skyport spullen (maar) 240 euro betaalde en ze hun diensten op drie vlakken kunne aanbieden leek me dit een betere koop.

Als je gaat tellen ben ik wel meer kwijt aan investeringen, maar kan er ook ten volle gebruik van maken, dus ben ik tevreden.

MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            pas op! misschien gaat hij op de hotshoe gebruik maken van High Speed Sync
            Nee hoor, dat is een aparte instelling die inderdaad mogelijk is (en expliciet aan moet gezet worden) maar die ik uiterst zelden gebruik.
            Groeten, David

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xbake Bekijk bericht

ECHTER !

Bedankt voor de info, maar zit toch nog met serieuze twijfels over dit systeem, nog niet veel goeds over gezien. De PW PlusII lijken mij dan iets betrouwbaarder maar die heeft geen TTL, maar ik stel mij de vraag of er veel personen werken met TTL, mischien wel als de flits op de camera staat en vlug een foto'tje moet genomen worden maar als je de tijd hebt om handmatig de flitser in te stellen geeft dat toch iets meer voldoening niet ? Plus het feit dat niet TTL triggers stukken goedkoper zijn.
              Blijft dan natuurlijk nog de vraag welke, PW PlusII - Seculine - Skyports - Cactussen

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

ik denk dat, als je geen E TTL systeem nodig hebt/wil, ga je best voor een setje Elinchrom skyports. Heel af en toe twijfel ik ook nog of ik toch niet beter deze zou nemen. Voor 155€ heb je een universele zender + ontvanger .., bovendien erg veel goede comments van en zeer betrouwbaar..

Comment

Working...
                X