Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Pocket Wizard Flex TT5/ mini TT1 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ervaringen Pocket Wizard Flex TT5/ mini TT1 ?

@Lambocars: wat met snellere sluiterijden? Werkt Elinchrom skyports dan nog?

Ik ben op zoek naar een set die sneller kan dan de 1/250 sync... met 1/250ste kan je met veel zonlicht toch niet veel meer aanvangen?? of je moet beginnen werken met ND filter?

edit: Blijkbaar kunnen ze tot 1/1000ste gaan. Wat ik voldoende vind. Dus ik ga voor een skyport setje gaan. Blijkbaar hebben die geen hotshoe? nu ja. Ik ga morgen eens langs fotorubens en hopelijk kunnen ze me daar verder helpen voor wat de kabels betreft.
    Last edited by Cartman; 8 oktober 2009, 18:25.

Comment

Sinds de update van mijn Metz 58 Digital naar de laatst Firmware kan er in het Camera menu
      "Flitesbesturing" (canon 40D) mijn flitser instellen en ook de slave flitsers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Om alles een beetje méér compatible te maken koos ik voor de montage van de flitsers op een schoentje met een 3,5 jack aftakking, dat werkt voor alle flitsen, zowel Canon als Nikon gebruik ik ,dan heb je nog kabeltjes nodig van 3,5 jack naar 3,5 jack en die zijn te verbinden met cactus V4. De kabeltjes zijn ook inbegrepen bij een cactus V4. Originieel van Elinchrom zijn de kabeltjes astronomisch duur!.

MVG, Jeff C.
        @ Jeff, kun je ook aangeven waar je die schoentjes met 3,5 jack gekocht hebt?

@ Mark, wordt de Skyport transmitter gewoon aangestuurd via de hotshoe van de camera, of moet je de transmitter ook nog met een pc sync kabeltje op de camera aansluiten? (m'n V2 transmitter werkt namelijk niet via de hotshoe, vandaar mijn vraag)

Om de Canon flitser aan te sluiten op de Skyport ontvanger heb ik dus alleen nog zoiets als deze, deze of deze nodig? of kan dat ook met zo'n Hama dingetje? (die Hama dingetjes is tenminste gewoon te koop in de Nederlandse winkels) En de Nikon's zou ik dus met deze het best kunnen aansluiten op de Skyport ontvanger?
        Last edited by MarkEL; 8 oktober 2009, 23:47.
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht

@ Mark, wordt de Skyport transmitter gewoon aangestuurd via de hotshoe van de camera, of moet je de transmitter ook nog met een pc sync kabeltje op de camera aansluiten? (m'n V2 transmitter werkt namelijk niet via de hotshoe, vandaar mijn vraag)

Om de Canon flitser aan te sluiten op de Skyport ontvanger heb ik dus alleen nog zoiets als deze, deze of deze nodig? of kan dat ook met zo'n Hama dingetje? (die Hama dingetjes is tenminste gewoon te koop in de Nederlandse winkels) En de Nikon's zou ik dus met deze het best kunnen aansluiten op de Skyport ontvanger?
          Skyport transmitter past gewoon op de hotshoe van de meeste camera's (voor Sony heb je een adapter nodig).
          Voor jou Canonflashes is dit de beste oplossing en voor Nikonflashes heb je inderdaad dit kabeltje nodig.

Werkt perfect en zonder één misfire, hapering of storing
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
            @Lambocars: wat met snellere sluiterijden? Werkt Elinchrom skyports dan nog?

Ik ben op zoek naar een set die sneller kan dan de 1/250 sync... met 1/250ste kan je met veel zonlicht toch niet veel meer aanvangen?? of je moet beginnen werken met ND filter?

edit: Blijkbaar kunnen ze tot 1/1000ste gaan. Wat ik voldoende vind. Dus ik ga voor een skyport setje gaan. Blijkbaar hebben die geen hotshoe? nu ja. Ik ga morgen eens langs fotorubens en hopelijk kunnen ze me daar verder helpen voor wat de kabels betreft.
            Het is niet de snelheid van de trigger die hier belangrijk is maar de mogelijkheid tot HSS sturing, en dat hebben de Skyports niet (zijn eigenlijk studiotriggers).
            Je bent dus nog altijd afhankelijk van de max sync speed van je camera.

Voor HSS sturing moet je kijken naar Merkeigen TTL systemen (IR) de nieuwe PW flex reeks of andere thirt party triggers zoals bijvoorbeeld de Radiopoppers
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik gebruik de SkyPorts met sluitertijden tot 1/250e, niet hoger want dat heeft mijn 40D niet graag

Als ik in volle zon moet werken zal er een ND filter aan te pas moeten komen of je moet de f-waarde de hoogte in jagen (wat ik probeer tegen te gaan eerlijk gezegd, een wazige achtergrond is nog altijd mooier).

Nu om auto's te fotograferen is het toch best om 's morgens vroeg of tegen de avond te werken, dan kan ik met 1/160e op f2.8 met een polar filter prima uit de voeten (de BMW M3 SMG is met die settings gefotografeerd trouwens)

HSS is volgens mij nog altijd niet van toepassing als je op deze manier werkt, en ik kan perfect zonder leven moet ik toegeven, die PW's zijn gewoon te duur om te verantwoorden in mijn geval

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

PPff, nu zit ik toch weer in twijfel. Ben vandaag bij Cameratools.nl geweest om Skyports te kopen. Helaas (?) bleek het enige setje op voorraad niet goed te zijn. (de doos was ook al open geweest en de transmitter vertoonde gebruikssporen, 't leek dus erg veel op een geretourneerde set) Mede daardoor werd ik toch weer nieuwsgierig naar de nieuwe PW's... En wat denk je... met mijn 430EX eigenlijk geen centje pijn. We hebben eerst binnen getest en daarna buiten tot een meter of 30, en dit ging allemaal prima. Meer meters dan dit denk ik niet nodig te hebben dus zou dit voor mij wel acceptabel zijn. (Ik kan mij eigenlijk sowieso bijna niet voorstellen dat iemand veel meer dan 30 meter nodig zou kunnen hebben ) Alleen die méérprijs ten opzichte van de Skyports hè

Heb de Skyports vandaag dus voor 't eerst in het echt gezien en getest en het viel me in ieder geval op dat de skyports wat minder robuust zijn dan de PW's (maar dat is op zich ook wel bekend natuurlijk). Goed, behalve de bouw lijkt me het grootste nadeel dat de Skyport receiver geen vervangbare batterij heeft, vooral omdat er ook geen batterij-indicator op zit. Je weet dus feitelijk nooit hoe het gesteld is met je batterij en als hij leeg is kun je deze niet verwisselen @ de mensen hier die met Skyports werken; Hoe zijn jullie ervaringen met de batterij v/d receiver?

Comment

Eens gekeken naar de cybersyncs?

Prijs zit zo ongeveer rond die van skyports.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Ik bestelde de blokjes ook via Internet Flashzebra.com

MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                      Eens gekeken naar de cybersyncs?

Prijs zit zo ongeveer rond die van skyports.
                      Zijn die Alienbees ook ergens in Nederland verkrijgbaar? Zie het namelijk niet zo zitten om van die dingen te bestellen in de VS, ivm garantie enzo…. ’t Zelfde geldt wat mij betreft bijvoorbeeld ook voor de Radiopoppers….

Ik heb nog een vraagje aan degene die werken met de Elinchrom Skyports. Lopen de batterijen van de receivers ook leeg als je ze niet gebruikt? Ik ben er namelijk een beetje huiverig voor dat als ik de triggers een paar weken niet gebruik, de batterijen vanzelf leeggelopen zijn, net als bij de meeste oplaadbare NiMH batterijen gebeurd. Bovendien heb ik toch enige vrees dat de capaciteit van de batterijen na enige tijd zal afnemen, wat ook gebruikelijk is bij de meeste oplaadbare batterijen. Is deze vrees terecht?

Comment

Cybersyncs in Zwitserland : http://www.pcb.gotham.ch/en/index.php?page=554

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                          van op www.alienbees.com

NOTICE: As of June 15, 2009, Gotham Audio in Switzerland is no longer authorized to represent Paul C. Buff, Inc. Any purchase from Gotham after this date shall be considered an unauthorized and unsupported sale and may not be covered under warranty by Paul C. Buff, Inc. Please contact us directly at 615-383-3982 or info@paulcbuff.com to inquire regarding the direct purchase of Paul C. Buff, Inc. equipment. International Customers: please click here for more information.

Comment

Ik heb ze in US besteld.
                            Prijs op website +10% + verzending en heb invoertaks betaald.

Dinsdag besteld, vrijdag geleverd.

Comment

ivm receiver van de skyport.. ik heb er uiteindelijk maar 2 gekocht
                              80% van mn foto's zijn met maar 1 flits genomen dus dan heb ik vrijwel altijd een reserve bij

wel inderdaad het grote nadeel van de skyport vind ik dan ...
                              beter hadden ze die op een gewone aaa laten werken
                              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Bedankt voor alle reacties

De kogel is door de kerk.... het wordt toch de Elinchrom Skyports. Heb vanochtend een set besteld van 1 transmitter en 2 receivers bij fotoflits.nl. Het prijsverschil met de PW's was gewoon té groot, vooral omdat de nieuw PW's nu ook nog niet bepaald feiloos werken.

Comment

Working...
                                X