Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 5D hates cactus v4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: eos 5D hates cactus v4

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
    Jeff, je hebt ook last van het probleem! Kijk eens in de linkerbovenhoek van de geposte foto. Daar zie je lijntjes lopen die dit doen
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Vergelijk dit nu eens met het zwarte gedeelte in het midden of de onderkant van je foto. Toch een verschil, niet? Het is relatief zwak bij jou, maar dit is de interferentie waar Maarten over sprak! Bij mij was het wel een pak erger. De hele bovenkant was amper bruikbaar.

Bedankt , door de door U getypte lijntjes was ik in staat, iets te herkennen op één beeld dat ik vroeger maakte, en niet wist wat het was. Dus toch duidelijk interferentie. Alleen niet onmiddelijk te zien op alle beelden, zelf zie ik het ook nog niet op mijn gepost beeld hoor, maar dat zal wel aan mijn ogen liggen die op mijn 56 niet zo best meer zijn. Hoe donkerder je beeld hoe beter zichtbaar waarschijnlijk. Nu het houdt me bezig en ik ga verder testen, en hou iedereen op de hoogte via dit draadje.

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      inderdaad! goed gezien!

dit is de reden waarom ik foto's met de lensdop nam:
      de storing is erg goed te zien in donkere partijen

nu, de V4's hebben ondertussen een nieuwe eigenaar, dus op zoek naar een nieuw systeem.
      ik overweeg erg de seculine T2D eens te proberen ... niemand ervaring daarmee?

mm
      Kom maar eens naar "de limburg" om ze te testen.
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Graag gedaan, Jeff. In donkere stukken is het simpeler om te zien. Op texturen zoals stof gaan ze soms volledig op in de achtergrond. Als je eens zoekt op "5D v4 interference" kom je heel wat sites tegen die over het probleem schrijven. Op sommige sites kom je ook doe-het-zelf oplossingen tegen, die soms wel schijnen te werken.

Comment

Zoals beloofd hedenmorgen heb ik verdere testen gedaan.

De beschrijving :
          Camera 5D op statief manuele mode - tijd 125ste - diafragma 8
          Flits 580EX op statief achter de camera en flitsend van boven (hoger dan) het objectief
          Zender op de camera en zender 60 cm van de camera door middel van een Off Shoe Cord
          3 zenders getest, allemaal V4's uiteraard
          Onderwerp was een zwart passe-partout karton vast op een ezel gemonteerd
          Scherpstelling manueel gedaan en identiek voor alle gemaakte opnames

Resultaten :

De drie zenders geven allemaal storing geplaatst boven op de camera, al is er een verschil waar te nemen qua grote van de storing tussen iedere zender in mijn bezit. De beste heeft nu een plakkerke gekregen.

Geen enkele van de drie zenders geeft een storing als ze geplaatst werden 60 cm van de camera, de plaatsing van de Off Shoe Cord was identiek voor de drie zenders.

Waarschijnlijk komt daar dan nog is bij dat ook niet iedere 5D body even gevoelig zal zijn voor deze hoogfrequente interferentie. Een plaatsing van de zender naast de camera zou een oplossing kunnen bieden. Ik heb verder geen testen gedaan qua afstand, maar het gebruik van de Off Shoe Cable in combinatie met een flitsbeugel of barret zou mogelijk een oplossing kunnen zijn voor het probleem.

Ik hoor graag van andere testers hun bevindingen.

Vriendelijke groeten.

Jeff C.
          Last edited by Digipics357; 9 oktober 2009, 15:37.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

'k ben me gisteren de seculine T2D gaan aanschaffen.
            ze zien er degekijk(er) uit en volgens de verkoper hebben ze ze eerst zwaar getest op verschillende systemen op storingen en/of interferenties, maar geen problemen kunnen vaststellen.
            nu nog een reflectieparaplu en 5-in-1 scherm en we kunnen eraan beginnen...

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              alle 16 kanalen getest, en dit is het resultaat (cropje uit linker bovenhoek van de beelden):

'k zal dus een andere oplossing moeten gaan zoeken. bedankt voor jullie inputs.
              ik zoek eens naar ervaringen met de yongnuo RF-602 en de seculine t2d ...
              iemand?

mm
              Ik gebruik de seculine zender. Is goed gebouwd, laatste keer soms niet geflitst, maar dat kon ook aan m'n chineese flitsers liggen. kost 110€ voor zender/ontvanger. De set is redelijk volledig met accs. De ontvanger heeft een hotshoe en dus ook te gebruiken met de 430ex.

Ik gebruik het in combinatie met een 5DmkII en dat levert geen problemen op.
              Nikon - Hasselblad H4D - profoto
              www.andyvandeneynde.be

Comment

Ik heb mijn seculine geprobeerd op afstand. Met mijn GSM gebeld naar mij thuis en zo mijn studio flash beep te horen terwijl ik door het gebouw liep.

Ik haal toch 40 meter door 2 dikke muren waarbij ik speciaal mijn antenne achter mijn studio flash heb geplaats om zo een ongunstige positie te kiezen. Toch niet slecht voor iets van 100 euro zender/ontvanger.

Comment

Ik heb ergens gelezen dat de meegeleverde batterijen ook vaak oorzaak kunnen zijn van zendproblemen. Misschien eens ander setje batterijen proberen?
                  Canon 6D - Canon 5D - 24-70 2.8 - 85mm 1.8 - 50mm 1.8 II - 430EXII

Comment

Er staat net een mooie setje van 3 PW+2's te koop bij aangeboden. Sorry dat ik een niet meer constructieve bijdragen kan leveren. Toch succes met een oplossing te vinden.
                    Canon R | Leica Q
                    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                    [/COLOR]

Comment

Working...
                    X