Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 5D hates cactus v4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eos 5D hates cactus v4

't loopt allemaal niet van een leien dakje ...
    eindelijk heb ik alles in huis om te gaan werken met vrijstaande flitser,
    en blijkt die stomme trigger toch niet te gaan interfereren met m'n 5D .

tjah, iemand een oplossing voor het probleem?
    want anders gaan ze recht terug naar de winkel ...

in dat geval: enige "betaalbare" alternatieven?

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Re: eos 5D hates cactus v4

Ik wou ze ook aanschaffen, maar had het op voorhand gelezen dat er problemen zijn met de 5D.

Ik denk niet dat deze problemen er waren met de v2 - iemand die kan bevestigen?- anders zijn er niet zoveel alternatieven denk ik...

ja.. PW's ma dat is dan wel x10 in prijs.

Comment

herkenbare frustratie...... Ik heb mezelf genoeg gefrustreerd met de V2's icm Canon flitser e.d. Nu heb ik een 5D en heb al het nodige gelezen over de V4's icm met de 5D Ik begin er niet meer aan maar ga me binnenkort een setje nieuwe PW's aanschaffen...

Maarten, wat vind je betaalbaar? Misschien is een setje Elinchrom Skyports wel een goeie oplossing... okee, die kosten ook wel wat meer dan de Cactus triggers maar zijn toch wel weer een stuk goedkoper dan de PW's. Ik heb er ook lange tijd over gedacht om zo'n set te kopen maar ben nu toch van gedachten veranderd omdat PW nu triggers heeft met E-TTL ondersteuning. Meestal niet nodig maar toch....

k denk niet dat deze problemen er waren met de v2 - iemand die kan bevestigen?- anders zijn er niet zoveel alternatieven denk ik...
      Ik geloof niet dat de V2's problemen geven met de 5D.... maar zeer zeker wel met bepaalde Canon flitsers. Ga maar eens googlelen op Cactus triggers icm de 430EX....
      www.indetailfotografie.nl

Comment

't is inderdaad kl0te ...

misschien moet ik eens testen door de transmitter verder af te monteren?
        of op een ander kanaal? weet niet of dat iets gaat uithalen.

iemand ervaring met deze twinlink?

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"

Comment

Ik werk met een oude 5D en heb daar nog geen problemen mogen ondervinden met cactus 4 triggers. Ik zou zeker de kanalen is testen, ik werk op kanaal 16.
          Over de werking van een nieuwe 5 D in combinatie met cactus 4 kan ik nog niets vertellen, bij gelegenheid zal ik het is testen en laat je meer weten dan.

MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            herkenbare frustratie...... Ik heb mezelf genoeg gefrustreerd met de V2's icm Canon flitser e.d. Nu heb ik een 5D en heb al het nodige gelezen over de V4's icm met de 5D Ik begin er niet meer aan maar ga me binnenkort een setje nieuwe PW's aanschaffen...

...

De nieuwe PW interfereren met de Canon flitsers

http://www.pocketwizard.com/inspirat...hnology/range/

Ik gebruik de Skyports tot volle tevredenheid, een kamaraad gebruikt deze ook met een 5D MKII en 580EXII's zonder problemen.

http://blewbmx.com/2007/06/20/elinch...rigger-review/
            Last edited by zunoel; 7 oktober 2009, 08:21.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik heb vorige week net hetzelfde probleem ontdekt op mijn 5D. De afstand tot de triggers vergroten maakt niets uit, tenzij je de trigger met een pc cord meer dan 50m verder zou leggen (dat is ongeveer de werkbare afstand van de trigger). Naar het schijnt zou je met wat geknutsel de afscherming kunnen verbeteren (aluminiumfolie, ferriet), maar daar had ik zelf geen zin in. Aangezien ze geen problemen geven op andere merken of EOS-modellen, ga ik de mijne terug verkopen.

Gisteren heb ik mijn bestelling geplaatst voor Elinchrom Skyports. Wel een serieus pak duurder. Voor 1 trigger, 2 recievers en de nodige adapterkabels (skyport-580EX II en skyport-Vivitar 285HV) zit je al gauw aan 300€ . Maar ze werken tenminste wel, en je kan ze als remote gebruiken op de BXRi-serie van Elinchrom. Ook het groepensysteem is heel handig. Zet elke flits op een andere groep, en je kan op je trigger kiezen welke je aanstuurt. Wil je ze allemaal, dan zet je ze op 'All'. Handig

Als je naar de shoot in Baasrode zou komen, dan wil ik je gerust mijn E-TTL verlengkabel van 10m uitlenen. Die werkt heel goed, maar dan heb je wel een flitser nodig die op de hotshoe werkt. (Canon, Sigma, Metz,...)

Bert

Comment

'k zal eens proberen op de verschillende kanalen, wat bedoel je met kanaal "16"?
                ik kan 4 switches verplaatsen (1111 tot 0000) welke is dan ?

bert, die verlengkabel zou wel eens interessant kunnen zijn.
                kostprijs daarvan? en type? ('k heb een 580EX)

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"

Comment

Die kabel is een zelfbouwproject. Gewoon een Canon Off Shoe Cord doorgeknipt, daar 6pins DIN stekkers op gezet (PS2 stekkers voor keyboards). Vervolgens 10m ethernetkabel nemen en daar ook de stekkers op zetten. Hier kan je de handleiding vinden.

Op Flashzebra.com kan je ze ook kopen met een kabel van 7.5m. (klik!). De eigenaar van de firma maakt ook kabels op maat, dus je zal bij hem ook wel een versie met stekkers kunnen laten maken. Het voordeel daarvan is dat je niet altijd de 10m kabel moet meenemen.

Kanaal 16 is de 4 switches op 1. (binair systeem hé )

Comment

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjggggggg
                    Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 20:29. Reden: ggggggggggggg

Comment

ik denk dat dit de oplossing is... nieuwe zenders die op een ander frequentie bereik werken... en de toestelletjes krijgen goede feedback op de strobist fora...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        ik denk dat dit de oplossing is... nieuwe zenders die op een ander frequentie bereik werken... en de toestelletjes krijgen goede feedback op de strobist fora...
                        'k heb ze sinds gisteren, uitgebreid testen is er nog niet van gekomen (als het al nodig is, op de strobist-Flickr-group is er idd al uitgebreid over gediscuteerd), geen idee of de 5D problemen geeft, maar 2,4 GHz lijkte wel the-way-to-go.

Wel al een klein minpuntje vastgesteld, al kan het ook aan mijn brute kracht gelegen hebben: op 1 van m'n 4 receivers is 1 van de 3 pinnetjes (connectie naar pc-poort of shutter-release) naar binnen gedrukt. Vermoedelijk is het gemakkelijk zelf te repareren, maar het lijkt wel aangewezen om de kabeltjes indien mogelijk te laten zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                          1111 is binair 16
                          0000 is 0
                          0001 is 1
                          0010 is 2
                          0011 is 3
                          enzoverder
                          1111 binair is 15 in decimaal. Maar kanaal 15 is hoogstwaarschijnlijk het 16de kanaal .
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                            'k heb ze sinds gisteren, uitgebreid testen is er nog niet van gekomen (als het al nodig is, op de strobist-Flickr-group is er idd al uitgebreid over gediscuteerd), geen idee of de 5D problemen geeft, maar 2,4 GHz lijkte wel the-way-to-go.

Wel al een klein minpuntje vastgesteld, al kan het ook aan mijn brute kracht gelegen hebben: op 1 van m'n 4 receivers is 1 van de 3 pinnetjes (connectie naar pc-poort of shutter-release) naar binnen gedrukt. Vermoedelijk is het gemakkelijk zelf te repareren, maar het lijkt wel aangewezen om de kabeltjes indien mogelijk te laten zitten.
                            Ziet er niet slecht uit dat setje..

Probleem is wel dat als het niet werkt je 80 euro hebt weggesmeten..

anderzijds vond ik net dit: http://www.flickr.com/photos/wesdigital/3884807834/ (iemand die met een 40D, RF-602 set zijn Metz 58 AF flash kan aansturen)

mss moet ik het er ook maar eens op wagen!? anderzijds zal je max 1/250ste kunnen gebruiken waarschijnlijk. Waardoor er niets mee aan te vangen valt bij veel zonlicht
                            Last edited by Cartman; 7 oktober 2009, 13:44.

Comment

Tja, ebay-triggers zijn altijd een beetje een risico. Achteraf gebleken zijn eerder mijn Cactus V2s weggesmeten geld geweest (al valt het nog mee, als je slechts 1 flits wenst te triggeren. Maar met 4 flitsen is het risico op een occasionele missfire wel groter ).

Anderzijds, voor € 100 heb ik nu (afgaande op eerdere reviews) 2 betrouwbare triggers, 4 receivers, 4 pc kabels. Wil niet weten hoeveel me dat in een PW, CS of Skyport-setup zou kosten (Als 'k betaalde shoots zou doen zal het verhaal misschien anders zijn, maar nu als beginnend strobistje...)

Comment

Working...
                              X