Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 5D hates cactus v4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: eos 5D hates cactus v4

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    't is de camera die de zender stoort... camera in een aluminium zak steken... of een Nikon kopen....
    Momentje, de fotos herboven zijn genomen met enkel de zender, en zijn donker.
    Dus zelfs als het de zender stoort, je zou toch iets moeten zien op de foto ook al wordt de flits commando niet gestuurd. Het feit dat de camere donker is lijkt juist er op dat het omgekeerde gebeurt, de zender stoort de camera met een verkeerde sluitertijd tot gevolg of frame grabbing terwijl de sluiter nooit open, is geweest.

Een mogeljk zou ook kunnen zijn dat er zodanig veel stroom wordt getrokken door de zender zelf dat de camera eventjes zonder stroom raakt om de sluiter te laten werken met dus een donker beeld tot gevolg.

Ik ben gewoon luidop aan het denken... Ik heb een electronica als achtergrond en vind hier geen enkel zinnige reden voor dat dit gebeurt. Een fout in de firmware zou ook kunnen dat de camera ergens softwarematige een bepaalde signaal krijgt waar hij geen raad mee weet en in een toestand komt dat hij een verkeerde stuk uitoert.

Grote mysterie....

Comment

Check eens de exif data van de genomen foto's?
      f-stop en sluitertijd?

Is de f-stop compleet dicht zoals f32 of zo?
      Of is de sluitertijd 1/8000 of zo?

Als je de foto bekijkt, en wat met de heldeheid speelt, staat er iets op of is die compleet 100% zwart?

Comment

Speciaal voor dit topic even een test gedaan met de 5D MII en Cactus V4 triggers

Even voor de duidelijkheid de setup beschrijven

Camera manueel in Jpeg
        Flits op statief verbonden met een kabeltje met de ontvanger
        Zender op de camera
        Afstand onderling van camera, zender en ontvanger = minder dan 1 meter

Werkt dus perfect bij mij ! Voorbeeld hieronder

MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

jongens, het enige wat fout loopt is de zigzag op de foto.
          de foto's zijn genomen met de lenskap op, om enkel en alleen de storing vast te leggen.
          verder wordt er niets gestoord, noch in de camera, noch in de zender.

digipics, de storing treedt ALLEEN op bij de 5D (eerste generatie).
          bij de 5DMkII is er sowieso geen probleem.
          ook zijn de storingen (met de 5D) vooral te zien in donkerder partijen.

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            't is de camera die de zender stoort... camera in een aluminium zak steken... of een Nikon kopen....
            5DMkII is ook al voldoende

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"

Comment

digipics, de storing treedt ALLEEN op bij de 5D (eerste generatie).
              bij de 5DMkII is er sowieso geen probleem.
              ook zijn de storingen (met de 5D) vooral te zien in donkerder partijen.

mm
              Ok Ik herhaal de test met de 5D van de eerste generatie !

Dat is ondertussen gedaan en heb het onderstaande resultaat, de setup was identiek ook de gebruikte zender en ontvanger

Dus voor zover ik kan zien werkt het perfect bij mij.
              Kan het niet zijn dat specifiek uw zender een storing heeft.

MVG, Jeff
              Last edited by Digipics357; 8 oktober 2009, 10:14.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

best mogelijk, jeff, maar het is een gekend probleem bij de 5D. niet bij alle, sommige.
                ik kan natuurlijk zenderke per zenderke gaan testen, maar dat zie ik niet zitten.
                de tijd dat ik daarin steek kost meer dan direct een ander systeem te kopen.

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  best mogelijk, jeff, maar het is een gekend probleem bij de 5D. niet bij alle, sommige.
                  ik kan natuurlijk zenderke per zenderke gaan testen, maar dat zie ik niet zitten.
                  de tijd dat ik daarin steek kost meer dan direct een ander systeem te kopen.

mm
                  Ja dat is iets wat je natuurlijk zelf moe weten hé, persoonlijk kan ik heel moeilijk leven met dingen waar ik geen passende uitleg voor vind. En wat zeker van belang is waar zit de storing, want als je zegt bij sommige 5d's en bij sommige Cactus V4 zenders ? Het meest logische is de Cactus wegens de low cost ben ik ook geneigd van de schuld daarop te steken, Is het de camera dan is het veel moeilijker want je komt zonder het te weten meer dan je denkt in de buurt van hoogfrequente velden gegenereerd door bronnen in het 433 Mhz gebied. Dan denk ik nog maar aan de communicatie op publieke evenementen waar men walkie Talkies in deze band gebruikt. De output van een Walkie Talkie zal ook veel sterker zijn de de output van je Cactus transmitter . Als ik U was zocht ik dus nog wat verder.

MVG, Jeff C.

Comment

Een mogelijke test zou zijn met zo'n kleine walky talky die vrij te koop is (Topcom, Cobra). Het frequentiegebied is gelijkaardig. Je weet wel van die tot 3 km gaan (in theorie) .

Als je zo'n walky talky naast je camera houdt en dus zendt, zou dat de reden kunnen zijn.

Comment

Jeff, je hebt ook last van het probleem! Kijk eens in de linkerbovenhoek van de geposte foto. Daar zie je lijntjes lopen die dit doen
                      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
                      <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
                      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Vergelijk dit nu eens met het zwarte gedeelte in het midden of de onderkant van je foto. Toch een verschil, niet? Het is relatief zwak bij jou, maar dit is de interferentie waar Maarten over sprak! Bij mij was het wel een pak erger. De hele bovenkant was amper bruikbaar.

Comment

inderdaad! goed gezien!

dit is de reden waarom ik foto's met de lensdop nam:
                        de storing is erg goed te zien in donkere partijen

nu, de V4's hebben ondertussen een nieuwe eigenaar, dus op zoek naar een nieuw systeem.
                        ik overweeg erg de seculine T2D eens te proberen ... niemand ervaring daarmee?

mm
                        Last edited by mm; 9 oktober 2009, 00:20.
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"

Comment

ik overweeg erg de seculine T2D eens te proberen ... niemand ervaring daarmee?

mm
                          Voor iets meer heb je Skyports waarvan we weten dat deze storingsvrij zijn
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

en hoe schakel je die op een speedlite 580EX?
                            ik zie dat daar geen flitsschoentje op zit.
                            dat zijn dus nog bijkomende kosten ...

mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"

Comment

en hoe schakel je die op een speedlite 580EX?
                              ik zie dat daar geen flitsschoentje op zit.
                              dat zijn dus nog bijkomende kosten ...

mm

bijkomende kosten? ... welcome to strobist je weet waar je begint, ...niet waar 't eindigt (en het zijn altijd maar enkele (tientallen) euro's)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                                Ik wou ze ook aanschaffen, maar had het op voorhand gelezen dat er problemen zijn met de 5D.

Ik denk niet dat deze problemen er waren met de v2 - iemand die kan bevestigen?- anders zijn er niet zoveel alternatieven denk ik...

ja.. PW's ma dat is dan wel x10 in prijs.
                                Nooit geen problemen gehad qua interferentie met de V2'sen op mijn 5D.
                                Heb deze gebruikt op strobes en met Nikon SB24 flashes zonder probs.

Hans
                                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Working...
                                X